Varför får inte män vara osäkra?
Kvinnor är ofta osäkra, kan handla om utseendet, rädda att inte duga åt män, att de är tråkiga, osv.
Här skulle det vara önskvärt om kvinnor kunde svara på varför män inte får vara osäkra?
Kvinnor är ofta osäkra, kan handla om utseendet, rädda att inte duga åt män, att de är tråkiga, osv.
Här skulle det vara önskvärt om kvinnor kunde svara på varför män inte får vara osäkra?
Vad tror du att det beror på att så många män bara är intresserade av sex?
Det finns en del luckor i det du skriver - men den absolut största luckan är när du klämmer ur dig: 'det är FORTFARANDE så evolutionen format oss av en ANLEDNING' vilket är helt felaktigt uppfattat.
Evolution är inte styrd av anledningar eller ändamål - du har vänt på hela evolutionsbegreppet. Knasigt värre.
Tittar man på hur det fungerar i resten av djurriket med parningsstrategier, jämställdhet och förhållandet i storlek mellan hanar och honor så ser man att djuret homo sapiens befinner sig mitt mellan de olika ändpunkterna och genetik och biologi ger plats för ett mycket varierat sätt att förhålla sig.
Homo sapiens är dessutom ett socialt djur där biologin inte enbart bestäms av genetik utan också av sociala förhållanden som påverkar hormoner och det i sin tur påverkar biologi och sociala förhållanden.
Förutom den rent felaktiga bilden du ger av evolutionen med 'anledningar' presenterar du också en grovt förenklad bild av samspelet mellan biologi, genetik och sociala förhållanden.
Det är nästan så att jag tror att du bygger ditt resonemang på ideologi och inte vetenskap, ja jag är helt säker på att du inte har koll på vetenskapen utan presenterar din ideologi i inläggen.
Varför är männen inte intresserade av dig som person?
Som man skall du vara snygg, lång, ha humor, vara välutbildad och ha en intressant personlighet.
Som kvinna kan du vara kort, tjock, ha en pinne i röven och vara helt humorbefriad och ändå är män intresserade.
Skulle mänskligheten dö ut om männen började spegla kvinnors krav?