• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-04-15 15:00:01 följande:

Nä icsi har vi inte gjort innan då alla 13 blev mogna sist & 5 befruktades.

Ja vi ska få tillbaka 2 att sätta in på lördag så hoppas verkligen det blir så

Jag håller tummarna för att de tre äggen som ni fick ut ser fina ut och att alla delar sig <3 Bra att ni ska få sätta in två stycken. Kram
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-04-15 15:27:35 följande:

Hjärtat slog!!! Helt chockad och grät så mycket

Åååååå!!! Jag har tänkt så mycket på dig idag <3 GRATTIS!! Vilket fantastiskt besked :) kan du slappna av lite nu? Kram
  • Clemmentina

Underbara nyheter! :) Så glad för er skull. Grattis!
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-15 11:34:42 följande:

Gick inget vidare idag! Snyft!

Det gjorde svinont & dem fick hållapå ett tag för denna gång va det väldigt svårt att komma åt äggblåsorna :(det fanns 7 stycken men dem lyckades bara få ut 3 stycken :( :( :( & än vet vi inte om dessa 3 är "mogna" för att bli befruktade. Förra gången fick man ju ut 13 stycken mogna, så då va ju procenten högre att några klara sig & blir befruktade. Men dem bokade in återföring för lördag så hoppas vi att det blir så!!! Denna gång skulle dem hjälpa spermierna att bli injicerade i äggen för bättre chans.

Håll hårt att dessa få lyckas bli befruktade så att jag får någon återföringen!

Hej tråkigt att de gjorde ont. Jag mår helt ok idag gör inte ont längre bara knasig mage. Hoppas det blir samma för dig. Kroppen är fantastisk på läka.

Har återföring mån (planerat så, beror ju på hur de går.. ) Är ledig denna och nästa vecka väldigt skönt.

Håller tummarna för dig på lör.
  • GlitterLina

Men jaaaa :) underbart!
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-04-15 15:58:09 följande:

Hej tråkigt att de gjorde ont. Jag mår helt ok idag gör inte ont längre bara knasig mage. Hoppas det blir samma för dig. Kroppen är fantastisk på läka.

Har återföring mån (planerat så, beror ju på hur de går.. ) Är ledig denna och nästa vecka väldigt skönt.

Håller tummarna för dig på lör.

Är du svullen något? Jag e väldigt svullen trots att det bara plockades ut 3..

Då håller vi tummar för oss båda :)
  • Ivf2020

Men åååh. Grattis till dig fina du!!
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-15 16:24:41 följande:

Är du svullen något? Jag e väldigt svullen trots att det bara plockades ut 3..

Då håller vi tummar för oss båda :)

Jo svullen plus att brösten är detsamma var svårt att sova natten innan äggplock. Spände i buken och nu har jag börjat med lutinus så kommer nog förbli svullen
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020