• Anonym (B643)

Varför får inte män vara osäkra?

Kvinnor är ofta osäkra, kan handla om utseendet, rädda att inte duga åt män, att de är tråkiga, osv.

Här skulle det vara önskvärt om kvinnor kunde svara på varför män inte får vara osäkra?

• Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?
  • nihka
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-11 14:45:31 följande:
    Och mina inlägg har haft många rader och flera frågor som du hittils valt att inte svara på utan bara en massa pladder om läsförståelse och hur kränkt du känner dig. Hur står det till med din egen läsförmåga?

Men prova att läsa det som står och svara på frågorna du fått så kanske det klarnar
    Se inlägg 229.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Lite salt)
    Anonym (B643) skrev 2020-09-11 16:09:51 följande:

Jag hittar på?

Du måste ju hitta på eftersom du omöjligt kan veta vad all världens kvinnor tänker.

Jag är kvinna och har dejtat nervösa män. Tycker det är helt rimligt att de är nervösa, eftersom jag själv är nervös första gången jag träffar nån.
  • nihka
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-11 16:14:47 följande:
    På vilket sätt menar du att detta...
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-11 14:35:44 följande:
    Borde inte samma spelregler, dvs vad man får gnälla över och hur man får uttrycka sig gälla både män och kvinnor?

är att ställa dig till svars?

Det är är ganska enkelt och självklar fråga som borde vara ganska enkel att besvara?
    Exakt vad är du vill ha svar på angående mitt inlägg med följande text?

"Inte alls. Du får det mottagande du förtjänar. Mansbebistrådarna handlar oftast om en (singular) man. En kvinna som tröttnat på sin partner som inte drar sitt lass. Kvinnohatartrådarna handlar oftast om kvinnor generellt och hur eländigt det kvinnliga släktet är.

Om du tror du får ett respektfullt bemötande med den synen på ett fullständigt kvinnodominerat form är du mer än måttligt naiv."

Jag anser alltså inte att man får svar efter kön utan hur man uppträder. En person som klagar på en partner får mer sympati än en person som klagar på alla män/kvinnor. Den som uppträder som en mans- eller kvinnohatare blir bemött som en sådan.
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-11 16:20:57 följande:
    Se inlägg 229.
    Gud så otroligt fjantig att hålla på och hänvisa till inlägg när du har frågan rakt framför näsan på dig... om du inte har lust att svara på frågan så säg det istället för att komma med så extremt löjliga undanflykter och BS.

Jag tolkar det som att du INTE tycker att samma spelregler ska gälla för kvinnor och män. Bra då vet vi det. Case closed.
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-11 16:40:10 följande:
    Exakt vad är du vill ha svar på angående mitt inlägg med följande text?

"Inte alls. Du får det mottagande du förtjänar. Mansbebistrådarna handlar oftast om en (singular) man. En kvinna som tröttnat på sin partner som inte drar sitt lass. Kvinnohatartrådarna handlar oftast om kvinnor generellt och hur eländigt det kvinnliga släktet är.

Om du tror du får ett respektfullt bemötande med den synen på ett fullständigt kvinnodominerat form är du mer än måttligt naiv."

Jag anser alltså inte att man får svar efter kön utan hur man uppträder. En person som klagar på en partner får mer sympati än en person som klagar på alla män/kvinnor. Den som uppträder som en mans- eller kvinnohatare blir bemött som en sådan.
    Wow, äntligen.

Ok, så varför tar du då upp olika trådars olika ämnen? Samma regler borde väl gälla oavsett vad som diskuteras, eller?

Ditt svar säger dock ingenting om vad som anses vara rättmätigt gnäll och vad som inte är det. Vem avgör det? Och ska båda könen ha lika rätt att gnälla?
  • nihka
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-11 16:42:31 följande:
    Gud så otroligt fjantig att hålla på och hänvisa till inlägg när du har frågan rakt framför näsan på dig... om du inte har lust att svara på frågan så säg det istället för att komma med så extremt löjliga undanflykter och BS.

Jag tolkar det som att du INTE tycker att samma spelregler ska gälla för kvinnor och män. Bra då vet vi det. Case closed.
    Se inlägg 238.

Jaså du fortsätter att läsa in saker som inte står. Vad förvånad jag blir. Not.

Jag tolkar det som att du INTE tycker att det spelar någon roll vad folk säger när du påstår vad de har sagt. Bra, då vet jag det. Case closed.
  • elin1989
    Anonym (LeatherPussyNihka) skrev 2020-09-11 16:28:11 följande:

Det DU skriver är totalt skitsnack. De flesta kvinnor skulle gå därifrån. För kvinnor är det gulligt att vara nervös. För män anses det patetiskt.

Hondjur är programmerade att välja starkaste hanen för sin avkomma. Allt annat är politiskt korrekt skitsnack.

Nej det tror jag verkligen inte att de flesta kvinnor skulle göra. Jag har varit på flera dejter där mannen själv sa att han var nervös och ett par där det märktes. Har aldrig tyckt att det var konstigt. Tror att de absolut flesta är nervösa när de ska träffa någon ny.

Jag skulle tro att det är något annat som är problemet för TS och andra män i den här tråden. Jag har både dejtat och legat med män som var nervösa i början.
  • elin1989
    Anonym (B643) skrev 2020-09-11 16:09:51 följande:

Jag hittar på?

Ja. Eller så har du helt andra problem med dejtandet som gör att kvinnor inte är intresserade
  • nihka
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-11 16:50:05 följande:
    Wow, äntligen.

Ok, så varför tar du då upp olika trådars olika ämnen? Samma regler borde väl gälla oavsett vad som diskuteras, eller?

Ditt svar säger dock ingenting om vad som anses vara rättmätigt gnäll och vad som inte är det. Vem avgör det? Och ska båda könen ha lika rätt att gnälla?
    Äntligen vadå?

Jag skrev inget nytt. Bara samma sak och samma sak igen under, men med lite andra ord eller ett förtydligande om man vill.

Vilka "regler"? Den som gnäller på sin partner blir bättre bemött än den som ondgör sig över ett helt kön. Det är inte jag som har bestämt det utan så det funkar.

Nej, jag har inte uttalat mig om det, men du tycks ha en förutbestämd åsikt om min åsikt i frågan varför jag inte svarat på den. Du blir som sagt bemött som du förtjänar...
  • Anonym (sådär)
    Anonym (LeatherPussyNihka) skrev 2020-09-11 16:28:11 följande:

Det DU skriver är totalt skitsnack. De flesta kvinnor skulle gå därifrån. För kvinnor är det gulligt att vara nervös. För män anses det patetiskt.

Hondjur är programmerade att välja starkaste hanen för sin avkomma. Allt annat är politiskt korrekt skitsnack.

elin1989 skrev 2020-09-11 17:02:20 följande:
    Nej det tror jag verkligen inte att de flesta kvinnor skulle göra. Jag har varit på flera dejter där mannen själv sa att han var nervös och ett par där det märktes. Har aldrig tyckt att det var konstigt. Tror att de absolut flesta är nervösa när de ska träffa någon ny.

Jag skulle tro att det är något annat som är problemet för TS och andra män i den här tråden. Jag har både dejtat och legat med män som var nervösa i början.

Vara nervös är väl de flesta oavsett kön vid första dejten med någon. Men det är kanske inte riktigt det som TS frågar om i sin trådstart? Jag tolkar det mer som att han syftar på osäkerhet mer generellt och inte bara när man ska träffa en ny person?
Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?