• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • MeAndMyself
    Dhalia skrev 2021-04-23 16:18:23 följande:

Åh va tråkigt :( men då kan dem åtminstone öka dosen till max nästa gång kanske kombinera gonal f och menopur. Men jättetråkigt :( är det första IVFen?

Det är första, jag ska fråga dom om att kombinera nästa gång! Kanske vore bättre! Vet du hur man tar dom då om man kombinera? Hälften hälften varje dag eller hur? Haha :)
  • MeAndMyself
    Ivf2020 skrev 2021-04-24 06:31:51 följande:

Jaa de kan nog bli lite dumt. Man får nog snällt tro på läkarna att dom vet vad dom gör. Jag är livrädd för att åka och göra vul, så rädd att de ska vara ett dött foster eller inget alls där inne.. Usch!

Jaa jag måste väll tro på dom.. förstår nu varför de bara skriver ut en spruta i taget, får ju springa och köpa nya sprutor var tredje dag nu, de har väll kanske kolla så man inte fuskar haha!!

Åh nej de kommer gå bra!!! Men förstår din oro, hela processen är ju en oro, man är ju med på varenda litet steg och man hinner ju tänka väldigt mycket under tiden. Men de kommer gå bra! Det är din tur nu ??
  • MeAndMyself
    MeAndMyself skrev 2021-04-24 23:08:53 följande:

Jaa jag måste väll tro på dom.. förstår nu varför de bara skriver ut en spruta i taget, får ju springa och köpa nya sprutor var tredje dag nu, de har väll kanske kolla så man inte fuskar haha!!

Åh nej de kommer gå bra!!! Men förstår din oro, hela processen är ju en oro, man är ju med på varenda litet steg och man hinner ju tänka väldigt mycket under tiden. Men de kommer gå bra! Det är din tur nu ??

Skulle såklart inte vara frågetecken där, utan ett hjärta. Konstigt att familjeliv inte hängt med på att fixa detta än efter alla år.. :)
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-04-24 06:59:08 följande:

Åh tack för pepp! Förstår att väntan är svår nu!!! Hur nära är du VUL nu? Det är större sannolikhet att allt ser bra ut än inte! Vilket försök i ordningen är detta för dig?

Jag ska göra vul på fredag. Men usch vad nervöst det är. Det är 4e insättningen, de 2 första tog sig inte, de 3e tog sig men med ofostrig graviditet och ma. Detta är 4e insättningen, så nervös över att det inget är där inne igen.. :/
  • Ivf2020
    MeAndMyself skrev 2021-04-24 23:10:09 följande:

Skulle såklart inte vara frågetecken där, utan ett hjärta. Konstigt att familjeliv inte hängt med på att fixa detta än efter alla år.. :)

Jaa men visst hoppas man. Har ett annat illamående denna gpng, men de försvinner ju stundtals.. Håller verkligen tummarna jag med. Det är allas våran tur nu tycker jag!
  • Cissi2801
    Dhalia skrev 2021-04-23 16:15:10 följande:

[quote=81083109][quote-nick]Cissi2801 skrev 2021-04-23 06:34:50 följande:[/quote-nick]

Åhh grattis :) en till stark 2 eller 3dagars ;) ni hade inte fått till frysen heller va? Kanske blandar ihop nu.[/quote]

Det blev inget till frysen, ja det var ett två tre dagars embryo..
  • Dhalia
    MeAndMyself skrev 2021-04-24 23:05:48 följande:

Det är första, jag ska fråga dom om att kombinera nästa gång! Kanske vore bättre! Vet du hur man tar dom då om man kombinera? Hälften hälften varje dag eller hur? Haha :)

Aa precis så blir ju totalt 3 sprutor med fyrmadel. Sen finns pergoveris som är kombinerad men vet intr om de finns i Sverige. Men sen vore de nästan bäst om dem inte gör äggplock utan ni behåller ert försök och sedan att ni själva försöker hemma? :) Om ni inte har manlig faktor då.
  • Dhalia
    Cissi2801 skrev 2021-04-25 18:03:27 följande:

Åhh grattis :) en till stark 2 eller 3dagars ;) ni hade inte fått till frysen heller va? Kanske blandar ihop nu.

Det blev inget till frysen, ja det var ett två tre dagars embryo..[/quote]

Ja håller tummarna att de blir en bebis nu :). För oss går det bra än så länge, går in i v10 imorgon, hade ju också fått en 2 dagars och inget till frys.
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-04-23 19:43:45 följande:

Hej

Jag har fått på mina andra 2, att de inte gick nu din 3 blev lite av en chock.

Mår rätt ok. Vaknade av att mina bröst gjorde ont i natt, sjuk grej att vakna för men hoppas det är en positiv bieffekt och inte bara lutinus..

Hur går de för dig? När är testdagen?
  • MeAndMyself
    Dhalia skrev 2021-04-25 18:37:42 följande:

Aa precis så blir ju totalt 3 sprutor med fyrmadel. Sen finns pergoveris som är kombinerad men vet intr om de finns i Sverige. Men sen vore de nästan bäst om dem inte gör äggplock utan ni behåller ert försök och sedan att ni själva försöker hemma? :) Om ni inte har manlig faktor då.

Tack för svar! Ska fråga dom om den kombinationen. Jaa jag kommer vilja testa hemma om de fortfarande är så få imorgon :) Vem vet kanske kan få tvillingar då, de är ändå två äggblåsor, här får man se de positivt haha :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020