• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Jenzia
    Dhalia skrev 2021-03-17 20:49:01 följande:

Tog test på kvällen hållit mig 5 h för imorse såg jag något men då hade jag hållit mig 2 h för vred mig på natten och var uppe. Nu kan man se strecket på bild med telefonen de såg man inte imorse.

Wow!!! Grattis! Den lilla rackarn var en fighter!!! Så spännande! Att få plus på RD7 med en tvådagars är väl också vääääldigt tidigt, så verkar vara en stark fästning!
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-18 07:16:36 följande:

Så glad för de strecket tanken på de där brevet de va som att bli påkörd av en lastbil. Testade imorse med och där va den igen, ingen direkt skillnad i intensitet kanske får testa nästa gång i helgen istället <3

Jag är så glad för din skull! Jag förstår att du är orolig, men det här ska gå bra. Kramar
  • Asplövet18
    Dhalia skrev 2021-03-17 20:49:01 följande:

Tog test på kvällen hållit mig 5 h för imorse såg jag något men då hade jag hållit mig 2 h för vred mig på natten och var uppe. Nu kan man se strecket på bild med telefonen de såg man inte imorse.
    Åh grattis!! Hjärta
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-18 07:34:18 följande:

Fullt förståeligt! Testa någon mer gång om ett par dagar så har det förhoppningsvis ökat lite mer. Förstår hur du känner...kommer heller aldrig våga glädjas fullt ut innan ett ultraljud visat att det finns något där.

Ja! Jag känner i hela magen nu! Börjar bli lite nervös. Hoppas på bra besked imorgon!

De så sorgligt på ett sätt men de så de blir när man har fått kämpa. :(

Låter väldigt bra, håller tummarna att allt ser bra ut och du får uppdatera imorgon hur de gått :)
  • Dhalia
    Inalina skrev 2021-03-18 07:54:19 följande:

Men WOW!!!!! Det är ju tydligt streck!! Åh så roligtnå vad glad jag blir!!!=). Stort grattis du är ju gravid nu och det är ju fantastisk!

Min testdag är nästa vecka så hoppas de håller i sig :) men väldigt förvånade vi blev tanken på inget gick till frysen.
  • Dhalia
    AndraSladdis skrev 2021-03-18 08:11:28 följande:

Men där ser du ju! :) Det har ju fäst. Förra året fick också positivt på RD7 med 2-dagars med samma test, ungefär samma styrka. Hoppas att det går vägen nu!!

Aa vi får hoppas trodde inte de skulle gå allt efter man fick de där brevet. <3
  • Dhalia
    Jenzia skrev 2021-03-18 08:26:10 följande:

Wow!!! Grattis! Den lilla rackarn var en fighter!!! Så spännande! Att få plus på RD7 med en tvådagars är väl också vääääldigt tidigt, så verkar vara en stark fästning!

Får hoppas den är stark och håller i sig nio månader till ;) mitt nästa orosmoment haha. Fan vilken berg- och dalbana de här blev.
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-18 17:45:47 följande:

De så sorgligt på ett sätt men de så de blir när man har fått kämpa. :(

Låter väldigt bra, håller tummarna att allt ser bra ut och du får uppdatera imorgon hur de gått :)

Håller med! Men nu tror jag det är eran tur! När har du testdag?

Jag uppdaterar efter vul. Tack för tumhållningen!
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-18 18:31:26 följande:

Håller med! Men nu tror jag det är eran tur! När har du testdag?

Jag uppdaterar efter vul. Tack för tumhållningen!

Nästa torsdag så ett tag kvar. Infaller egentligen med beräknad mens bara för äggplocket blev lite tidigare. Men de är 17 dagar efter äggplock.
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-18 17:47:36 följande:
    Min testdag är nästa vecka så hoppas de håller i sig :) men väldigt förvånade vi blev tanken på inget gick till frysen.
    ja men alltså det är ju sånt här som får en att tro på guldägget Hjärta! känne du några symptom alls?

min klinik här i schweiz berättade också om något som kallas 'natural ivf' där man endast får ut 1-2 ägg som man sedan gör ivf på, det har varit lyckat i vissa fall och är ju inte alls så påfrestande för kroppen då man inte alls får de hormornerna etc men kunde vara en ide om man sällan fick mer än 1-2 embryon befruktade ändå. men jag kände att jag ville testa en omgång till med en rejäl dos med hormorner för att kunna få fler befruktade, så vi avvaktar det steget.

läkaren sa också att det absolut inte är för alla, utan mest för de som inte ville ha så mkt hormorner i kroppen av olika anlendingar. kul att det finns i alla fall! 
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020