• Anonym (B643)

Varför får inte män vara osäkra?

Kvinnor är ofta osäkra, kan handla om utseendet, rädda att inte duga åt män, att de är tråkiga, osv.

Här skulle det vara önskvärt om kvinnor kunde svara på varför män inte får vara osäkra?

• Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Undrande) skrev 2020-09-10 19:06:51 följande:

Vad tror du att det beror på att så många män bara är intresserade av sex?

Biologi.
  • Anonym (knasigt värre)
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-08 10:41:47 följande:
    Ja kvinnor har sina attribut män har andra, men det är FORTFARANDE så evolutionen format oss av en ANLEDNING. Och då blir det ju rätt korkat att påstå att det skulle vara en vanföreställning att män behöver vara stora och starka... då pratar man enbart genom ett tjockt ideologiskt filter utan att ta någon som helst hänsyn till biologi och evolution och dessutom i en extremt kort tidsram... ungefär som att människor levt samma bekväma liv som vi gör idag genom hela vår historia.

Det är ju uppenbart att sk genusfolk är extremt påverkade av likhetsfeminismen 
    Det finns en del luckor i det du skriver - men den absolut största luckan är när du klämmer ur dig:  'det är FORTFARANDE så evolutionen format oss av en ANLEDNING' vilket är helt felaktigt uppfattat.

Evolution är inte styrd av anledningar eller ändamål  - du har vänt på hela evolutionsbegreppet. Knasigt värre.

Tittar man på hur det fungerar i resten av djurriket med parningsstrategier, jämställdhet och förhållandet i storlek mellan hanar och honor så ser man att djuret homo sapiens befinner sig mitt mellan de olika ändpunkterna och genetik och biologi ger plats för ett mycket varierat sätt att förhålla sig.

Homo sapiens är dessutom ett socialt djur där biologin inte enbart bestäms av genetik utan också av sociala förhållanden som påverkar hormoner och det i sin tur påverkar biologi och sociala förhållanden.

Förutom den rent felaktiga bilden du ger av evolutionen med 'anledningar'  presenterar du också en grovt förenklad bild av samspelet mellan biologi, genetik och sociala förhållanden. 

Det är nästan så att jag tror att du bygger ditt resonemang på ideologi och inte vetenskap, ja jag är helt säker på att du inte har koll på vetenskapen utan presenterar din ideologi i inläggen. 
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-09-10 19:09:20 följande:
    Biologi.
    Varför är männen inte intresserade av dig som person?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (knasigt värre) skrev 2020-09-10 19:17:03 följande:

Det finns en del luckor i det du skriver - men den absolut största luckan är när du klämmer ur dig:  'det är FORTFARANDE så evolutionen format oss av en ANLEDNING' vilket är helt felaktigt uppfattat.

Evolution är inte styrd av anledningar eller ändamål  - du har vänt på hela evolutionsbegreppet. Knasigt värre.

Tittar man på hur det fungerar i resten av djurriket med parningsstrategier, jämställdhet och förhållandet i storlek mellan hanar och honor så ser man att djuret homo sapiens befinner sig mitt mellan de olika ändpunkterna och genetik och biologi ger plats för ett mycket varierat sätt att förhålla sig.

Homo sapiens är dessutom ett socialt djur där biologin inte enbart bestäms av genetik utan också av sociala förhållanden som påverkar hormoner och det i sin tur påverkar biologi och sociala förhållanden.

Förutom den rent felaktiga bilden du ger av evolutionen med 'anledningar'  presenterar du också en grovt förenklad bild av samspelet mellan biologi, genetik och sociala förhållanden. 

Det är nästan så att jag tror att du bygger ditt resonemang på ideologi och inte vetenskap, ja jag är helt säker på att du inte har koll på vetenskapen utan presenterar din ideologi i inläggen. 

Du har inte ens några belägg för det du påstår.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Undrande) skrev 2020-09-10 19:17:23 följande:

Varför är männen inte intresserade av dig som person?

Har jag skrivit det?
  • Anonym (knasigt värre)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-09-10 19:19:15 följande:
    Du har inte ens några belägg för det du påstår.
    Vad är det du invänder mot? 

Inget av det jag skrivit är särskilt diskutabelt bland de med utbildning inom områdena - den grovt förenklade veckotidnings-vetenskap som presenterades av den jag replikerade på skriver inte många med någon utbildning i fråga under på.

• Anonym (Undrande)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-09-10 19:19:43 följande:
    Har jag skrivit det?
    Som man skall du vara snygg, lång, ha humor, vara välutbildad och ha en intressant personlighet.

Som kvinna kan du vara kort, tjock, ha en pinne i röven och vara helt humorbefriad och ändå är män intresserade.

Skulle mänskligheten dö ut om männen började spegla kvinnors krav?
  • Carolatom07
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-09-10 19:03:04 följande:
    De kvinnor du påstår får 100-1000 män efter sig är män som är kåta och vill ligga med kvinnorna de skriver till.

Du har fel i att kvinnor har lättare att hitta någon för förhållande, kvinnor har minst lika svårt som män med det men däremot har de lättare att få sex än män då män ofta går efter tillgången och kvinnor efter smaken när det gäller sexpartners.

Det du påstår är ingen allmän sanning utan enbart din erfarenhet, om du slutar tycka synd om dig själv för att du är man och se dig själv som ett offer så går det nog lättare på dejtingmarknaden ska du se.

Män ställer också en väldig massa krav på kvinnor när det gäller att leta efter någon kvinna att ha ett förhållande med så det är inte bara dig som folk ställer krav på.
    Varför heter det alltid att vi män "tycker synd om oss själva", eller tar på oss "offerkoftan" när vi berättar om hur verkligheten ser ut. Man behöver inte som man ha problem med att få kvinnor för att man gör ett konstaterande av hur det ser ut. Även om man har det lätt för sig på relationsmarknaden kan man ändå reagera mot det man uppfattar som orättvist. Förresten, hur var det nu med detta att män får visa sig osäkra och känsliga. Du bekräftar ju mest det jag påstår.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Undrande) skrev 2020-09-10 19:26:46 följande:

Som man skall du vara snygg, lång, ha humor, vara välutbildad och ha en intressant personlighet.

Som kvinna kan du vara kort, tjock, ha en pinne i röven och vara helt humorbefriad och ändå är män intresserade.

Skulle mänskligheten dö ut om männen började spegla kvinnors krav?

Som jag skrev så har även många män många krav på hur en kvinna ska vara och se ut när de letar efter någon för förhållande. Däremot har män i princip inga krav när de letar sexpartner, det kan jag hålla med dig om men att påstå att män inte har några som helst krav på kvinnor när de letar efter en kvinna att ha ett förhållande med är direkt felaktigt.

Vi kanske inte skulle dö ut men vi hade kanske blivit färre.
  • Anonym (Undrande)
    Carolatom07 skrev 2020-09-10 19:33:43 följande:
    Varför heter det alltid att vi män "tycker synd om oss själva", eller tar på oss "offerkoftan" när vi berättar om hur verkligheten ser ut. Man behöver inte som man ha problem med att få kvinnor för att man gör ett konstaterande av hur det ser ut. Även om man har det lätt för sig på relationsmarknaden kan man ändå reagera mot det man uppfattar som orättvist. Förresten, hur var det nu med detta att män får visa sig osäkra och känsliga. Du bekräftar ju mest det jag påstår.
    Hemmablinda kvinnor. De privilegierade brukar vara de sista som inser att de är det. 
Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?