• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Dhalia
    AndraSladdis skrev 2021-05-19 18:37:39 följande:

Och där rök mina strategier att inte tjuvtesta! RD6 med blastocyst. Detta är ett tidigt graviditetstest så jag hoppas såå att sträcket ökar de kommande dagarna.

Ååh va roligt så grattis :D håller tummarna att de blir starkare fast det har jag inget tvivel på :)
  • Clemmentina

Och där rök mina strategier att inte tjuvtesta! RD6 med blastocyst. Detta är ett tidigt graviditetstest så jag hoppas såå att sträcket ökar de kommande dagarna.

Åh vad roligt! Vilket fint plus! Grattis! :)
  • Annna84

Grattis till fint och stark plus :) det ser väldigt lovande ut!
  • Chajsa
    Always choklad skrev 2021-05-18 22:13:50 följande:

Hej so far so good, fick provsvaren på allt möjligt de testade hos barnmorskan alla värden är normala. Nu gäller fredag, kommer bli knäckt om det ej ser bra ut..fyller år lördagen å jämnt så mycket som hänger på den där i magen. V7 nu.

Jag är övertygad om att det kommer se bra ut, det är din tur nu <3<3
  • Ivf2020

//

Grattis! Det är alltid svårt att undvika tjuvtest. Jag håller alla tummar för att det ökar :)
  • Inalina

Underbart!! stort grattis till tydligt plus!!Glad heja heja!!!Solig
  • AndraSladdis
    Chajsa skrev 2021-05-19 19:40:57 följande:
    Åh så spännande och vilket tydligt streck, grattis! Håller tummarna! När mitt streck försvann förra veckan var det aldrig så starkt från början. Kan ju vara olika såklart men ser lovande ut.
    Dhalia skrev 2021-05-19 19:58:20 följande:
    Ååh va roligt så grattis :D håller tummarna att de blir starkare fast det har jag inget tvivel på :)
    Annna84 skrev 2021-05-19 22:11:53 följande:
    Grattis till fint och stark plus :) det ser väldigt lovande ut!
    Ivf2020 skrev 2021-05-20 08:44:37 följande:
    Grattis! Det är alltid svårt att undvika tjuvtest. Jag håller alla tummar för att det ökar :)
    Inalina skrev 2021-05-20 13:43:36 följande:
    Underbart!! stort grattis till tydligt plus!!Glad heja heja!!!Solig

Stort tack, allihopa! Jag vågar fortfarande inte tro på det, förrän på testdagen om sträcket finns kvar och har ökat. (Testade i morse och då hade det inte ökat på en halv dag, snarare minskat liiite :P).
    Fattar inte hur jag lyckas med konststycket att bli mer orolig när jag ser ett sträck än innan. Nåja....Man kan inte påverka ett smack och det går som det gör ändå!

Hoppas på fler plus här i tråden snart, det är ju flera som är igång!

• Always choklad

Nä det bidde ingenting på ultraljudet kemisk graviditet. Djävligaste är att kroppen kommer tro att den är gravid ett par veckor till. Och imorgon fyller jag 40 grattis grattis! Nu lägger jag ned detta med ivf över sommaren. Kropp och knopp måste vila. Hej svejs!

• GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-05-21 11:10:14 följande:

Nä det bidde ingenting på ultraljudet kemisk graviditet. Djävligaste är att kroppen kommer tro att den är gravid ett par veckor till. Och imorgon fyller jag 40 grattis grattis! Nu lägger jag ned detta med ivf över sommaren. Kropp och knopp måste vila. Hej svejs!

Men nää :( kram på dig ledsen att höra!

Du får ha en fin 40 årsdag så gott det går
  • GlitterLina

Åh så spännande

Håller tummar hårt! :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020