• Anonym (B643)

Varför får inte män vara osäkra?

Kvinnor är ofta osäkra, kan handla om utseendet, rädda att inte duga åt män, att de är tråkiga, osv.

Här skulle det vara önskvärt om kvinnor kunde svara på varför män inte får vara osäkra?

• Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-11 17:05:11 följande:
    Äntligen vadå?

Jag skrev inget nytt. Bara samma sak och samma sak igen under, men med lite andra ord eller ett förtydligande om man vill.

Vilka "regler"? Den som gnäller på sin partner blir bättre bemött än den som ondgör sig över ett helt kön. Det är inte jag som har bestämt det utan så det funkar.

Nej, jag har inte uttalat mig om det, men du tycks ha en förutbestämd åsikt om min åsikt i frågan varför jag inte svarat på den. Du blir som sagt bemött som du förtjänar...
    Nja, det kryllar ju av trådar där kvinnor generaliserar över män och blir bemötta  på ett helt annat sätt än trådar där män generaliserar över kvinnor.

En man som beklagar sig över att han inte lyckas träffa kvinnor blir bemött på ett helt annat sätt än en kvinna som beklagar sig över samma sak. Mannen blir ombedd att sluta gnälla, kallad för incel och ombedd att söka hjälp för allt är hans eget fel som inte förtjänar bättre. Kvinnan får medhåll, styrkekramar och massor med konstruktiva tips. 

Ja vi blir alla bemötta som den andra anser att vi förtjänar. Det kanske är det som är förklaringen till de uppenbarligen olika bemötanden män och kvinnor får i vissa trådar? Att vissa har förutfattade meningar kring vad man anser att andra förtjänar?
  • nihka
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-11 17:23:43 följande:
    Nja, det kryllar ju av trådar där kvinnor generaliserar över män och blir bemötta  på ett helt annat sätt än trådar där män generaliserar över kvinnor.

En man som beklagar sig över att han inte lyckas träffa kvinnor blir bemött på ett helt annat sätt än en kvinna som beklagar sig över samma sak. Mannen blir ombedd att sluta gnälla, kallad för incel och ombedd att söka hjälp för allt är hans eget fel som inte förtjänar bättre. Kvinnan får medhåll, styrkekramar och massor med konstruktiva tips. 

Ja vi blir alla bemötta som den andra anser att vi förtjänar. Det kanske är det som är förklaringen till de uppenbarligen olika bemötanden män och kvinnor får i vissa trådar? Att vissa har förutfattade meningar kring vad man anser att andra förtjänar?
    Det är det jag påstår inte finns. Det finns gott om trådar där en kvinna tar upp de problem hon har med sin partner. Det är inte alls lika vanligt att en man talar om sitt förhållande. Däremot finns det en massa trådar där män gnäller generellt på kvinnor och i synnerhet på att kvinnor nekar dem sex - som om det finns någon beskärd del man snuvats på för att serviceenheten kvinna trilskas.

Om du synar ditt sätt att bemöta exempelvis mitt inlägg, som inte ens var till dig så kanske du kan förstå varför du inte fick ett trevligt bemötande. Det får man sällan från folk man hoppar på. Bara för att du inte ser ditt eget uppträdande betyder inte att andra inte reagerar på det och ger dig det bemötande du förtjänar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Det handlar inte om många män för det finns multireggare som har prenumeration på att bli utkastade härifrån, men dessa män startar en massa trådar bl a om hur svårt de har för att träffa kvinnor. Det kan börja lite försiktigt, men drar snart iväg med hur hemska alla kvinnor är som ratar dem och hur dumma i huvudet de är som väljer den och den framför dem.

Det är mycket sällan en kvinna startar en tråd om att hon inte kan träffa någon och sedan fortsätter med att tala om att alla män är grisar för att de inte vill ha henne. Det är vanligare med trådar som män startar.

Där ser man naturligtvis skillnad på bemötandet, men det beror inte på kön utan på personens inställning.
  • elin1989
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-11 17:09:24 följande:

Vara nervös är väl de flesta oavsett kön vid första dejten med någon. Men det är kanske inte riktigt det som TS frågar om i sin trådstart? Jag tolkar det mer som att han syftar på osäkerhet mer generellt och inte bara när man ska träffa en ny person?

Fast han använder ju nervös att gå på dejt som ett direkt exempel lite längre ner.
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-11 17:39:37 följande:
    Det är det jag påstår inte finns. Det finns gott om trådar där en kvinna tar upp de problem hon har med sin partner. Det är inte alls lika vanligt att en man talar om sitt förhållande. Däremot finns det en massa trådar där män gnäller generellt på kvinnor och i synnerhet på att kvinnor nekar dem sex - som om det finns någon beskärd del man snuvats på för att serviceenheten kvinna trilskas.

