• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Jenzia

Fråga till er som gjort FET. Har någon fått tillbaka blastocyst (femdagars) först 6:e dagen efter ägglossning? RMC har stängt den 5:e dagen (tisdag) efter ägglossning (idag) och därför har jag fått tid för återföring först den 6:e dagen (onsdag). Det känns lite fel, men kanske ändå inte spelar någon roll för själva implantationen?! Men har ju läst att embryot ska föras tillbaka på rätt dag för att det ska bli en implantation.

• Inalina
    GlitterLina skrev 2021-04-21 22:05:12 följande:

På tisdag ska vi till kliniken & prata om det som hände

bra att ni fått en tid avsatt med kliniken, hoppas ni kan bli lite klokare. du kan ju alltid höra hur de ser på sövning vid ÄP också, jag vet att vissa kliniker i Sverige har den möjligheten och utomlands är det mer regel än undantag. stor kram till dig hoppas ni får bra svar och en väg framåtHjärta
  • Always choklad
    Jenzia skrev 2021-04-22 10:28:18 följande:

Fråga till er som gjort FET. Har någon fått tillbaka blastocyst (femdagars) först 6:e dagen efter ägglossning? RMC har stängt den 5:e dagen (tisdag) efter ägglossning (idag) och därför har jag fått tid för återföring först den 6:e dagen (onsdag). Det känns lite fel, men kanske ändå inte spelar någon roll för själva implantationen?! Men har ju läst att embryot ska föras tillbaka på rätt dag för att det ska bli en implantation.

Hej

Det brukar vara dag 6. Ägglossning är dag 1 och sen 5dagars blastocyst skall stämma.
  • Cissi2801
    Ivf2020 skrev 2021-04-22 07:39:35 följande:

Då är det ju snart, kan lika väl vara fästningen som skedde. :)

Men förstår helt din oro, ivfare bär en helt annan oro.. Håller tummarna för att det var en nod lödning, och att bäbis tar sig de inne!

Det har inte kommit någon mer blödning... det hoppas vi också
  • Jenzia
    Always choklad skrev 2021-04-22 11:22:15 följande:

Hej

Det brukar vara dag 6. Ägglossning är dag 1 och sen 5dagars blastocyst skall stämma.

Ringde och frågade, RMC Malmö har tydligen återföring på dag 7 som standard, att forskning visat att det var bästa dagen för en blastocyst. Konstigt att de skiljer sig åt från andra kliniker!
  • Ivf2020
    Inalina skrev 2021-04-22 08:22:50 följande:

jag förstår, men illamående låter ju som ett tryggt tecken i alla fall, jag vet att kroppen kan luras men som någon annan skrev här inne är ju chansen mkt högre att ni får se ett hjärtslag och foster än inte! spännande med VUL nästa vecka då, bara att härda ut antar jag. Ofta brukar symptomen explodera efter första VUL när man sett hjärtat för kroppen tillåter sig liksom att acceptera att man bär på ett liv då och kan börja må dåligt på riktigt. Det låter som att du har ett bra stöd i din sambo som har ett positiv och avslappnat förhållningssätt 

Jaa fast i dagarna så har det avtagit med illamående också.. Men känns skönt att få bekräftat om det finns ett liv eller inte.. Hoppas ju självklart på att det är något, men det är en vecka kvar tills vi får svar. Den veckan kommer vara lååång... Väldigt lång..
  • Always choklad
    Jenzia skrev 2021-04-22 13:10:24 följande:

Ringde och frågade, RMC Malmö har tydligen återföring på dag 7 som standard, att forskning visat att det var bästa dagen för en blastocyst. Konstigt att de skiljer sig åt från andra kliniker!

Ja är verkligen olika
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-04-21 13:58:15 följande:

Tack för all support ?

De sa att de hade fel antal celler och därför ej fryses ned dag 6 pga att de ej skulle klara en upptining.

Finns inget recept till varför de gick 2 ggr och 1ggr inte. Utan är slumpen, det är olika förutsättningar från gång till gång. Olika ägg olika spermier..även om det är samma personer.

Nästa gång jag pratar med nån läkare ska jag se om de kunde se nått i labbet men inget sköterskorna har vetenskap om I alla fall, de som är på telefonjour.

Hej rullar på här.

Magen är så svullen under loppet av ett år har jag typ gått upp typ 7-8 kg. Har inte riktigt kommit igång med träningen mellan missfall ivf behandlingar återföringar m.m.

Nån fler som har samma problem?

Har inte haft på mig några jeans efter i mån. Tvivlar det går..

Peppar peppar håller tummarna för den i magen. Det lilla påskägget. Inatt hade jag myror i benen var tvungen upp och vandra lite. Såg att banan kan hjälpa och liten prommis innan man ska sova så det har jag gjort.
  • Cissi2801
    Cissi2801 skrev 2021-04-23 05:57:53 följande:

På ruvardag 12

Tog ett graviditetstest som visade starkt positivt
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020