• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Inalina
    GlitterLina skrev 2021-04-14 20:00:36 följande:
    Åh hade du äggplocket idag, jobbigt att det gjorde ont :(

Har mitt i morgonbitti kl 08.00

Hur många fick ni ut?
    Hoppas ditt ÄP gick bra idag!!Hjärta
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-04-14 22:23:27 följande:
    Hej

Ja kolla om min dos på först 5mg för att sen trappa upp till 10mg för att sen trappa ned. Har mått bra på det i alla fall hittills. Bara ett tips! Ta dem inte när du ska sova man blir pigg på det har jag upplevt.

Sövd det lät skönt!

Nja ont men varit med om värre. Haft urinvägsinfektion och det slår detta lätt. Känns som mensvärk typ. Har förätit mig på godis och chips typ för å tänka på nått annat + se film, sen så ska jag ta värktablett just före jag ska sova. Är nog bättre imorgon.

Blev 8 ägg, väntar imorron på vad de säger om resultat insättning m.m.

Håller tummar och tår.
    Tack, ja det låter som en vettig dos, och nejdå jag tar dem på morgnarna som förra gången :) 
    Ja att bli sövd vid äggplock har för mig bara vart positivt hittills, de har inte ens föreslagit någon annan metod varken här i Schweiz eller i Prag, men gievtvis måste de ha en anestesiläkare på plats, vilket man förmodligen inte behöver annars. Och det kostar ju en hel del såklart. Jag tror att de för egen del tycker det är lättare att jobba när patienten är avslappnad ;)

8 ägg låter bra, hoppas på fin befruktningsgrad!!Solig
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-04-14 22:21:21 följande:
    Ja har läst massa nu på familjeliv att de kan variera från dag till dag, där det alltså gått bra för folk ändå så hoppas hoppas...

Jag har ju alltid fått svullna och ömma bröst. De va nästan så jag visste sist att de måste va positivt på testdagen för brösten höll sig fortfarande ömma (hade ju testat tidigare negativt då). Första IVF då de blev negativt så försvann de ömma innan testdagen så anade då att de inte tog sig. Meeen denna gången kände varken svullna eller ömma bröst förrän i v4+6, fattade ingenting då. Kände inte ens att dem blev ömma av Ovitrelle vilket har varit så förut. Men jag hade istället jätteont i ryggen vid svanskotan ländryggen redan i v3+ något precis när jag plussa tidigt men nu är de helt borta då. Nu när brösten börjar svaja så blir jag orolig men ikväll var dem ömma igen. Och sist blev de litr så veckan innan att de ömma och de svullna försvann och kom tillbaks. Men ja känner ja har ökat i midjefånget lite men vet inte heller om de för man är så förstoppad och uppblåst av all lutinus eller om den faktiskt har växt. :/
    Jag förstår, ja man känner ju sin kropp bäst även om den verkar kunna bete sig olika vid olika graviditeter också!

När har du ditt VUL idag? får din partner följa med? stort lycka till jag tror det är en vinnare denna gångenHjärta
  • GlitterLina

Gick inget vidare idag! Snyft!

Det gjorde svinont & dem fick hållapå ett tag för denna gång va det väldigt svårt att komma åt äggblåsorna :(det fanns 7 stycken men dem lyckades bara få ut 3 stycken :( :( :( & än vet vi inte om dessa 3 är "mogna" för att bli befruktade. Förra gången fick man ju ut 13 stycken mogna, så då va ju procenten högre att några klara sig & blir befruktade. Men dem bokade in återföring för lördag så hoppas vi att det blir så!!! Denna gång skulle dem hjälpa spermierna att bli injicerade i äggen för bättre chans.

Håll hårt att dessa få lyckas bli befruktade så att jag får någon återföringen!

• Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-04-14 21:24:01 följande:

Stort lycka till på ultraljudet

Kram

Tack och lycka till du på äggplocket idag håller tummarna att man får ut alla ägg och att dem är mogna :)
  • Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-04-15 11:34:42 följande:

Det gjorde svinont & dem fick hållapå ett tag för denna gång va det väldigt svårt att komma åt äggblåsorna :(det fanns 7 stycken men dem lyckades bara få ut 3 stycken :( :( :( & än vet vi inte om dessa 3 är "mogna" för att bli befruktade. Förra gången fick man ju ut 13 stycken mogna, så då va ju procenten högre att några klara sig & blir befruktade. Men dem bokade in återföring för lördag så hoppas vi att det blir så!!! Denna gång skulle dem hjälpa spermierna att bli injicerade i äggen för bättre chans.

Men fina du!

Vi håller tummarna för alla 3 ägg och att alla tar sig. Det är ju inte mängden som räknas, den första kan ju mycket väl vara guldägget.

Jag förstår dock att det är jobbigt. Hoppas du får bli ruvare nu på lördag, som jag önskar det!
  • Clemmentina

Åh vad jobbigt! :( Håller tummarna för att de tre är mogna och befruktas fint så det blir återföring på lördag. Har du mycket ont nu?
  • Inalina

Men åh så tufft med äggplocket :( att man ska behöva gå igenom så mktGråter

de fick säkert ut de största och bästa i alla fall, finns det någon chans att du kan få tillbaka 2 om det finns 2 till på lördag? Bra de kör ICSI, det har ni alltså inte gjort innan?
    KramHjärta
  • GlitterLina
    Inalina skrev 2021-04-15 13:37:01 följande:

Men åh så tufft med äggplocket :( att man ska behöva gå igenom så mkt

de fick säkert ut de största och bästa i alla fall, finns det någon chans att du kan få tillbaka 2 om det finns 2 till på lördag? Bra de kör ICSI, det har ni alltså inte gjort innan?

Kram

Nä icsi har vi inte gjort innan då alla 13 blev mogna sist & 5 befruktades.

Ja vi ska få tillbaka 2 att sätta in på lördag så hoppas verkligen det blir så
  • GlitterLina
    Clemmentina skrev 2021-04-15 12:10:45 följande:

Åh vad jobbigt! :( Håller tummarna för att de tre är mogna och befruktas fint så det blir återföring på lördag. Har du mycket ont nu?

Ja Tyvär har jag väldigt ont inte alls som förra gången men den gången blev jag sjuk i överstimulering

Skit att allt sånt här ska vara så krångligt
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020