• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Ivf2020
    Jenzia skrev 2021-04-30 15:21:20 följande:

Stort grattis!!!! Jag har följt lite i bakgrunden och har så hoppats för din skull!!! Så härligt! Och skönt att höra att man inte måste ha massa symptom för att det ska vara en graviditet

Tack snälla. Ni är så underbara här inne. Nä, massa symptom har jag sannerligen inte haft. Jag har mått illa, men inga ömma bröst.. Nästa ul sker dock intte förrän juni och dit är det väldigt väldigt långt ni..
  • Chajsa

Hej fina ni, någon som vet om man ska ta lutinus på morgonen inför en FET kl 13? Jag skulle börja med dem igår men undrar om det kan störa själva återföringen om det är rester av lutinus i vägen? Kliniken har ingen telefontid längre men ni vet säkert!

• GlitterLina
    Chajsa skrev 2021-04-30 16:21:14 följande:

Hej fina ni, någon som vet om man ska ta lutinus på morgonen inför en FET kl 13? Jag skulle börja med dem igår men undrar om det kan störa själva återföringen om det är rester av lutinus i vägen? Kliniken har ingen telefontid längre men ni vet säkert!

Vida öka mina insättningar har dem sagt till mig att slippa morgontabletten

Och ta efter insättning istället:)
  • GlitterLina
    Ivf2020 skrev 2021-04-30 12:35:20 följande:

Förstår att ni är nyfikna, och tro det eller ej.. Där inne låg det en liten krabat med ett hjärta som slog. 12mm stor.. Nu är de hemska väntan till v 12, sen kanske jag med slappnar av.. Hoppas så väldigt att dett går vägen..

Yes! Så underbart:) grattis
  • Annna84

Ja, en på morgonen, sedan avvaktar du med lutinus 2 efter att du gjort insättning
  • Always choklad

Hej

Om du har insättning först vid ett kan du ta morgonlutinusen. Kroppen har hunnit ta emot den. Beror lite på hur du lagt upp när du tar din lutinus. En gång körde jag 7, 14 och hade insättning runt då, då tog jag den vid 14 först efter insättningen men satte in den vid 7. Var samma nu sist då jag hade insättning 13:15 då tog jag min på morgonen 9.

Hoppas det blev någorlunda klart..
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-04-30 16:14:46 följande:

Om 3v, försöker bara vara småstad och lugn nu

Småglad ska de va..äta bra och ta det lungt. Vissa får ju som mens tydligen vid graviditet när den brukar infinna sig kanske jag är sån. Eller så ligger moderkakan längst ner i livmodern å skaver, då blöder man tydligen en del.. Ingen aning.
  • Chajsa
    Annna84 skrev 2021-04-30 16:34:09 följande:

Ja, en på morgonen, sedan avvaktar du med lutinus 2 efter att du gjort insättning

Perfekt, tack snälla för svar
  • Chajsa
    Ivf2020 skrev 2021-04-30 12:35:20 följande:

Förstår att ni är nyfikna, och tro det eller ej.. Där inne låg det en liten krabat med ett hjärta som slog. 12mm stor.. Nu är de hemska väntan till v 12, sen kanske jag med slappnar av.. Hoppas så väldigt att dett går vägen..

Är såå glad för din skull <3 Jättegrattis!!!
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-04-30 18:48:31 följande:

Är såå glad för din skull <3 Jättegrattis!!!

Tack snälla! Lycka till idag, håller tummarna för dig att allt går bra och att du får bli en ruvare :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020