• Anonym (B643)

Varför får inte män vara osäkra?

Kvinnor är ofta osäkra, kan handla om utseendet, rädda att inte duga åt män, att de är tråkiga, osv.

Här skulle det vara önskvärt om kvinnor kunde svara på varför män inte får vara osäkra?

• Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?
  • KlantSmurfen
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2020-09-10 08:02:02 följande: #148
    nihka skrev 2020-09-10 07:52:35 följande:
    Inte allas, nej.

Tack för att du så tydligt visar din uppenbara brist på iaktagelseförmåga.
    Men är det inte den manshatande läderfittan som spyr galla över män.

Att du finns kvar på forumet visar bara att moderatorerna precis som du vill ha forumet som en radikalfeministiskt Rakka.

Män är dumma och kvinnor är snälla, buhu.
    apropå fittor, det verkar som någon fått sand i sin, kan påverka humöret.
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2020-09-10 09:53:39 följande: #163
    nihka skrev 2020-09-10 09:35:47 följande:
    Det kanske är din åsikt, men de flesta människor behöver anstränga sig för att få det liv de vill ha.

En anpassning behöver inte vara en uppoffring.
    Vad skulle hända om män ställde samma krav på kvinnor som kvinnor ställer på män?

Jag kan räkna de kvinnor jag träffat under snart 50 år som haft humor, självdistans och som har varit intressanta att prata med på ena handen.

Enda gången kvinnor försöker vara roliga är på mäns bekostnad.

De allra flesta kvinnor är HELT fixerade vid familj och relationer som skall ältas till förbannelse. Hela huset kan stå i lågor och ändå är det kärringskvaller som gäller.
    De övriga vettiga har väl lyckats undvika dej.
  • Carolatom07

"Män får vara osäkra" säger kvinnor och uppmanar män att visa känslor utan att känna sig mesiga. Men det är inga män de vill bli tillsammans med. Jo, om det handlar om välbyggda män med de klassiska manliga attributen som fäller krokodiltårar ibland för att de ska se ut som om de "visar känslor".

• Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    KlantSmurfen skrev 2020-09-10 10:16:00 följande:
    apropå fittor, det verkar som någon fått sand i sin, kan påverka humöret.
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2020-09-10 09:53:39 följande: #163
    nihka skrev 2020-09-10 09:35:47 följande:
    Det kanske är din åsikt, men de flesta människor behöver anstränga sig för att få det liv de vill ha.

En anpassning behöver inte vara en uppoffring.
    Vad skulle hända om män ställde samma krav på kvinnor som kvinnor ställer på män?

Jag kan räkna de kvinnor jag träffat under snart 50 år som haft humor, självdistans och som har varit intressanta att prata med på ena handen.

Enda gången kvinnor försöker vara roliga är på mäns bekostnad.

De allra flesta kvinnor är HELT fixerade vid familj och relationer som skall ältas till förbannelse. Hela huset kan stå i lågor och ändå är det kärringskvaller som gäller.
    De övriga vettiga har väl lyckats undvika dej.

Irene Rouse

Ointresset att diskutera är ömsesidigt. Kläder, smink, mode, handväskor och fynd på Ullared är ointressant anser jag.

Hus och hem är genuint ointressant liksom förtäckt eller ännu värre öppet skryt om dyra resor (på avbetalning) och andra Facebookfalsarier.

Carolatom07 skrev 2020-09-10 10:37:28 följande:

"Män får vara osäkra" säger kvinnor och uppmanar män att visa känslor utan att känna sig mesiga. Men det är inga män de vill bli tillsammans med. Jo, om det handlar om välbyggda män med de klassiska manliga attributen som fäller krokodiltårar ibland för att de ska se ut som om de "visar känslor".

Sanna ord. Hyckleriet är påfallande. Kvinnor har väldigt bestämda uppfattningar ända tills biologin kickar in. Då rämnar fasaden.

Män är iallafall ärliga med sin ytlighet.

Många vackra kvinnor behöver inte utveckla sin personlighet vilket märks tydligt. 

