• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Filly
    Sussna85 skrev 2021-02-09 16:47:49 följande:

Det jag har fasat för och drömt mardrömmar om har hänt. Började blöda idag när jag skulle sluta jobbet. Har gått med en molande värk några dagar,,,Ringde sjukhusets gynavdelning i panik och de var så snälla och tog in mig på en gång.

Det fanns otroligt nog ett litet pyre därinne med ett tickande hjärta, så stort som de ska vara för min vecka.

Men,det finns ju oftast ett men... Jag har så ont och jag blöder ännu...detta kommer att sluta i missfall och jag är så jäkla trött att mina farhågor verkar besannas Jag tror inte på en solskenshistoria för oss...fan säger jag.

Kunde de säga varför blödningen kom?

Men du, tänk så att det finns ett litet pyre därinne som mår bra. Det behöver inte alls vara av det värsta som du tänker, jag hoppas innerligt att det aldrig kommer vara så också!

Skickar all tur-energi till er<3
  • Lunaymar

Det jag har fasat för och drömt mardrömmar om har hänt. Började blöda idag när jag skulle sluta jobbet. Har gått med en molande värk några dagar,,,Ringde sjukhusets gynavdelning i panik och de var så snälla och tog in mig på en gång.

Det fanns otroligt nog ett litet pyre därinne med ett tickande hjärta, så stort som de ska vara för min vecka.

Men,det finns ju oftast ett men... Jag har så ont och jag blöder ännu...detta kommer att sluta i missfall och jag är så jäkla trött att mina farhågor verkar besannas Jag tror inte på en solskenshistoria för oss...fan säger jag.

Oh nej :(

Men är det lite blod så kanske det inte är någon fara Sussna! Det är vanligare än vad man tror med blödningar i tidig graviditet. Sen är det också vanligt med molvärk, det behöver du inte oroa dig om. Vissa kvinnor får så ont så de behöver åka in men det behöver inte betyda ngt dåligt. Håller tummarna för er <3
  • Sussna85
    Grustradgarden skrev 2021-02-09 17:17:30 följande:
    Jag är inte religiös på något vis, men nu ska jag be till högre makter för din skull! KRAM
    Hjärta Tack fina du,jag är inte heller religös men ber just nu så hårt att den lill* vill stanna. Men vill oxå vara realist i detta när det gör så ont och blöder så mycket. Men TACKHjärta
    Filly skrev 2021-02-09 18:01:42 följande:
    Kunde de säga varför blödningen kom?

Men du, tänk så att det finns ett litet pyre därinne som mår bra. Det behöver inte alls vara av det värsta som du tänker, jag hoppas innerligt att det aldrig kommer vara så också!

Skickar all tur-energi till er<3
    Nä..livmodertappen var stäng sa hon. Det är ju förstås nått positivt. Maskinen hon använde gav inte så bra ultraljudsbild så det enda hon sa var att hon såg ett foster i rätt storlek för veckan, och det såg ut som ett litet hjärta pulsera där. Tack snällaHjärta Jag kan ju inte påverka detta det minsta,får nu ta emot din tur-energi och bara hoppasGlad
    Lunaymar skrev 2021-02-09 18:04:04 följande:
    Oh nej :(

Men är det lite blod så kanske det inte är någon fara Sussna! Det är vanligare än vad man tror med blödningar i tidig graviditet. Sen är det också vanligt med molvärk, det behöver du inte oroa dig om. Vissa kvinnor får så ont så de behöver åka in men det behöver inte betyda ngt dåligt. Håller tummarna för er <3
    Det bara rinner färskt mörkt rött när jag går på toa, ursäkta infon. Men inte någe klumpar eller så,ännu iallafall. TackHjärta jag hoppas att molvärken inte har med blödningen att göra,och får bara hoppas att hens lilla hjärta är starkt nog att fortsätta slå.

• GlitterLina
    Annna84 skrev 2021-02-09 08:14:06 följande:

Hej! Behöver bara skriva av mig, är så himla orolig. Jag fick Gravid 1-2veckor på digitalt test på BIM i lördags och jättesvagt på sticka. Testade två dagar senare (igår morse)på vanlig sticka och strecket är så svagt att det knappt går att se, det är nästan så att man måste lysa bakom. Och jag får för mig att det är något fel. Borde inte testet vara starkare två dagar efter BIM?

Ser tex att du glitterLina har jättestarkt streck. Kan det vara stora skillnader mellan personer och även typ av stickor?

Usch vad jag oroar mig, vet inte om jag ska testa igen imorgon eller vänta till på söndag när jag har testdag.

Känner lite i magen då och då men inget annat.

Hej förstår att du är orolig :( jag tycker stickor inte är så lätta att läsa av. Kanske du kan köpa clearblue plus då ser man lättare om pluset ökar
  • GlitterLina

Nej fy så jobbigt :( :( stackare. Håller tummar för att den lilla klarar detta! Kram
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-02-09 06:31:44 följande:

Ruvardag 7 idag

Det svaga igår blev detta idag :)

Ååh stort grattis :) embryo glue gjorde susen ska fråga de Livio nästa gång också :)
  • Dhalia

Ååh neej men kan dem inte ge dig mer progesteron eller något?? Kan inte sånt stoppa så man inte blöder eller? Du kanske borde sjukskriva dig från jobbet och vila istället :(
  • Dhalia

Sussna, ja har en vän som gjorde IVF och hon hade problem med en del blödningar i början hon sa hon blödde så mycket så hon trodde de inte fanns något men när dem gjorde ultraljud så fanns den ju där ändå med pickande hjärta. Blev en bebis sedan!

• Dhalia
    Dhalia skrev 2021-02-09 20:20:29 följande:

Sussna, ja har en vän som gjorde IVF och hon hade problem med en del blödningar i början hon sa hon blödde så mycket så hon trodde de inte fanns något men när dem gjorde ultraljud så fanns den ju där ändå med pickande hjärta. Blev en bebis sedan!

Ja har för mig att hon inte fick något att svaret hon fick var att dem inte kan göra något om de blir missfall. Men de kan ju gå vägen ändå trots blödningar! Förstår de måste va sjukt stressande bara :(
  • Sussna85
    GlitterLina skrev 2021-02-09 19:34:08 följande:

Nej fy så jobbigt :( :( stackare. Håller tummar för att den lilla klarar detta! Kram

Ja :( Jag hade ju turen att få se det där hjärtat slå nog,det trodde jag inte. Men nu så har jag blödit så mycket..och med denna värk. Det bådar inte gott,blir en lång väntan till torsdag. Men tack fina du<3 Kram!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020