• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Chajsa

Hej alla längtare!

Jag var med i tråden i höstas, blev gravid med enäggstvillingar på första färskförsöket men tvingades avbryta min graviditet efter halva tiden pga att de drabbades av en svår blodsjukdom och inte skulle överleva. Det har varit en mardröm från början till slut och jag har många gånger tänkt att jag kommer dö av sorg. Livet ser nu 10 veckor efter avbrytandet lite ljusare ut, jag har äntligen haft mens och ägglossning är beräknad till fredag då jag ska in till kliniken och kolla äggen, kanske få en ägglossningsspruta för att sätta in den frysta blastocyst jag har kvar. Förstår inte riktigt hur det funkar när den sätts in i naturlig cykel- återföringen sker inte förrän en vecka efter ägglossningen? Hur funkar det?

Är förväntansfull och hoppas såå på att det ska fästa igen. Samtidigt sjukt orolig för allt men glad att kunna göra något konkret som tar mig vidare. Skönt att ha er att dela detta med!

• Cissi2801
    Always choklad skrev 2021-04-20 22:08:55 följande:

Hej jag känner med dig, hoppas det är + på måndag. Styrkekram

Tack, det behövs..
  • Cissi2801
    GlitterLina skrev 2021-04-20 23:37:47 följande:

Verkligen trist :(

Men vi håller stenhårt på embryo du har i dig. Hejja hejja

Tack... såg nu på pappret att det kom en väldigt ljus blödning.. bara det inte skiter sig
  • Cissi2801
    GlitterLina skrev 2021-04-20 23:37:47 följande:

Verkligen trist :(

Men vi håller stenhårt på embryo du har i dig. Hejja hejja

. såg nu på pappret att det kom en väldigt ljus blödning.. bara det inte skiter sig
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-04-21 17:36:56 följande:

Hej alla längtare!

Jag var med i tråden i höstas, blev gravid med enäggstvillingar på första färskförsöket men tvingades avbryta min graviditet efter halva tiden pga att de drabbades av en svår blodsjukdom och inte skulle överleva. Det har varit en mardröm från början till slut och jag har många gånger tänkt att jag kommer dö av sorg. Livet ser nu 10 veckor efter avbrytandet lite ljusare ut, jag har äntligen haft mens och ägglossning är beräknad till fredag då jag ska in till kliniken och kolla äggen, kanske få en ägglossningsspruta för att sätta in den frysta blastocyst jag har kvar. Förstår inte riktigt hur det funkar när den sätts in i naturlig cykel- återföringen sker inte förrän en vecka efter ägglossningen? Hur funkar det?

Är förväntansfull och hoppas såå på att det ska fästa igen. Samtidigt sjukt orolig för allt men glad att kunna göra något konkret som tar mig vidare. Skönt att ha er att dela detta med!

Hej smärtar att höra din historia.

Tufft av dig att orka ta nya tag.

I naturlig cykel jag har gjort det några ggr nu.

För mig har det varit först ultraljud för å se att de ser ok ut men det har jag krävt vet ej om det är standard.

Du tar ägglossningstest dag för dag från ungf ett par dagar innan du beräknar att du skall få ägglossning. När du fått positivt ringer du till kliniken och meddelar därefter ger de dig besked om när återföring ska ske och så måste den andra partern godkänna (om nån sån finns) att ägget sätts in i dig.

Sedan får ni veta om ni skall ha lutinus innan eller ej, tror det är standard men osäker..alla har olika. Det är en (FET) frysen embryo transfer
  • Ivf2020

Hej alla längtare!

Hej!

Usch, beklagar det hemska du vRit med om.. Stark av dig att dela emd dig.

Jag har bara återfört i naturlig cykel, med hjälp av letrozol för att få äl. När stickan slår omm till positivt, så återför man blaston 6 dagar efter. Detta är för att sen är så pass gammal. Jag själv har testat positivt, men är väldigt rädd så jag fick ofostrig graviditet sist. Ska in på vul nästa vecka för att se om det finns något där inne, men oj vad rädd och nervös jag är.
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-04-21 12:47:57 följande:

Hej

Just fått mitt besked. Inga till frysen men varför 1a gången blev det en och nu sist 3. Nu ingen?

Förstår inte riktigt varför..

Såg säkert 10 eller 15 barnvagnar nu när jag var på promenad i sakta mak 1h. De har en tendens att dyka upp överallt när man inte vill och mammagrupper och pappagrupper som verkar ha det så trevligt så. Låter bitter men man blir lite så.

Håller tummarna för det som trycker i magen nu som fan. Måste bli lugn inte stressa upp mig inte bra..

Väntar på att de ska ringa nu kanske jag får nån förklaring i alla fall..

Förstår din känsla :(

Du får försöka att inte stressa upp dig även om det e svårt
  • GlitterLina

Hej alla längtare!

Kram, beklagar :( :( tungt för er! Stackare. Hoppas det blir bra med den frysta blastocysten. Läste ditt inlägg igen, enäggs står det, betyder det att 1 embryo sattes in men det delade sig?

Kram
  • Chajsa
    Ivf2020 skrev 2021-04-21 20:00:42 följande:

Hej!

Usch, beklagar det hemska du vRit med om.. Stark av dig att dela emd dig.

Jag har bara återfört i naturlig cykel, med hjälp av letrozol för att få äl. När stickan slår omm till positivt, så återför man blaston 6 dagar efter. Detta är för att sen är så pass gammal. Jag själv har testat positivt, men är väldigt rädd så jag fick ofostrig graviditet sist. Ska in på vul nästa vecka för att se om det finns något där inne, men oj vad rädd och nervös jag är.

Tack <3 Ah jag förstår! På kliniken jag går på får jag komma in och kolla ägglossningen istället, de sa att jag inte behövde testa med stickor. Är rädd att de missar den precis? Har alla symtom på ägglossning exakt nu.

Grattis till positivt test, så underbart! Hur många dagar efter återföringen fick du plus? Fattar att du är nervös men det är större sannolikhet att det är ett foster än inte där inne, håller alla tummar för dig! Hur hanterar du väntan?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020