• Bjoer
    nihka skrev 2020-09-10 07:45:59 följande:

Ja, det är bara att se dig om så hittar du även taniga och svaga män. Män är precis som kvinnor olika.
    Den slutsats jag citerade följer inte av det du skriver här. Det är precis därför som jag ifrågasätter det.
    Bjoer skrev 2020-09-10 10:50:28 följande:
    Den slutsats jag citerade följer inte av det du skriver här. Det är precis därför som jag ifrågasätter det.
    gäsp...

Männen väljer vem de vill uppvakta och kvinnorna väljer bland de uppvaktande männen.

Inget nytt där.Kvinnor pratar om jämställdhet men följer sedan sina biologiska instinkter.
  • Anonym (Inte Suffering)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2020-09-10 09:46:49 följande:

För en gammal bitter lädertfitta kan det nog te sig som sentimentalt svammel.

Jag har en kusin vars pojke i tonåren började utveckla fittofobi.

Samtidigt som föräldrarna försökte kontrollera att pojken inte hade tourettes eller led av någon annan neuropsykiatrisk sjukdom jobbade de stenhårt med social träning. Det visade sig att pojken bara hade kommit snett, att hans blyghet inför det motsatta könet förvrängts på grund av hans isolering i kombination med influenser från incelgrupper på internet.

Idag har den sociala träningen gett resultat, han betraktas inte längre som en kuf i sin klass (visserligen inte samma klass utan en gymnasieklass, men ändå) och han har till och med fått en flickvän.

En riktig solskenshistoria - föräldrarna har också lyckats få honom att inte skämmas för det tillstånd han befann sig i när han gapade om knullhoror, läderfittor och andra benämningar helt eller delvis hämtade från incelkulturen.

Han har gått vidare och är på god väg att bli en vuxen man. Det finns hopp om allaSolig
    Anonym (Inte Suffering) skrev 2020-09-10 11:04:19 följande:

Samtidigt som föräldrarna försökte kontrollera att pojken inte hade tourettes eller led av någon annan neuropsykiatrisk sjukdom jobbade de stenhårt med social träning. Det visade sig att pojken bara hade kommit snett, att hans blyghet inför det motsatta könet förvrängts på grund av hans isolering i kombination med influenser från incelgrupper på internet.

Idag har den sociala träningen gett resultat, han betraktas inte längre som en kuf i sin klass (visserligen inte samma klass utan en gymnasieklass, men ändå) och han har till och med fått en flickvän.

En riktig solskenshistoria - föräldrarna har också lyckats få honom att inte skämmas för det tillstånd han befann sig i när han gapade om knullhoror, läderfittor och andra benämningar helt eller delvis hämtade från incelkulturen.

Han har gått vidare och är på god väg att bli en vuxen man. Det finns hopp om allaSolig
    Varför skall bara män anpassa sig efter kvinnor? 

När man går på rally sitter kärringarna bak och fram och stickar för att tydligt demonstrera att de blivit ditsläpade. När de sedan kommer hem berättas en annan version om hur engagerade och jämställde de är när de deltar i makens intressen.

När mannen som blivit medsläpad till Ullared kommer hem berättar hans mun hur fantastiskt det varit men ögonen säger något annat.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Inte Suffering) skrev 2020-09-10 11:04:19 följande:

Kul att pojken repade sig... dock är det ju lite lustigt att män med negativ syn på kvinnor anses vara sjuka och behöver terapi men kvinnor med negativ syn på män anses bara vara starka och kämpar för rättvisa?

Hur kommer det sig att incelgrupper är helsjuka men radikalfeminister är fullt accepterat? 

Hade pojkens föräldrar reagerat likadant om deras dotter blivit radikalfeminist, färgat håret rosa och hängt på manshatande grupper?
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-10 11:37:39 följande:
    Kul att pojken repade sig... dock är det ju lite lustigt att män med negativ syn på kvinnor anses vara sjuka och behöver terapi men kvinnor med negativ syn på män anses bara vara starka och kämpar för rättvisa?

Hur kommer det sig att incelgrupper är helsjuka men radikalfeminister är fullt accepterat? 

Hade pojkens föräldrar reagerat likadant om deras dotter blivit radikalfeminist, färgat håret rosa och hängt på manshatande grupper?
    (Tolkn­ingsfö­reträd­e för kvinno­r på FL
Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?