Om du synar ditt sätt att bemöta exempelvis mitt inlägg, som inte ens var till dig så kanske du kan förstå varför du inte fick ett trevligt bemötande. Det får man sällan från folk man hoppar på. Bara för att du inte ser ditt eget uppträdande betyder inte att andra inte reagerar på det och ger dig det bemötande du förtjänar.
    Ok vad spelar det för roll vad man beklagar sig över? Är det mer berättigat att gnälla över förhållanden än sex?

Generalisrera kring män gör kvinnor ganska flitigt på FL och menar ofta att problemen hon upplever är generellt för alla män. 

Innan du ber andra att syna sitt bemötande mot dig borde du kanske först syna dina egna, du är trotts allt inte direkt känd för att vara den mest trevliga personen i universum när du bemöter andra, framförallt män. Är det en slump att just du alltid hamnar i diskussioner med män?  Du kanske oxå får det bemötandet du förtjänar?
  • Anonym (sådär)
    elin1989 skrev 2020-09-11 18:25:46 följande:
    Fast han använder ju nervös att gå på dejt som ett direkt exempel lite längre ner.
    ok
  • Carolatom07
    nihka skrev 2020-09-11 17:49:08 följande:
    Det handlar inte om många män för det finns multireggare som har prenumeration på att bli utkastade härifrån, men dessa män startar en massa trådar bl a om hur svårt de har för att träffa kvinnor. Det kan börja lite försiktigt, men drar snart iväg med hur hemska alla kvinnor är som ratar dem och hur dumma i huvudet de är som väljer den och den framför dem.

Det är mycket sällan en kvinna startar en tråd om att hon inte kan träffa någon och sedan fortsätter med att tala om att alla män är grisar för att de inte vill ha henne. Det är vanligare med trådar som män startar.

Där ser man naturligtvis skillnad på bemötandet, men det beror inte på kön utan på personens inställning.
    Borde man inte visa dessa män lite omtanke istället för att  bara skälla på dem, kalla dem offerkoftor och självömkare? Menar, det är ju människor som uppenbart är i stort behov av att bli sedda och bli bemötta med vänlighet. Du har väl läst doktor Glas?

• Anonym (B643)
    Anonym (Lite salt) skrev 2020-09-11 16:26:39 följande:
    Du måste ju hitta på eftersom du omöjligt kan veta vad all världens kvinnor tänker.

Jag är kvinna och har dejtat nervösa män. Tycker det är helt rimligt att de är nervösa, eftersom jag själv är nervös första gången jag träffar nån.
    Jag hörde nog fel då, de sa nåt annat till mig.
  • Anonym (Nja 2)

Nja. Som man ropar får man svar, skulle jag säga.

När män här skriver är det ofta "Varför vill tjejer bara ha bad boys?" eller "Varför vill tjejer inte ha oss snälla killar" och använder sedan nedsättande ord i texten. Det är föga förvånade om de får några incel-kommentarer. Om de istället hade skrivit "Kan ni hjälpa mig att lyckas bättre med tjejer" kan jag lova att svaren ser annorlunda ut.

När tjejer frågar är de ofta ledsna. Läste till exempel en tråd idag där en tjej skrev och frågade hur hon skulle starta konversationer på Tinder. Hon gav exempel på hur hon brukade skriva och frågade efter förslag, och fick svar därefter.
  • nihka
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-11 18:40:59 följande:
    Ok vad spelar det för roll vad man beklagar sig över? Är det mer berättigat att gnälla över förhållanden än sex?

Generalisrera kring män gör kvinnor ganska flitigt på FL och menar ofta att problemen hon upplever är generellt för alla män. 

Innan du ber andra att syna sitt bemötande mot dig borde du kanske först syna dina egna, du är trotts allt inte direkt känd för att vara den mest trevliga personen i universum när du bemöter andra, framförallt män. Är det en slump att just du alltid hamnar i diskussioner med män?  Du kanske oxå får det bemötandet du förtjänar?
    Det är som sagt inte jag som har bestämt hur folk i allmänhet reagerar. Jag upprepar. Igen. Folk i allmänhet har lättare att känna sympati med en person som klagar på sin partner än en person som klagar på ett helt kön. Det är ju ändå 50% av jordens befolkning. Trodde inte man behövde förklara sådant. Fyra gånger.

Ja, det förekommer också.

Jag är precis så trevlig som den jag pratar med är mot mig. 

Hur vet du att jag alltid hamnar i diskussioner med män? Det är oftast omöjligt att veta vem man pratar med eftersom de flesta signaturer är anonyma och en del använder därtill en tillfällig anonym signatur. Men det är klart om många av signaturerna jag hamnar i diskussioner med är du i olika skepnader så bör du förstås veta och fundera på vad det står för.
Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?