• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Chajsa
    Always choklad skrev 2021-05-21 11:10:14 följande:

Nä det bidde ingenting på ultraljudet kemisk graviditet. Djävligaste är att kroppen kommer tro att den är gravid ett par veckor till. Och imorgon fyller jag 40 grattis grattis! Nu lägger jag ned detta med ivf över sommaren. Kropp och knopp måste vila. Hej svejs!

Nej vad ledsen jag blir för din skull! Fyfan vad livet är orättvist. Ibland kan man inte komma med några rimliga tröstande ord men vi sitter i samma båt och finns här för dig. Grattis på födelsedagen imorgon <3
  • Dhalia

Nä det bidde ingenting på ultraljudet kemisk graviditet. Djävligaste är att kroppen kommer tro att den är gravid ett par veckor till. Och imorgon fyller jag 40 grattis grattis! Nu lägger jag ned detta med ivf över sommaren. Kropp och knopp måste vila. Hej svejs!

Så himla ledsen för din skull :( massa styrkekramar!! Men fundera på om äggdonation är ett alternativ för er :/ hoppas du ändå kan få en fin födelsedag trots hemska beskedet!
  • Clemmentina

Åh nej vad ledsamt! Lider med dig...har varit precis där! Tillåt dig att vara ledsen och att koppla bort detta nu så får ni ta nya tag sen. Hoppas du får en fin födelsedag trots omständigheterna.
  • Ivf2020

Men nej :( jag beklagar verkligen. Det är den största mardrömmen som kan inträffa. Försök och njut av din födelsedag ändå, klokt att låta kroppen vila. Jag hoppas verkligen att allt kommer gå väl för dig! Grattis till jubileumsåret iallafall. Kram
  • Annna84

Först och främst, grattis på födelsedagen!

Så fruktansvärt tråkigt och orättvist det som har hänt. Nu njuter du av sommaren och tar nya tag i augusti. Kramar
  • AndraSladdis

Så tråkigt att höra! Jag vet att det är jättetråkigt och inget man säger kan ändra det. Men på något sätt är det ändå positivt att du har plussat. Tänk inte för mycket på åldern, vi började försöka när jag var 40 och nu är jag 41 och har plussat.

Försök njuta av födelsedagen så gott det går alla fall!
  • Always choklad

Hej ni som haft kemisk graviditet. Nu efter jag slutade med lutinus m.m. så har blödningarna startat igen. Magen börjar sjunka in men brösten har inte fattat än. Hur länge kände sig er kropp och knopp gravid efter ni fått veta bevisligen att ni inte var gravida?

• Inalina

Åh så ledsen jag blir för din skull :( fan va tråkigt att höra :( kanske möts vi upp igen i höst, stor kram <3
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-05-22 19:32:02 följande:

Hej ni som haft kemisk graviditet. Nu efter jag slutade med lutinus m.m. så har blödningarna startat igen. Magen börjar sjunka in men brösten har inte fattat än. Hur länge kände sig er kropp och knopp gravid efter ni fått veta bevisligen att ni inte var gravida?

Hej kroppen är rätt fantastisk. Tror att jag börjar få mens igen. Den läker, och tiden läker alla andra sår.
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-05-23 21:50:40 följande:

Hej kroppen är rätt fantastisk. Tror att jag börjar få mens igen. Den läker, och tiden läker alla andra sår.

Kram på dig
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020