• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Chajsa
    Always choklad skrev 2021-04-21 19:33:07 följande:

Hej smärtar att höra din historia.

Tufft av dig att orka ta nya tag.

I naturlig cykel jag har gjort det några ggr nu.

För mig har det varit först ultraljud för å se att de ser ok ut men det har jag krävt vet ej om det är standard.

Du tar ägglossningstest dag för dag från ungf ett par dagar innan du beräknar att du skall få ägglossning. När du fått positivt ringer du till kliniken och meddelar därefter ger de dig besked om när återföring ska ske och så måste den andra partern godkänna (om nån sån finns) att ägget sätts in i dig.

Sedan får ni veta om ni skall ha lutinus innan eller ej, tror det är standard men osäker..alla har olika. Det är en (FET) frysen embryo transfer

Tack snälla för svar! Jag tror det är lite annorlunda på min klinik. Tar du ingen spruta? Jag ska inte ta ägglossningstest utan de tittade i tisdags och trodde ägglossningen skulle ske på fredag, då ska jag tillbaka för nytt UL och isåfall ta en ägglossningsspruta och sen stoppar de in blasto en vecka senare. Var befinner du dig i processen nu?
  • Cissi2801

Fick en mer rödaktig blödning i bindan, men inget mer.. börjar få panik

• Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-04-21 23:12:56 följande:

Tack <3 Ah jag förstår! På kliniken jag går på får jag komma in och kolla ägglossningen istället, de sa att jag inte behövde testa med stickor. Är rädd att de missar den precis? Har alla symtom på ägglossning exakt nu.

Grattis till positivt test, så underbart! Hur många dagar efter återföringen fick du plus? Fattar att du är nervös men det är större sannolikhet att det är ett foster än inte där inne, håller alla tummar för dig! Hur hanterar du väntan?

Jag var faktiskt nervös för mitt äl med, men dom rekommenderade cb digital. Den med en liten glad gubbe som dyker upp. Detta är första återsättningen efter ofostrig, så jag var sen i cykeln.. Satte in i cykeldag 19! Men för mig har det ju iallafall tagit sig 2 av 4 gånger, och ingen missad äl. Jag tjuvtestade dag 7, för att se ett svagt plus. Men anande det då mensen inte dykt upp. Väntan är svår, skulle göra vul först om 2 veckor, men då fick dom ändra tiden och jag fick det tidigare. Jag jobbar, tänker och försöker hitta på saker, men det går tankar ändå kan jag säga.. Man är jätterädd för ett ofostrig eller igget hjärta som slår.. Din återsättning kommer gå bra, de lovar jag :)
  • Ivf2020
    Cissi2801 skrev 2021-04-22 05:26:28 följande:

Fick en mer rödaktig blödning i bindan, men inget mer.. börjar få panik

Det behöver inte betyda att det inte gått bra. När är bim? Kroppen kanske inte är beredd riktigt på att den blivit gravid :)
  • Cissi2801
    Ivf2020 skrev 2021-04-22 05:48:13 följande:

Det behöver inte betyda att det inte gått bra. När är bim? Kroppen kanske inte är beredd riktigt på att den blivit gravid :)

På måndag
  • Ivf2020
    Cissi2801 skrev 2021-04-22 06:21:40 följande:

På måndag

Då är det ju snart, kan lika väl vara fästningen som skedde. :)

Men förstår helt din oro, ivfare bär en helt annan oro.. Håller tummarna för att det var en nod lödning, och att bäbis tar sig de inne!
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-04-22 05:47:27 följande:
    Jag var faktiskt nervös för mitt äl med, men dom rekommenderade cb digital. Den med en liten glad gubbe som dyker upp. Detta är första återsättningen efter ofostrig, så jag var sen i cykeln.. Satte in i cykeldag 19! Men för mig har det ju iallafall tagit sig 2 av 4 gånger, och ingen missad äl. Jag tjuvtestade dag 7, för att se ett svagt plus. Men anande det då mensen inte dykt upp. Väntan är svår, skulle göra vul först om 2 veckor, men då fick dom ändra tiden och jag fick det tidigare. Jag jobbar, tänker och försöker hitta på saker, men det går tankar ändå kan jag säga.. Man är jätterädd för ett ofostrig eller igget hjärta som slår.. Din återsättning kommer gå bra, de lovar jag :)
    hejsan! hur känns det nu under graviditeten Hjärta? har du några symptom redan? När har du första VUL? så spännande!!{#emotions_dlg.flower} kram!
  • Ivf2020
    Inalina skrev 2021-04-22 07:58:02 följande:

hejsan! hur känns det nu under graviditeten

//

? har du några symptom redan? När har du första VUL? så spännande!! kram!

Det är mest en orokönsla, blandad med glädje och rädsla.. I början hade jag lite molvärk, nu har jag endast lite illamående samt ömma bröstvårtor.. Så rdd att kroppen lurar mig igen. Vul skulle vart 5/5, men det blev tidigarelagt till 30/4, så nästa fredag. R i 7+2 då.. Så rädd att de inte ska se något, eller att inget hjärta slår. Men som min sambo säger "d går det nästa gång"..
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-04-22 08:13:32 följande:
    Det är mest en orokönsla, blandad med glädje och rädsla.. I början hade jag lite molvärk, nu har jag endast lite illamående samt ömma bröstvårtor.. Så rdd att kroppen lurar mig igen. Vul skulle vart 5/5, men det blev tidigarelagt till 30/4, så nästa fredag. R i 7+2 då.. Så rädd att de inte ska se något, eller att inget hjärta slår. Men som min sambo säger "d går det nästa gång"..
    jag förstår, men illamående låter ju som ett tryggt tecken i alla fall, jag vet att kroppen kan luras men som någon annan skrev här inne är ju chansen mkt högre att ni får se ett hjärtslag och foster än inte!Glad spännande med VUL nästa vecka då, bara att härda ut antar jag. Ofta brukar symptomen explodera efter första VUL när man sett hjärtat för kroppen tillåter sig liksom att acceptera att man bär på ett liv då och kan börja må dåligt på riktigtFlörtHjärta. Det låter som att du har ett bra stöd i din sambo som har ett positiv och avslappnat förhållningssätt{#emotions_dlg.flower} 
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-04-21 23:17:00 följande:

Tack snälla för svar! Jag tror det är lite annorlunda på min klinik. Tar du ingen spruta? Jag ska inte ta ägglossningstest utan de tittade i tisdags och trodde ägglossningen skulle ske på fredag, då ska jag tillbaka för nytt UL och isåfall ta en ägglossningsspruta och sen stoppar de in blasto en vecka senare. Var befinner du dig i processen nu?

Hej

Ovitrellen har jag endast haft som backup så att ägglossningen ej ska krocka så att återföringen blir en helg, då har de stängt nämligen där jag går. Hände en gång att det krockade och då fick jag vänta 1 månad.

Just nu är jag ruvare dag 3, jag satte in en färsk blastocyst i måndags.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020