• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Jenzia
    Dhalia skrev 2021-04-15 15:27:35 följande:

Hjärtat slog!!! Helt chockad och grät så mycket

Men gud vad härligt!!! Grattis! Den där lilla tvådagarsembryot var en verkligen en stark rackare!
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-04-15 15:34:25 följande:

Åååååå!!! Jag har tänkt så mycket på dig idag <3 GRATTIS!! Vilket fantastiskt besked :) kan du slappna av lite nu? Kram

Aa helt otroligt vågade inte ens titta på skärmen i början. Åååh jaa nuu är jag såå avslappnad asså och hade inga ömma bröst idag alls men nu skiter jag i dem och snarare kan njuta att jag mår så bra och den ändå mår bra där inne :D
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-04-15 11:34:42 följande:

Gick inget vidare idag! Snyft!

Det gjorde svinont & dem fick hållapå ett tag för denna gång va det väldigt svårt att komma åt äggblåsorna :(det fanns 7 stycken men dem lyckades bara få ut 3 stycken :( :( :( & än vet vi inte om dessa 3 är "mogna" för att bli befruktade. Förra gången fick man ju ut 13 stycken mogna, så då va ju procenten högre att några klara sig & blir befruktade. Men dem bokade in återföring för lördag så hoppas vi att det blir så!!! Denna gång skulle dem hjälpa spermierna att bli injicerade i äggen för bättre chans.

Håll hårt att dessa få lyckas bli befruktade så att jag får någon återföringen!

Åh va synd att dem inte lyckades få ut alla äggen då tillkom några senare :( låter ju bra att dem ska sätta in två åtminstone. Ringer dem imorgon om antal befruktade eller hör dem av sig på lördag om de verkligen inte finns något?
  • Dhalia
    Jenzia skrev 2021-04-15 17:08:04 följande:

Men gud vad härligt!!! Grattis! Den där lilla tvådagarsembryot var en verkligen en stark rackare!

Tack, ja verkligen och ja som inte hade något förtroende för den haha :D
  • GlitterLina
    Dhalia skrev 2021-04-15 17:51:34 följande:

Åh va synd att dem inte lyckades få ut alla äggen då tillkom några senare :( låter ju bra att dem ska sätta in två åtminstone. Ringer dem imorgon om antal befruktade eller hör dem av sig på lördag om de verkligen inte finns något?

Har för mig dem sa att dem hör av sig om det blir några ändringar

Annars skulle jag dit på lördag
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-04-15 15:27:35 följande:

Hjärtat slog!!! Helt chockad och grät så mycket

Hehe klart det gjorde!!! =) underbart ju!!! Stort grattis och slappna av och njut nu vännen!!!
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-04-15 17:42:51 följande:

Aa helt otroligt vågade inte ens titta på skärmen i början. Åååh jaa nuu är jag såå avslappnad asså och hade inga ömma bröst idag alls men nu skiter jag i dem och snarare kan njuta att jag mår så bra och den ändå mår bra där inne :D

<3
  • Inalina
    GlitterLina skrev 2021-04-15 15:00:01 följande:
    Nä icsi har vi inte gjort innan då alla 13 blev mogna sist & 5 befruktades.

Ja vi ska få tillbaka 2 att sätta in på lördag så hoppas verkligen det blir så
    Ok håller verkligen tummarna inför i morgon och att de ringer med positiva besked idag!Hjärta
  • GlitterLina

Så jäkla ledsen :( kliniken ringde precis

Alla 3 ägg va mogna men ingen befruktades! Dem valde att inte injecera in spermierna för att dem tyckte att förra året fick det bra utan

Så nu finns det inget att återföra :(

• Grustradgarden
    GlitterLina skrev 2021-04-16 14:25:04 följande:

Så jäkla ledsen :( kliniken ringde precis

Alla 3 ägg va mogna men ingen befruktades! Dem valde att inte injecera in spermierna för att dem tyckte att förra året fick det bra utan

Så nu finns det inget att återföra :(

Stackare! du har mycket uppförsbacke. Har du några försök kvar?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020