• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Chajsa
    AndraSladdis skrev 2021-05-02 14:45:09 följande:

Lycka till med ruvningen! Har lite liknande historia som din så kommer att följa med spänning.

Berätta gärna! Jag är så dålig på att navigera i sidorna här, ibland råkar jag skriva till mig själv osv. haha! ruvar du också?
  • MeAndMyself
    Chajsa skrev 2021-05-02 19:48:15 följande:

Tack snälla du! Jag tog en på morgonen och sen efter återföringen. Min testdag är 17 maj, sååå långt dit :O

Jag har insättning på ons, men har också fått testdag 17 maj sen :)
  • AndraSladdis
    Chajsa skrev 2021-05-02 21:19:15 följande:

Berätta gärna! Jag är så dålig på att navigera i sidorna här, ibland råkar jag skriva till mig själv osv. haha! ruvar du också?

Jo, vi lyckades också vid första återföringen våren 2020 men fick avbryta i v17 för att barnet inte hade klarat sig. Nu har vi gjort en ny IVF och väntar på att få göra första FET från den, planerad i mitten av maj (fingers crossed). Så är inte ruvare, men förhoppningsvis snart.

Jag hoppas också att oddsen ökar när man blivit gravid en gång.

Håller tummarna för dig!
  • GlitterLina
    Ivf2020 skrev 2021-05-02 19:33:11 följande:

Gissa vem som har det tufft nu.. Fått mörkbruna, små flytningar.. Inte alls mycket, men nu kör det runt i huvudet på mig.. Tänk om det blir ett missfall, bara dagar efter jag sett de lilla hjärtat slå :(

Förstår att du e orolig men är säkert ingen fara

Kram
  • Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-05-02 23:20:11 följande:

Förstår att du e orolig men är säkert ingen fara

Kram

Jag hoppas inte det.. Verkar inte vara något mer än så länge. Gud vad nojig man är.. Känns som man vill lägga sig och vila tills bäbis kommer.. Allt för att de ska gå bra.. Kram
  • Clemmentina

Gissa vem som har det tufft nu.. Fått mörkbruna, små flytningar.. Inte alls mycket, men nu kör det runt i huvudet på mig.. Tänk om det blir ett missfall, bara dagar efter jag sett de lilla hjärtat slå :(

Förstår att du är orolig! Det låter dock som gammalt blod. Jag tror inte det är någon fara så länge det inte kommit mer. Kolla annars med din barnmorska om du kan få komma in och göra ett vul. Kram
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-05-03 08:25:39 följande:

Förstår att du är orolig! Det låter dock som gammalt blod. Jag tror inte det är någon fara så länge det inte kommit mer. Kolla annars med din barnmorska om du kan få komma in och göra ett vul. Kram

Nä det kom pyttelite igår, men i övrigt har det inte kommit mer än, peppar peppar.. Kommer det mer får jag ju ringa in, men hoppas det bara var en liten omrivare i humöret.. Så rädd :(
  • Inalina

hej vännen, förstår att man oroar sig för allt (jag minns själv hur det var) men man måste försöka lita på att kroppen tar hand om den lilla krabaten nuHjärta om det inte kommer massor med blod eller du får väldigt ont i magen så försök hålla dig lugn. (Även kan det gå bra så det är ingen dom heller). jag blödde till o från under första veckorna fram till v 12 ungefär, och det var absolut inget fel och ingen kunde förklara varför. Hur mår du annars?
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-05-03 08:46:03 följande:

Nä det kom pyttelite igår, men i övrigt har det inte kommit mer än, peppar peppar.. Kommer det mer får jag ju ringa in, men hoppas det bara var en liten omrivare i humöret.. Så rädd :(

Håller med Inalina. Kommer det inte mer eller du inte får ont är det säkert ingen fara! Men ring in om du är orolig. Håller tummarna! Kram
  • Ivf2020
    Inalina skrev 2021-05-03 09:04:19 följande:

hej vännen, förstår att man oroar sig för allt (jag minns själv hur det var) men man måste försöka lita på att kroppen tar hand om den lilla krabaten nu

//

om det inte kommer massor med blod eller du får väldigt ont i magen så försök hålla dig lugn. (Även kan det gå bra så det är ingen dom heller). jag blödde till o från under första veckorna fram till v 12 ungefär, och det var absolut inget fel och ingen kunde förklara varför. Hur mår du annars?

Ja, jag får tro det med.. Nä, ont i magen har jag inte, lite sticker det.. Men ingen mer brunaktig flytning än. Fått lite mer ömma bröst däremot. Jag mår väldigt bra, sambon var förbannad för att jag släpade gatsten igår dovk..så nu får jag pausa trädgården :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020