Always choklad skrev 2021-04-06 13:19:08 följande:
Hej för ni som skall äta kortison som jag, fick veta av kliniken att man skall ta det på morgonen då det är uppiggande, kan bli svårt att sova annars så har ändrat det till det nu, tog på kvällen nu i 2 dagar startade spruta 2 kvällar sedan.
Inväntar tid för blodprov nu tors och UL fredag. Känner inte av något än så länge...
Hejsan! Hoppas det går bra för dig denna gången, snart dags för äggplock? =)
Jag såg att du fått prednison, jag ska starta med mina sprutor i morgon och när jag blev gravid förra gången tog jag också Prednison. Vad fick du för dos?
Jag fick 10mg om dagen då men har inte kvar protokollet (och vill inte direkt fråna min klinik då jag inte berättat att jag kör i Schweiz denna gången..), och jag är i valet o kvalet om jag ska köra det denna gången med, och känner att jag kanske borde gå ALL IN när jag ändå håller på. Jag har tabletter kvar från förra gången...
min läkare denna gången sa att han kunde skriva ut men han har själv inte gett Prednison till någon patient tidigare och tror väl inte direkt på det. vad står det i ditt protokoll, att du ska starta vid sprutstart med 10mg direkt?