• Anonym (Lisa)

Kompis kille

Jag har strulat med en av mina vänners killar i ca en månads tid. Nu har den killen bestämt sig för att satsa på min vän så han har bett mig att hålla tyst. Jag ångrar att jag har strulat med honom och tycker att han är både ett svin mot mig och hans sambo ( vännen). Jag vill på ett sett berätta för min vän vilken svin till sambo hon har. Men jag är rädd för att hon avbryter våran vänskap. Känner mig äcklig men jag ångrar ju att jag strulade. Hur ska jag göra?

• Svar på tråden Kompis kille
  • Anonym (Sånt där kommer fram.)
    molly50 skrev 2020-08-20 22:30:13 följande:

Jag tycker inte man är en skvallerbytta för att man berättar en sådan sak.
    Framförallt inte om det handlar om en vän.
    Jag skulle aldrig ljuga för en vän som en sådan sak.
    Riktiga vänner gör inte så.

Jag har alldeles för mycket erfarenhet av sådana här vänner och släktingar som håller på och vänstrar och får ihop det med varandras partner osv. Man kan tydlligen inte vara oskyldig åskådare tyvärr. Man får skit oavsett om man säger något eller inte.

Så det gäller att följa sin egen moral som du föreslår. Då kan man åtminstone ha gott samvete när man får skit för det.
  • EnAnonumius
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-20 20:52:14 följande:
    Du är större svin än vad jag är
    Jasså är h*n ett större svin än dig. Så man är ett större svin om man låter bli en väns kille vara?

Och man är inget svin om man knullar sin bästa väninnas kille?

Har jag förstått din skruvade tankegång rätt?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Xenia
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-20 20:52:14 följande:
    Du är större svin än vad jag är
    Du har tidigare varit otrogen mot dina pojkvänner. Du har svikit din vän på det grövsta. Om hennes otrogne kille är ett äckel, så är du också ett äckel.

Du har en moral för vad andra gör, där fördömer du. Och en för dig själv, där ursäktar du dig själv. Du kan aldrig vara ett svin, vad du än gör. Andra är däremot svin bara för att de skriver precis vad de tycker om dig.

Ångrar du dig verkligen? Då skulle du berätta för henne.

Kommer du att göra om det, om du får chansen? Ja, vad hindrar dig? Inte din moral tydligen. Varför är du sån, det borde du fråga dig. Klarar du inte av att säga Nej när det gäller sex, varken när du har pojkvän eller när det gäller din väns kille? Är du en sån som saknar impulskontroll och självdisciplin?
  • molly50
    Anonym (Sånt där kommer fram.) skrev 2020-08-20 22:53:11 följande:

Jag har alldeles för mycket erfarenhet av sådana här vänner och släktingar som håller på och vänstrar och får ihop det med varandras partner osv. Man kan tydlligen inte vara oskyldig åskådare tyvärr. Man får skit oavsett om man säger något eller inte.

Så det gäller att följa sin egen moral som du föreslår. Då kan man åtminstone ha gott samvete när man får skit för det.
    Ja,det är samma här. Och jag har även erfarenhet av att vara i TS väns situation.
    Så jag håller med dig om det här med att följa sin egen moral.
    Jag skulle inte kunna ha samvete att ljuga för en vän om en sådan sak.
    Om jag inte vet att vännen absolut inte vill veta,dvs.
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2020-08-20 22:30:13 följande:

Jag tycker inte man är en skvallerbytta för att man berättar en sådan sak.

Framförallt inte om det handlar om en vän.

Jag skulle aldrig ljuga för en vän som en sådan sak.

Riktiga vänner gör inte så.

De är man ju! Jag ljuger utan döljer
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Sånt där kommer fram.) skrev 2020-08-20 22:53:11 följande:

Nej, de kommer inte fram
  • Anonym (Lisa)
    EnAnonumius skrev 2020-08-21 00:05:27 följande:

Jasså är h*n ett större svin än dig. Så man är ett större svin om man låter bli en väns kille vara?

Och man är inget svin om man knullar sin bästa väninnas kille?

Har jag förstått din skruvade tankegång rätt?

Jag vill inte att någon kallar mig för svin. Är de så svårt att förstå?
  • Anonym (Lisa)
    Xenia skrev 2020-08-21 01:58:35 följande:

Du har tidigare varit otrogen mot dina pojkvänner. Du har svikit din vän på det grövsta. Om hennes otrogne kille är ett äckel, så är du också ett äckel.

Du har en moral för vad andra gör, där fördömer du. Och en för dig själv, där ursäktar du dig själv. Du kan aldrig vara ett svin, vad du än gör. Andra är däremot svin bara för att de skriver precis vad de tycker om dig.

Ångrar du dig verkligen? Då skulle du berätta för henne.

Kommer du att göra om det, om du får chansen? Ja, vad hindrar dig? Inte din moral tydligen. Varför är du sån, det borde du fråga dig. Klarar du inte av att säga Nej när det gäller sex, varken när du har pojkvän eller när det gäller din väns kille? Är du en sån som saknar impulskontroll och självdisciplin?

Vad spelar de för roll att jag har varit otrogen tidigare? Ja, tyck du att jag är ett äckel, men de är inte sant.

Jag tycker de är jobbig och svider när någon kallar en för svin och hur äcklig jag är. Den gör ont.

Jag är verkligen inget luder och jag ångrar mig nu när han svek mig.
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2020-08-21 09:30:34 följande:

Ja,det är samma här. Och jag har även erfarenhet av att vara i TS väns situation.

Så jag håller med dig om det här med att följa sin egen moral.

Jag skulle inte kunna ha samvete att ljuga för en vän om en sådan sak.

Om jag inte vet att vännen absolut inte vill veta,dvs.

Kommer mer skada än nytta och jag vågar inte berätta de heller.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-22 14:55:06 följande:
    Kommer mer skada än nytta och jag vågar inte berätta de heller.
    Ja vi vet redan att du är feg
Svar på tråden Kompis kille