• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-04-30 12:35:20 följande:

Förstår att ni är nyfikna, och tro det eller ej.. Där inne låg det en liten krabat med ett hjärta som slog. 12mm stor.. Nu är de hemska väntan till v 12, sen kanske jag med slappnar av.. Hoppas så väldigt att dett går vägen..

Så underbart! Grattis <3
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-04-30 11:04:37 följande:

Ja tror hon är runt v16 om inte mer. Ja absolut kan de gå bra tror de ganska vanligt vid IVF. För de ganska ofta man läser att folk blöder men ändå går bra.

De nog klokt så man inte riskerar. Man ska tänka på sig själv. Min chef visste om jag inte vill jobba med vad somhelst eftersom jag är på labb så är inte allt så bra för en växande bebis. Plus alla pengar man lagt och som staten lägger för att detta ska lyckas så är de dumt att riskera minsta lilla.

Ja jobbigt att det smårinner lite då å då, just nu kommer det lite. Kom igång när jag tog promenad.
  • Inalina

Förstår att ni är nyfikna, och tro det eller ej.. Där inne låg det en liten krabat med ett hjärta som slog. 12mm stor.. Nu är de hemska väntan till v 12, sen kanske jag med slappnar av.. Hoppas så väldigt att dett går vägen..

jaaaaa men det är väl klart det gjorde!!!Hjärta vilken lycka!!! det HAR gått vägen nu, så måste du tänka, sen är de andra stegen med ultraljud och kub etc bara fler sätt att lära känna bebisen. stooooort grattis!!! njut av helgen nuSolig
  • AndraSladdis

Vad himla roligt! Grattis!!
  • Dhalia

Så underbart <33 nu ska vi gå vägen ut <3
  • Chajsa
    GlitterLina skrev 2021-04-30 08:14:52 följande:

Håller tummar för dig på lördag! Kram

Tack<3

Hur går det för dig?
  • Jenzia

Stort grattis!!!! Jag har följt lite i bakgrunden och har så hoppats för din skull!!! Så härligt! Och skönt att höra att man inte måste ha massa symptom för att det ska vara en graviditet
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-04-30 14:03:02 följande:

Ja jobbigt att det smårinner lite då å då, just nu kommer det lite. Kom igång när jag tog promenad.

Kan tänka mig att de väldigt oroande. När fick du tid för VUL?
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-04-30 10:33:03 följande:

Ja det stämmer ju, vi är så många här, vilken vecka kan hon vara på nu. Jag googlade runt i mån som besatt om blödningar hittade då en positiv tråd om folk med blödningar där det gått bra - ett barn blir till. Ska se om det går att länka dit på nå vänster..hjälpte att lugna lite.

Just ringt arbetsmiljömedecin för att fråga om vibrationer då jag inspekterar i bygg och anläggningsprojekt och inte vill utsätta mig för några risker eller inte jag utan vad jag referar till som lilla påskägget. De ska ringa åter i början av nästa v. Rädd jag måste ta ett väldigt tidigt samtal med min arbetsgivare..beror på vad de säger. Är så skumpiga vägar att åka runt på..

Ettbarnblirtill.se - så heter det en tjej som skapat en blogg.

Vad glad jag blir att höra
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-04-30 15:58:30 följande:

Kan tänka mig att de väldigt oroande. När fick du tid för VUL?

Om 3v, försöker bara vara småstad och lugn nu
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020