• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-02-25 17:20:39 följande:

Tänker också att det är östrogen och/eller progesteron som gör det.

Spännande att du snart är igång igen. :) När blir sprutstart? Får du trombyl av SU? När börjar du med det i så fall? Först vid positivt graviditetstest? Haha, många frågor.

Aa precis de va något med dem två haha.

Är väldigt nervös för utfallet denna gången hoppas det inte var en en gångs händelse att vi fick två bra embryo/blasto sist. :) ja får reda på de imorgon, blir antingen imorgon kväll eller lördag då, fick mens idag. Skulle få schema igen enligt barnmorskan, vet inte om dem justerar dosen beroende på hur de ser ut. Japp helt otroligt :D passade på att fråga barnmorskan hur de blev med trombyl frågan för vissa börjar redan med trombyl under sprutstart och ja hade inget recept att hämta ut och hörde inget merav läkaren. Men då hade dem skrivit att ja skulle få trombyl vid positivt graviditetstest :D känner mig lite mer hoppfull om det skulle ta sig igen nu :)
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-02-25 19:52:32 följande:

Är väldigt nervös för utfallet denna gången hoppas det inte var en en gångs händelse att vi fick två bra embryo/blasto sist. :) ja får reda på de imorgon, blir antingen imorgon kväll eller lördag då, fick mens idag. Skulle få schema igen enligt barnmorskan, vet inte om dem justerar dosen beroende på hur de ser ut. Japp helt otroligt :D passade på att fråga barnmorskan hur de blev med trombyl frågan för vissa börjar redan med trombyl under sprutstart och ja hade inget recept att hämta ut och hörde inget merav läkaren. Men då hade dem skrivit att ja skulle få trombyl vid positivt graviditetstest :D känner mig lite mer hoppfull om det skulle ta sig igen nu :)

Vad skönt att du får starta inom kort nu! Hoppas hoppas att det blir en lika bra utfall för dig den här gången. Vilken medicin ska du ta nu, menopur?

Jag har insättning på tisdag. 5e gången gillt (eller 6e om jag jag räknar med IVF 1 som inte ens gav någon insättning)
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-02-25 20:38:37 följande:

Vad skönt att du får starta inom kort nu! Hoppas hoppas att det blir en lika bra utfall för dig den här gången. Vilken medicin ska du ta nu, menopur?

Jag har insättning på tisdag. 5e gången gillt (eller 6e om jag jag räknar med IVF 1 som inte ens gav någon insättning)

Ja väntan va så lång men nu är man äntligen igång igen :) Vi kör på Menopur igen, skulle haft 187,5 men får se om dem ändrar sig efter ultraljudet.

Härligt då är det inte långt kvar tills du ruvar :) vi kan räkna så så blir de förhoppningsvis 3e gången gilt för mig då haha, annars blir de väl 4e IVF gilt.
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-02-25 19:52:32 följande:

Spännande! Då är du ju snart igång igen. Kul! Det kommer gå bra. Jag är hoppfull om blastocyster. Visst ska du också köra menopur nu liksom sist det blev blastocyster? Positivt med trombylen. Kanske skulle fråga om det jag med om de inte är helt negativa till det. Jag käkar Provera här nu men undrar om jag fick ägglossning och därmed får räkna med att det tar längre tid att få en blödning denna gång. Då blir det på gränsen till att jag hinner innan påsk.
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-25 20:38:37 följande:

Vi bestämmer att 5e gången gillt är bra (det blir det även för mig). Nu sjutton ska det bli bebis! <3 Spännande med insättning på tisdag!
  • Nata1979

Är på ruvar dag 10 och idag ska egentligen min mens komma. Usch haft mens känsla och värk hela dagen.

Om ägget fäst sig har man mensvärk ändå?

Väntan är hemsk och man är så rädd att mensen kommer när som :(

• Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-02-26 07:41:17 följande:

Spännande! Då är du ju snart igång igen. Kul! Det kommer gå bra. Jag är hoppfull om blastocyster. Visst ska du också köra menopur nu liksom sist det blev blastocyster? Positivt med trombylen. Kanske skulle fråga om det jag med om de inte är helt negativa till det. Jag käkar Provera här nu men undrar om jag fick ägglossning och därmed får räkna med att det tar längre tid att få en blödning denna gång. Då blir det på gränsen till att jag hinner innan påsk.

Ja va inne idag och allt såg bra ut och vi startar ikväll med första dosen 187 Menopur. Ja de tycker jag du ska göra, vissa får ju börja tidigare med trombyl så de ändå rätt bra att man får trombyl vid graviditet. De är ändå bättre än inget. Ja känner ja har inget att förlora har ju ändå blivit MA utan trombyl, värre kan de inte bli.

Va jobbigt vilken CD började du med provera? Tror man borde börja cd 8 för att inte få ägglossning jag började ju själv med dem försent typ cd14 så min mens kom som för väntat och inte tidigare som dem ville.

Dem mätte även min slemhinna för hade kraftigare blödning efter hyston som ja gjorde i januari. Slemhinnan va 7-8mm på CD 2 idag. Fick börja med sprutor men någon som känner till om de kan vara dåligt?
  • Annna84
    Nata1979 skrev 2021-02-26 16:13:49 följande:

Är på ruvar dag 10 och idag ska egentligen min mens komma. Usch haft mens känsla och värk hela dagen.

Om ägget fäst sig har man mensvärk ändå?

Väntan är hemsk och man är så rädd att mensen kommer när som :(

Ååå vad jag hoppas att mensen inte kommer. Usch, vet vad du går igenom och snart är jag där själv igen. Man känner ju in hela tiden och det är svårt att veta vad som är vad. Men att man kan ha mensvärk även om det fäst verkar många kunna intyga.
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-02-25 20:57:23 följande:

Ja väntan va så lång men nu är man äntligen igång igen :) Vi kör på Menopur igen, skulle haft 187,5 men får se om dem ändrar sig efter ultraljudet.

Härligt då är det inte långt kvar tills du ruvar :) vi kan räkna så så blir de förhoppningsvis 3e gången gilt för mig då haha, annars blir de väl 4e IVF gilt.

Clemmentina skrev 2021-02-26 07:42:46 följande:

Vi bestämmer att 5e gången gillt är bra (det blir det även för mig). Nu sjutton ska det bli bebis! <3 Spännande med insättning på tisdag!

Nu ska det bli bebis för oss alla :)

Det ska bli spännande att följa er och hur det går nu med nästa försök.

Ang trombyl, får ni det pga att ni en gång haft missfall?
  • Always choklad
    Inalina skrev 2021-02-25 08:32:06 följande:

Hej! Vad spännande med test för dig snart, är det testdagen då eller BIM? (brukar ju inte alltid vara samma!)

Hej

Är testdag då

Hade mens sist 28 feb så peppar peppar.

Varit konstigt denna tråd har inte funkat för mig, jag har kunnat skriva men inte se andras inlägg flera dagar, skönt att de funkar igen.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020