• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Dhalia
    Inalina skrev 2021-04-13 12:26:34 följande:

ah jag förstår, ja mätningen är ju en grej som jag förstår är väldigt svår överhuvudtaget när de är så där små :/

men hjärtslagen ska de ju kunna se tidigt från v 7, men ja verkar ju smartare att vänta längre i alla fall så man får det ordentligt gjort och man slipper missförstånd =)! jag vet bara hur otrooooligt lång tid det känns som mär man går o väntar på att få se ett liv därinne....

Ja de känns som en evighet, man vill ju bara se hjärtat slå :( idag kändes brösten knappt ömma nu så tror inte de här kommer sluta bra så blev det sist :(
  • Dhalia
    Inalina skrev 2021-04-13 12:26:34 följande:

ah jag förstår, ja mätningen är ju en grej som jag förstår är väldigt svår överhuvudtaget när de är så där små :/

men hjärtslagen ska de ju kunna se tidigt från v 7, men ja verkar ju smartare att vänta längre i alla fall så man får det ordentligt gjort och man slipper missförstånd =)! jag vet bara hur otrooooligt lång tid det känns som mär man går o väntar på att få se ett liv därinne....

Ja de känns som en evighet, man vill ju bara se hjärtat slå :( idag kändes brösten knappt ömma nu så tror inte de här kommer sluta bra så blev det sist :(
    Ivf2020 skrev 2021-04-13 09:03:52 följande:

Det kommer gå väl.. Men föregår att du är nervös/rädd. Jag ska till mvc imorn, hade vart skönt om dom kunde få in mig något tidigare än början p å vecka 9. Fick inte en dag tidigare än 8+0. Om jag förstått rätt kan man se från vecka 7 hyfsat bra? Dom hittade ju inget foster alls hos mig, endast gulesäck och fostersäck, så jag år livrädd. Känns som jag hittar på vissa symptom med vad nojig man blir?! :(

Fast idag kändes brösten knappt ömma alls. Så jag tror inte det kommer sluta bra så blev det sist några dagar innan så började allt avta. :/
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-04-13 14:49:27 följande:

Ja de känns som en evighet, man vill ju bara se hjärtat slå :( idag kändes brösten knappt ömma nu så tror inte de här kommer sluta bra så blev det sist :(Fast idag kändes brösten knappt ömma alls. Så jag tror inte det kommer sluta bra så blev det sist några dagar innan så började allt avta. :/

Ååh, det är bara din kropp som kompenserar tror jag. Jag hoppas sååå mycket för dig. För mig såg dom ju inget foster när jag gjorde vul i 8+2, så jag fick starta med cytotec direkt. Det var inget andra ultraljud någon vecka senare där inte.. Är det din första du väntar på?
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-04-13 14:58:48 följande:

Ååh, det är bara din kropp som kompenserar tror jag. Jag hoppas sååå mycket för dig. För mig såg dom ju inget foster när jag gjorde vul i 8+2, så jag fick starta med cytotec direkt. Det var inget andra ultraljud någon vecka senare där inte.. Är det din första du väntar på?

Jag tror inte de, de därför ryggen blev bättre och molvärken nästan obefintlig... Jag har alltid fått ett andra ultraljud för att man ska vara helt säker eller de så dem säger. Fick tom ett till UL när jag va i v10 och den hade stannat i v8. Aa de första barnet isf, som vi kämpat för så länge nu :( är det ert första?
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-04-13 10:17:46 följande:

Yes blir äggplock nu på torsdag & återföring nu på lördag!

Spännande!!! :)
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-04-13 15:34:09 följande:

Jag tror inte de, de därför ryggen blev bättre och molvärken nästan obefintlig... Jag har alltid fått ett andra ultraljud för att man ska vara helt säker eller de så dem säger. Fick tom ett till UL när jag va i v10 och den hade stannat i v8. Aa de första barnet isf, som vi kämpat för så länge nu :( är det ert första?

Jag tänker på dig och hoppas så att allt ser bra ut på ditt ultraljud <3
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-04-13 14:46:22 följande:
    snart är torsdag här, jag kommer sitta på nålar tills du skriver i tråden! ang brösten så hade jag aldrig ont i dem under min graviditet, tror att jag fick lite ont efter Ovitrelle-sprutan eventuellt men det försvann ju sen. så det skulle jag inte ta som något tecken på att det inte står rätt till. stor kram, hoppas torsdag kommer snabbt denna veckan!
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-04-13 15:34:09 följande:

Jag tror molvärken är sådan att den gör upp och ner.. Jag tycks vara inne i ett negativt vt skede i livet, så frö mig skulle det inte förvåna mig om det blev ett ma till, trots att jag verkligen önskar allt annat. Känner tmig så ledsen.. Det är första barnet för oss med. Men det borde vara vår tur va? :=
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-04-06 13:19:08 följande:
    Hej för ni som skall äta kortison som jag, fick veta av kliniken att man skall ta det på morgonen då det är uppiggande, kan bli svårt att sova annars så har ändrat det till det nu, tog på kvällen nu i 2 dagar startade spruta 2 kvällar sedan.

Inväntar tid för blodprov nu tors och UL fredag. Känner inte av något än så länge...
    Hejsan! Hoppas det går bra för dig denna gången, snart dags för äggplock? =)

Jag såg att du fått prednison, jag ska starta med mina sprutor i morgon och när jag blev gravid förra gången tog jag också Prednison. Vad fick du för dos?

Jag fick 10mg om dagen då men har inte kvar protokollet (och vill inte direkt fråna min klinik då jag inte berättat att jag kör i Schweiz denna gången..), och jag är i valet o kvalet om jag ska köra det denna gången med, och känner att jag kanske borde gå ALL IN när jag ändå håller på. Jag har tabletter kvar från förra gången...

min läkare denna gången sa att han kunde skriva ut men han har själv inte gett Prednison till någon patient tidigare och tror väl inte direkt på det. vad står det i ditt protokoll, att du ska starta vid sprutstart med 10mg direkt?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020