• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Ivf2020

Just nu blir jag tokig. Det känns som det ska börja "rinna" ur mig, gick in i vecka 8 igår. Men inget blod(rädd för missfall de klart) och inggs flytningar att tala om heller. Varför känns de så? Hade värk i livmodern förut med, men det har lugnat sig nu. Springer ju konstant på toa för att se att det inte blöder..

• Always choklad
    Dhalia skrev 2021-04-29 07:06:07 följande:

De kan vara olika från gång till gång, förutom ont i ryggen så kände jag inget annat plus dem spökningar från lutinus. Första gången hade jag alla andra symtom men ont i ryggen hade ja inga problem alls med så konstigt att de blev ett nu helt plötsligt. Ja fick inte ömma ellrr svullna bröst förrän v4+6, helt olika förut kände jag i brösten direkt efter Ovitrellen. Ja kan förstå man önskar ju sig desamma :( sen känner hon nog att hon behöver ditt stöd också och vill du ska vara med. Hade hon inte skickat något alls hade det nog också känts konstigt. Håller tummarna att fredag blir en bra dag.

Hej

Vi har landat nu i att det nog sket sig men om det inte är så blir det en trevlig överraskning. Tror bättre för mitt psyke. Att det kan vara så olika. Första ivf som slutade i missfall v1 då hade jag stora bröst ont i svanken hungrig som fan huvudvärk crawings allt möjligt på samma gång.

Är brösten som känns mest skumt de var mer svullna förra veckan än denna.. men men får se. Nu ska jag å köpa mer gravtest.
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-04-29 09:49:11 följande:

Just nu blir jag tokig. Det känns som det ska börja "rinna" ur mig, gick in i vecka 8 igår. Men inget blod(rädd för missfall de klart) och inggs flytningar att tala om heller. Varför känns de så? Hade värk i livmodern förut med, men det har lugnat sig nu. Springer ju konstant på toa för att se att det inte blöder..

försök hålla dig lugn/neutral tills i morgon när du har VULHjärta för visst var det så? 
  • Always choklad
    Ivf2020 skrev 2021-04-29 09:49:11 följande:

Hej, försök håll dig lugn. Lycka till på VUL.

Stor kram ?
  • Ivf2020

Inalina skrev 2021-04-29 19:25:37 följande:

försök hålla dig lugn/neutral tills i morgon när du har VUL för visst var det så? 

Yes, imprn kommer domen. Så rädd, nervös och lite lite hopp i alla känslor.. Letar väl alla känslor man kan just nu. Positivt är att jag fryser så in i helve....
  • Ivf2020
    Always choklad skrev 2021-04-29 19:49:25 följande:

Hej, försök håll dig lugn. Lycka till på VUL.

Stor kram ?

Tack fina du. Ska verkligen försöka..
  • Chajsa
    Ivf2020 skrev 2021-04-25 08:15:40 följande:

Jag ska göra vul på fredag. Men usch vad nervöst det är. Det är 4e insättningen, de 2 första tog sig inte, de 3e tog sig men med ofostrig graviditet och ma. Detta är 4e insättningen, så nervös över att det inget är där inne igen.. :/

Håller alla tummar för dig imorgon!!! Jag har insättning på lördag och började med lutinus idag.
  • Chajsa

Har FET med en blastocyst på lördag om den klarar upptiningen, började lutinus idag och vill bara ha en spåkula. Orkar inte börja om. Vill bara få tiden att gå snabbare. Var gravid i fem månader innan jag fick avbryta pga fosterskador. Är rädd att det inte kommer gå eller att det kommer gå men samma sak ska upprepa sig. Glad att denna gruppen finns<3

• Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-04-29 22:41:37 följande:

Håller alla tummar för dig imorgon!!! Jag har insättning på lördag och började med lutinus idag.

Som jag önskar det går underbart bra för dig. Jag är på plats nu, en timme får tidigt, men fy. Nervös, känslor, allt kommer samtidigt... Det går fint på lördag, håller alls tummar.. Kram!
  • GlitterLina
    Chajsa skrev 2021-04-29 22:48:26 följande:

Har FET med en blastocyst på lördag om den klarar upptiningen, började lutinus idag och vill bara ha en spåkula. Orkar inte börja om. Vill bara få tiden att gå snabbare. Var gravid i fem månader innan jag fick avbryta pga fosterskador. Är rädd att det inte kommer gå eller att det kommer gå men samma sak ska upprepa sig. Glad att denna gruppen finns<3

Håller tummar för dig på lördag! Kram
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020