• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Annna84
    Jenzia skrev 2021-02-21 13:59:39 följande:

Vänder mig till er som har mer erfarenhet av IVF!

Jag kör min första IVF just nu och har fått mycket äggviteflytningar igår och idag, är det fel? Alltså, borde fyremedel hindra även sådana saker? Lite orolig för att jag kommer ägglossa på egen hand. Har tagit 6 sprutor menopur 150 och 2 sprutor fyremedel 0,25.

Imorgon VUL och då får jag ju lyfta det med läkaren också, men tänkte att ni kloka kvinnor här inne nog också vet en del om detta

Hej! Du behöver inte vara orolig, de äggviteaktiga flyttningarna kommer efter ett antal dagar med sprutorna och du kommer inte att ägglossa i förtid. Jag har börjat få äggvita redan nu efter 4st sprutor och det är helt normalt.

Lycka till på VUL imorgon :)
  • Jenzia
    Annna84 skrev 2021-02-21 14:15:55 följande:

Hej! Du behöver inte vara orolig, de äggviteaktiga flyttningarna kommer efter ett antal dagar med sprutorna och du kommer inte att ägglossa i förtid. Jag har börjat få äggvita redan nu efter 4st sprutor och det är helt normalt.

Lycka till på VUL imorgon :)

Tack för snabbt svar!! Jag tänkte att det nog var helt normalt, bara att allt är så nytt. Hade inte förväntat mig så mycket aktivitet redan, haha. Det molar och drar, särskilt på nätterna, hua!

Lycka till själv med sprutorna Antar att du också har VUL i början av veckan?
  • Annna84
    Jenzia skrev 2021-02-21 14:41:31 följande:

Tack för snabbt svar!! Jag tänkte att det nog var helt normalt, bara att allt är så nytt. Hade inte förväntat mig så mycket aktivitet redan, haha. Det molar och drar, särskilt på nätterna, hua!

Lycka till själv med sprutorna Antar att du också har VUL i början av veckan?

Det drar rejält ju längre tid det går mot äggplock, man känner sig som en värphöna :)

Ja, precis, på tisdag ska jag dit och efter att ha kört ett antal vändor så hoppas jag att det innebär att sista sprutan tas på tisdag och ovitrellesprutan dagen därpå :) sen återföring av fryst embryo i mitten på veckan därpå.
  • Jenzia
    Annna84 skrev 2021-02-21 15:25:50 följande:

Det drar rejält ju längre tid det går mot äggplock, man känner sig som en värphöna :)

Ja, precis, på tisdag ska jag dit och efter att ha kört ett antal vändor så hoppas jag att det innebär att sista sprutan tas på tisdag och ovitrellesprutan dagen därpå :) sen återföring av fryst embryo i mitten på veckan därpå.

Haha, ja, precis så känns det! Blir spännande att se om det faktiskt hänt något storleks mässigt också! Vid varje undersökning har jag haft massa ägg, men de ska ju växa till sig nu och det känns lite nervöst nu inför första VUL:et.

Ahh, du kör stimulerad cykel med FET! Hoppas hoppas det här är the one och att du slipper fler behandlingar!

Vi kanske kommer ruva samtidigt då? Jag tippar på äggplock i början av nästa vecka och återföring av tvådagars därefter, känns som standard hos landstinget :-P
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-02-19 15:05:26 följande:

Vad bra att du är hemma och ta det lugnt nu i 2 veckor, var det pga av blödningen? Jag förstår att det känns långt kvar till nästa ultraljud och nipt, men gud så skönt när du har tagit dig över den delen. Och underbart att det lilla hjärtat slår.

Ja, oj vad många olika metoder det ändå finns. Jag kör stimulerad cykel nu för att stödja lite extra inför insättning. På min klinik får vi även välja mellan att ta lutinus eller ta 2 sprutor ovitrelle. Jag har testat båda men tror mer på lutinus, trots kladdet :) Om jag räknar utifrån tidigare försök så borde jag få sätta in embryot den 3/3. Dagarna släpar sig framåt...

Jo det är pga av hematomet, jag längtar så att våga och kunna träna och vara aktiv. Men fick erfara häromdagen när jag var mer på gång med promenader och sparksläde med dottern att det inte funkar ännu,började blöda mera då igen. Men såklart går bäbis först.

Ja det finns verkligen en djungel av metoder,och det är ju bra förstås. Så finns det att välja mellan och som passar var och en individ:) Helt otroligt hur långt vetenskapen har kommit i detta ändå,första ivf barnet föddes väl nån gång i slutet-70 talet tror jag :)

Nu hejjar jag starkt på dig och den lilla flingan i frysen! <3
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-02-23 13:11:51 följande:

Hej testning om en vecka mån

Tiden släääpar sig fram...Nån som är i samma situation?

Hej! Vad spännande med test för dig snart, är det testdagen då eller BIM? (brukar ju inte alltid vara sammaFlört!)
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-02-24 08:42:01 följande:

Hej

Får ni svullna bröst av trombyl?

Får man inte svullna bröst av ökat östrogen? Någon som har mer koll. Teoretiskt så ökar ju östrogenet vid graviditet också.

Ska själv få trombyl om ja blir gravid denna IVF. Ska på ultraljud imorgon innan sprutstart.
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-02-25 17:17:15 följande:

Får man inte svullna bröst av ökat östrogen? Någon som har mer koll. Teoretiskt så ökar ju östrogenet vid graviditet också.

Ska själv få trombyl om ja blir gravid denna IVF. Ska på ultraljud imorgon innan sprutstart.

Tänker också att det är östrogen och/eller progesteron som gör det.

Spännande att du snart är igång igen. :) När blir sprutstart? Får du trombyl av SU? När börjar du med det i så fall? Först vid positivt graviditetstest? Haha, många frågor.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020