• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-04-21 12:47:57 följande:

Hej

Just fått mitt besked. Inga till frysen men varför 1a gången blev det en och nu sist 3. Nu ingen?

Förstår inte riktigt varför..

Såg säkert 10 eller 15 barnvagnar nu när jag var på promenad i sakta mak 1h. De har en tendens att dyka upp överallt när man inte vill och mammagrupper och pappagrupper som verkar ha det så trevligt så. Låter bitter men man blir lite så.

Håller tummarna för det som trycker i magen nu som fan. Måste bli lugn inte stressa upp mig inte bra..

Väntar på att de ska ringa nu kanske jag får nån förklaring i alla fall..

Förstår att det känns tufft! Jag har också bara fått till frysen på en av tre behandlingar och det kan vara slumpen.

Hur mår du nu? Hoppas hoppas att den du bär på tar sig nu!
  • Ivf2020
    MeAndMyself skrev 2021-04-23 09:26:38 följande:

Gjorde mitt första ultraljud dag, haft startdos gonal f 250..

jag hade 2 SMÅ äggblåsor.. 2!!!! Inte ens i en bra storlek. På riktigt jag vill bara hem och gråta nu men måste va på jobbet. Känner mig så himla uppgiven, kommer aldrig kunna bli gravid med så här dåliga resultat :(

Jag jag beklagar.. Det är riktigt tufft att man inte kan få lyckas till 100% vid ivf. Men förhoppningsvis tar de sig, och vem vet? Det kanske räcker med två ägg, det kan absolut bli återföring på det. Vet att det är tufft.. Men det jag lärt mig är att ju mer man skambelägger sig sjölv, desto sämre mår man det kommer bli bra!
  • Dhalia

[quote=81083109][quote-nick]Cissi2801 skrev 2021-04-23 06:34:50 följande:[/quote-nick][/quote]

Åhh grattis :) en till stark 2 eller 3dagars ;) ni hade inte fått till frysen heller va? Kanske blandar ihop nu.

• Dhalia
    MeAndMyself skrev 2021-04-23 09:26:38 följande:

Gjorde mitt första ultraljud dag, haft startdos gonal f 250..

jag hade 2 SMÅ äggblåsor.. 2!!!! Inte ens i en bra storlek. På riktigt jag vill bara hem och gråta nu men måste va på jobbet. Känner mig så himla uppgiven, kommer aldrig kunna bli gravid med så här dåliga resultat :(

Åh va tråkigt :( men då kan dem åtminstone öka dosen till max nästa gång kanske kombinera gonal f och menopur. Men jättetråkigt :( är det första IVFen?
  • Chajsa

Idag var jag på kliniken och de såg mogna äggblåsor så imorgon ska jag ta en ovitrellespruta så att jag får ägglossning på måndag och sen frysåterföring av vår blasto på lördag! Ska också ta lutinus från torsdag. Finns det något ytterligare nån annan fått förskrivet eller tips om inför FET? Är det någon som är i samma stadie typ tidsmässigt för återföring? När har ni testat efter återföringen? Har noll tålamod och orkar inte vänta två veckor :O

• MeAndMyself
    Ivf2020 skrev 2021-04-23 13:13:09 följande:

Jag jag beklagar.. Det är riktigt tufft att man inte kan få lyckas till 100% vid ivf. Men förhoppningsvis tar de sig, och vem vet? Det kanske räcker med två ägg, det kan absolut bli återföring på det. Vet att det är tufft.. Men det jag lärt mig är att ju mer man skambelägger sig sjölv, desto sämre mår man det kommer bli bra!

Tack för peppande inlägg! De gjorde inte äggplock på så få äggblåsor, så får se på måndag på nästa VUL om det är nån skillnad. Asså jag vill öka dosen till 300 istället för 275, men nog dumt att göra de i smyg haha
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-04-23 12:00:44 följande:

Förstår att det känns tufft! Jag har också bara fått till frysen på en av tre behandlingar och det kan vara slumpen.

Hur mår du nu? Hoppas hoppas att den du bär på tar sig nu!

Hej

Jag har fått på mina andra 2, att de inte gick nu din 3 blev lite av en chock.

Mår rätt ok. Vaknade av att mina bröst gjorde ont i natt, sjuk grej att vakna för men hoppas det är en positiv bieffekt och inte bara lutinus..
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-04-23 18:37:35 följande:

Idag var jag på kliniken och de såg mogna äggblåsor så imorgon ska jag ta en ovitrellespruta så att jag får ägglossning på måndag och sen frysåterföring av vår blasto på lördag! Ska också ta lutinus från torsdag. Finns det något ytterligare nån annan fått förskrivet eller tips om inför FET? Är det någon som är i samma stadie typ tidsmässigt för återföring? När har ni testat efter återföringen? Har noll tålamod och orkar inte vänta två veckor :O

Hej

Embryblot eller embryoglue. Skall agera som ett klister. Fråga om det.
  • Ivf2020
    MeAndMyself skrev 2021-04-23 19:40:59 följande:

Tack för peppande inlägg! De gjorde inte äggplock på så få äggblåsor, så får se på måndag på nästa VUL om det är nån skillnad. Asså jag vill öka dosen till 300 istället för 275, men nog dumt att göra de i smyg haha

Jaa de kan nog bli lite dumt. Man får nog snällt tro på läkarna att dom vet vad dom gör. Jag är livrädd för att åka och göra vul, så rädd att de ska vara ett dött foster eller inget alls där inne.. Usch!
  • Chajsa
    Ivf2020 skrev 2021-04-22 05:47:27 följande:

Jag var faktiskt nervös för mitt äl med, men dom rekommenderade cb digital. Den med en liten glad gubbe som dyker upp. Detta är första återsättningen efter ofostrig, så jag var sen i cykeln.. Satte in i cykeldag 19! Men för mig har det ju iallafall tagit sig 2 av 4 gånger, och ingen missad äl. Jag tjuvtestade dag 7, för att se ett svagt plus. Men anande det då mensen inte dykt upp. Väntan är svår, skulle göra vul först om 2 veckor, men då fick dom ändra tiden och jag fick det tidigare. Jag jobbar, tänker och försöker hitta på saker, men det går tankar ändå kan jag säga.. Man är jätterädd för ett ofostrig eller igget hjärta som slår.. Din återsättning kommer gå bra, de lovar jag :)

Åh tack för pepp! Förstår att väntan är svår nu!!! Hur nära är du VUL nu? Det är större sannolikhet att allt ser bra ut än inte! Vilket försök i ordningen är detta för dig?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020