Chajsa skrev 2021-04-21 17:36:56 följande:
Hej alla längtare!
Jag var med i tråden i höstas, blev gravid med enäggstvillingar på första färskförsöket men tvingades avbryta min graviditet efter halva tiden pga att de drabbades av en svår blodsjukdom och inte skulle överleva. Det har varit en mardröm från början till slut och jag har många gånger tänkt att jag kommer dö av sorg. Livet ser nu 10 veckor efter avbrytandet lite ljusare ut, jag har äntligen haft mens och ägglossning är beräknad till fredag då jag ska in till kliniken och kolla äggen, kanske få en ägglossningsspruta för att sätta in den frysta blastocyst jag har kvar. Förstår inte riktigt hur det funkar när den sätts in i naturlig cykel- återföringen sker inte förrän en vecka efter ägglossningen? Hur funkar det?
Är förväntansfull och hoppas såå på att det ska fästa igen. Samtidigt sjukt orolig för allt men glad att kunna göra något konkret som tar mig vidare. Skönt att ha er att dela detta med!
Hej smärtar att höra din historia.
Tufft av dig att orka ta nya tag.
I naturlig cykel jag har gjort det några ggr nu.
För mig har det varit först ultraljud för å se att de ser ok ut men det har jag krävt vet ej om det är standard.
Du tar ägglossningstest dag för dag från ungf ett par dagar innan du beräknar att du skall få ägglossning. När du fått positivt ringer du till kliniken och meddelar därefter ger de dig besked om när återföring ska ske och så måste den andra partern godkänna (om nån sån finns) att ägget sätts in i dig.
Sedan får ni veta om ni skall ha lutinus innan eller ej, tror det är standard men osäker..alla har olika. Det är en (FET) frysen embryo transfer