• Anonym (Lisa)

Kompis kille

Jag har strulat med en av mina vänners killar i ca en månads tid. Nu har den killen bestämt sig för att satsa på min vän så han har bett mig att hålla tyst. Jag ångrar att jag har strulat med honom och tycker att han är både ett svin mot mig och hans sambo ( vännen). Jag vill på ett sett berätta för min vän vilken svin till sambo hon har. Men jag är rädd för att hon avbryter våran vänskap. Känner mig äcklig men jag ångrar ju att jag strulade. Hur ska jag göra?

• Svar på tråden Kompis kille
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-22 14:53:38 följande:
    Vad spelar de för roll att jag har varit otrogen tidigare? Ja, tyck du att jag är ett äckel, men de är inte sant.

Jag tycker de är jobbig och svider när någon kallar en för svin och hur äcklig jag är. Den gör ont.

Jag är verkligen inget luder och jag ångrar mig nu när han svek mig.
    Va bra att det gör ont, det kallas för att smaka på sin egen medicin och är nyttigt för dig.

Ja precis du ångrar dig när det inte går som du vill, annars är det helt ok. Du är en egoist.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-22 14:47:44 följande:
    Jag vill inte att någon kallar mig för svin. Är de så svårt att förstå?
    Och din kompis ville inte att du knullade hennes kille, men det sket ju du i, eller hur? 

Varför ska andra ta hänsyn till dig när du inte tar hänsyn till andra?
  • Leostar

Vad spelar de för roll att jag har varit otrogen tidigare? Ja, tyck du att jag är ett äckel, men de är inte sant.

Jag tycker de är jobbig och svider när någon kallar en för svin och hur äcklig jag är. Den gör ont.

Det är just det här som är det största problemet, det handlar om dig och inte nån annan.

Du förstår inte att du redan initialt har begått det största sveket genom att bedra din vän.

Men ponera att grabben hade valt dig, hur hade din vän sett på dig då?
  • Anonym (Dr Phil)

Efter läst tråden så ger jag härmed Lisa styrkekramar och alla emojis som finns så hon kan lämna tråden och vi andra kan få gå vidare från galenskapen...

• molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-22 14:45:00 följande:
    De är man ju! Jag ljuger utan döljer
    Det är din åsikt.
    Men är man en riktig vän så berättar man om man får veta att vännens partner är otrogen.

Det är ju precis lika illa att dölja som att ljuga.
    Hade du varit en riktig vän och verkligen ångrat dig (vilket jag inte tror att du gör) så hade du inte gjort så.
  • molly50

Men att han svek din vän betyder alltså ingenting för dig?
    Nej,just det. Du hade ju fortsatt knullat honom om han inte hade dumpat dig.
    Det är en svinig handling. Oavsett vad du må tycka om det.
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-22 14:55:06 följande:
    Kommer mer skada än nytta och jag vågar inte berätta de heller.
    Vad vet du om det om du inte berättar?
    Det kan också göra betydligt större skada om du väljer att skjuta på det och fortsätta ljuga.
    Det kan vara värt att ha i åtanke.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (sådär) skrev 2020-08-23 02:07:57 följande:

Ja vi vet redan att du är feg

Jaha
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (sådär) skrev 2020-08-23 02:07:57 följande:

Ja vi vet redan att du är feg

Jaha
    Anonym (sådär) skrev 2020-08-23 02:11:27 följande:

Va bra att det gör ont, det kallas för att smaka på sin egen medicin och är nyttigt för dig.

Ja precis du ångrar dig när det inte går som du vill, annars är det helt ok. Du är en egoist.

Bra? Du är hövligt elak nu. Nej, jag är ingen egoist
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (sådär) skrev 2020-08-23 02:12:22 följande:

Och din kompis ville inte att du knullade hennes kille, men det sket ju du i, eller hur? 

Varför ska andra ta hänsyn till dig när du inte tar hänsyn till andra?

Jag tar ju hänsyn
Svar på tråden Kompis kille