• Anonym (B643)

Varför får inte män vara osäkra?

Kvinnor är ofta osäkra, kan handla om utseendet, rädda att inte duga åt män, att de är tråkiga, osv.

Här skulle det vara önskvärt om kvinnor kunde svara på varför män inte får vara osäkra?

• Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?
  • nihka
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2020-09-10 08:16:56 följande:
    Men kvinnor föds rätt och behöver inte anpassa sig. 

Vilka uppoffringar och ansträngningar tvingas kvinnor göra?
    Väldigt konstig syn. Och konstig fråga.

Alla behöver anpassa sig.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    nihka skrev 2020-09-10 08:25:57 följande:
    Väldigt konstig syn. Och konstig fråga.

Alla behöver anpassa sig.
    Ge gärna exempel på hur kvinnor anpassar sig till nya könsnormer.
    nihka skrev 2020-09-10 08:23:59 följande:
    Ser inte hur du kan få det till det. 

Ser du verkligen inte att det finns ett skiftande behov av olika färdigheter under olika tider? Exempelvis digital kompetens. Den som inte har det halkar efter.

De flesta kvinnor hatar teknik och gör allt för att slippa lära sig. De kvinnor som jobbar inom IT är oftast inom ekonomi eller HR.

Det finns gott om statistik som visar att kvinnor skyr tekniska utbildningar som pesten.

Män förväntas däremot bejaka sina kvinnliga sidor eftersom traditionellt manligt anses vara fel och traditionellt kvinnligt rätt. Det är ju väldigt bekvämt för kvinnor som då slipper ändra på sig.

När det sedan kommer till parbildning blir hyckleriet kvinnor ägnar sig åt uppenbart för då är det 1955 med uppvaktande man som gäller. Där har tiden stått stilla. Kvinnliga sköra egon som inte tål den törn nobben innebär och en omättliga bekräftelsetörst. Allt det jobbiga och läskiga lämna kvinnor fortfarande 2020 över till männen. Jämställdhet är bara intressant för kvinnor när de gynnas , annars är det ointressant.  

Anonym (Inte Suffering) skrev 2020-09-10 08:45:41 följande:
    Du borde inte vara så rädd för fittor. Jag tror att en hel del av din problematik bottnar i skräck inför det för dig okända.

Stackare, du har ingen aning om vad ni fittofober går miste om!
    Jag är gift.
  • Anonym (Inte Suffering)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2020-09-10 08:48:41 följande:
    Jag är gift.
    Mm, det låter sannolikt.

Och jag är kejsarn av PortugallienKyss
  • nihka
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2020-09-10 08:48:08 följande:

De flesta kvinnor hatar teknik och gör allt för att slippa lära sig. De kvinnor som jobbar inom IT är oftast inom ekonomi eller HR.

Det finns gott om statistik som visar att kvinnor skyr tekniska utbildningar som pesten.

Män förväntas däremot bejaka sina kvinnliga sidor eftersom traditionellt manligt anses vara fel och traditionellt kvinnligt rätt. Det är ju väldigt bekvämt för kvinnor som då slipper ändra på sig.

När det sedan kommer till parbildning blir hyckleriet kvinnor ägnar sig åt uppenbart för då är det 1955 med uppvaktande man som gäller. Där har tiden stått stilla. Kvinnliga sköra egon som inte tål den törn nobben innebär och en omättliga bekräftelsetörst. Allt det jobbiga och läskiga lämna kvinnor fortfarande 2020 över till männen. Jämställdhet är bara intressant för kvinnor när de gynnas , annars är det ointressant.  

Andelen kvinnor som tar civilingenjörsexamen ökar stadigt och är nu 35%:

https://www.uka.se/download/18.4dcfa4c0171537ea94033d3/1587032843135/Statistisk%20analys%20examinerade%202020-04-16.pdf

Jag strök allt sentimentalt svammel.
    Anonym (Inte Suffering) skrev 2020-09-10 09:13:56 följande:
    Mm, det låter sannolikt.

Och jag är kejsarn av PortugallienKyss
    Min fru hycklar inte med att hon vill bli uppvaktad och är traditionellt kvinnlig vilket jag älskar henne för.
  • nihka
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2020-09-10 08:16:56 följande:
    Men kvinnor föds rätt och behöver inte anpassa sig. 

Vilka uppoffringar och ansträngningar tvingas kvinnor göra?
    Det kanske är din åsikt, men de flesta människor behöver anstränga sig för att få det liv de vill ha.

En anpassning behöver inte vara en uppoffring.
    nihka skrev 2020-09-10 09:35:47 följande:
    Det kanske är din åsikt, men de flesta människor behöver anstränga sig för att få det liv de vill ha.

Vad skulle hända om män ställde samma krav på kvinnor som kvinnor ställer på män?

Jag kan räkna de kvinnor jag träffat under snart 50 år som haft humor, självdistans och som har varit intressanta att prata med på ena handen.

Enda gången kvinnor försöker vara roliga är på mäns bekostnad.

De allra flesta kvinnor är HELT fixerade vid familj och relationer som skall ältas till förbannelse. Hela huset kan stå i lågor och ändå är det kärringskvaller som gäller.
    nihka skrev 2020-09-10 09:35:47 följande:

Inte kvinnor.
Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?