• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Cissi2801
    Dhalia skrev 2021-04-25 18:46:52 följande:

Det blev inget till frysen, ja det var ett två tre dagars embryo..

Ja håller tummarna att de blir en bebis nu :). För oss går det bra än så länge, går in i v10 imorgon, hade ju också fått en 2 dagars och inget till frys.[/quote]

Spännande, har gått in i vecka 5 idag.. så härligt..
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-04-25 18:48:30 följande:

Hur går de för dig? När är testdagen?

Hej

Det är på fredag.

Jo det går väl bra, lite orolig att jag mår för bra..Har haft mörkret i benen som kan vara ett gravtecken men då fick jag tipset käka banan innab läggdags kan vara kaliumbrist, det funkar.

Min syster skall föda vilken sekund som helst nu. Hon har gått över tiden så matas med ul bilder på en klar liten bäbis i magen.. Vill vara glad men känner samtidigt att jag är avundsjuk..suck!
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-04-26 09:01:15 följande:

Hej

Det är på fredag.

Jo det går väl bra, lite orolig att jag mår för bra..Har haft mörkret i benen som kan vara ett gravtecken men då fick jag tipset käka banan innab läggdags kan vara kaliumbrist, det funkar.

Min syster skall föda vilken sekund som helst nu. Hon har gått över tiden så matas med ul bilder på en klar liten bäbis i magen.. Vill vara glad men känner samtidigt att jag är avundsjuk..suck!

Myrkryp i benen ska de va..
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-04-25 18:46:52 följande:

Det blev inget till frysen, ja det var ett två tre dagars embryo..

Ja håller tummarna att de blir en bebis nu :). För oss går det bra än så länge, går in i v10 imorgon, hade ju också fått en 2 dagars och inget till frys.[/quote]

Åh tänk att du är i v 10!! Så häftigt!! Gör ni NIPT eller bara KUB?

Har vart o gjort äggplock nu och de fick ut 13 ägg så hoppas på det bästa nu inför befruktningen och att de ringer med bra resultat i morgon!! :) skulle det vara då som befruktas har jag alltid din solskenshistoria att inspireras av :)

Hur mår du??
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-04-26 09:59:32 följande:

Myrkryp i benen ska de va..

Hjälp kom lite ljusrosa flytning nu..hoppas ej kört..suck..
  • Ivf2020
    Always choklad skrev 2021-04-26 17:29:26 följande:

Det kan vara en liten nidblödning, behöver absolut inte vara kört <3
  • Always choklad
    Ivf2020 skrev 2021-04-26 19:13:40 följande:

Det kan vara en liten nidblödning, behöver absolut inte vara kört <3

Försöker googla men tankarna är smått spridda.. när infaller det nifblöding..Satte in en 5 dagars för 1v sedan..

Har trobyl + kortison + lutinus 3ggr per dag..
  • Grustradgarden
    Always choklad skrev 2021-04-26 17:29:26 följande:

Det hade jag också (när det tog sig). Fick väldigt sköra slemhinnor av lutinus, så det behöver inte betyda något negativt. :)
  • Always choklad
    Grustradgarden skrev 2021-04-27 09:00:19 följande:

Det hade jag också (när det tog sig). Fick väldigt sköra slemhinnor av lutinus, så det behöver inte betyda något negativt. :)

Hej idag har det inte kommit nå rosa och molar inte på samma sätt rumlar runt i magen bara lite. Fick akut sug efter toast!!

Då var jag tvungen äta det.

Nedräkning nu..snart fredag, jobbar hemifrån då. Skönt om de sket sig..
  • Ivf2020
    Always choklad skrev 2021-04-27 09:44:03 följande:

Hej idag har det inte kommit nå rosa och molar inte på samma sätt rumlar runt i magen bara lite. Fick akut sug efter toast!!

Då var jag tvungen äta det.

Nedräkning nu..snart fredag, jobbar hemifrån då. Skönt om de sket sig..

Vi får ge varandra besked då, jag har vul 08 30 för att se om något hjärta slår. Vi är nog lika rädda å olika sätt! Vi får försöka njuta fram tills dess. Kram
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020