• Anonym (B643)

Varför får inte män vara osäkra?

Kvinnor är ofta osäkra, kan handla om utseendet, rädda att inte duga åt män, att de är tråkiga, osv.

Här skulle det vara önskvärt om kvinnor kunde svara på varför män inte får vara osäkra?

• Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-11 13:34:05 följande:
    Nä, det kallas för bristande läsförståelse och det är konstaterat att kvinnor som grupp presterar bättre i läsförståelse än män som grupp.

https://www.regeringen.se/49b719/contentassets/d48f0f7bf67a4d8b8b62b3dfbc36b551/konsskillnader-i-skolprestationer---ideer-om-orsaker-sou-201051
    Jo, jag har har redan förstått att du tycker att kvinnor är bättre än män i allt, det har nog inte undgått någon. Dock är det ju knappast något man kan kalla för ett jämställt förhållningssätt.
  • nihka
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-11 13:33:57 följande:
    Så du menar att det som diskuteras är skillnaderna i ämnet man diskuterar i olika trådar (för det har ju ingen såklart fattat) och inte varför kvinnor ska ha tolkningsföreträde över vad som får diskuteras? Varför öht ta upp att det snackas om olika saker i olika trådar när det är något som alla redan vet?

På vilket sätt menar du att påpeka att samma spelregler borde gälla för både män och kvinnor är detsamma som att tala nedlåtande om kvinnor?

Nja, att dra på dig offerkoftan och känna dig kränkt över självklarheter ger dig absolut inte rätt att tilltala andra som du vill. I så fall ska ju samma spelregler gälla dig, och andra får tilltala dig så som de anser att du förtjänar, eller hur?
    Och så var det det där med läsförståelse. Läs om läs rätt och skriv ett nytt inlägg som på något vis adresserar innehållet i det inlägg jag skrev och som du hänvisar till.

Om du däremot bara allmänt vill pladdra på om vad helst som råkar dyka upp i ditt huvud så vänligen citera inte mig.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-11 13:37:45 följande:
    Jo, jag har har redan förstått att du tycker att kvinnor är bättre än män i allt, det har nog inte undgått någon. Dock är det ju knappast något man kan kalla för ett jämställt förhållningssätt.
    Ja, du har ju inte fått nåt rätt än, så det är föga förvånande att du även fått detta om bakfoten.

Osäkra personer brukar dessutom ha ett behov att att hänvisa till inbillad uppbackning från resten av världen.
  • nihka
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-11 13:20:55 följande:
    Men borde det inte i så fall gälla både män och kvinnor?

Blir det inte fel om man begränsar vad man får säga för män men inte för kvinnor?
    Nu var mitt inlägg hela två rader, men prova att läsa även rad två så kanske det klarnar.
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-11 13:44:41 följande:
    Ja, du har ju inte fått nåt rätt än, så det är föga förvånande att du även fått detta om bakfoten.

Osäkra personer brukar dessutom ha ett behov att att hänvisa till inbillad uppbackning från resten av världen.
    Och du har fortfarande inte svara på någon fråga jag ställt utan bara (medvetet?) valt att känna dig kränkt och missförstådd? Är det ditt sätt att kringgå frågor?

Borde inte samma spelregler, dvs vad man får gnälla över och hur man får uttrycka sig gälla både män och kvinnor?
  • elin1989
    Anonym (B643) skrev 2020-09-01 10:13:21 följande:

Varför får inte en man vara osäker om han ska på dejt, noja över sitt utseende, om hans kropp duger, vara rädd att en kvinna ska tycka att han är tråkig, dålig i sängen, osv? Sånt som kvinnor är osäkra över.

Jag har aldrig hört en kvinna som har förståelse för att man är nervös om man ska på dejt t ex.

Det enda jag har fått höra från kvinnor är att det är väl inget att vara rädd för, kvinnor gillar självsäkra män, som inte är blyga, som tar för sig.

Det där är ju totalt skitsnack. De flesta kvinnor skulle ha full förståelse för att en man kan vara nervös för att gå på dejt. Sen om han sitter där och darrar som ett asplöv kanske det inte är så attraktivt men det är det väl inte om det är kvinnan som gör det heller.
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-11 13:46:29 följande:
    Nu var mitt inlägg hela två rader, men prova att läsa även rad två så kanske det klarnar.
    Och mina inlägg har haft många rader och flera frågor som du hittils valt att inte svara på utan bara en massa pladder om läsförståelse och hur kränkt du känner dig. Hur står det till med din egen läsförmåga?

Men prova att läsa det som står och svara på frågorna du fått så kanske det klarnar
  • nihka
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-11 14:35:44 följande:
    Och du har fortfarande inte svara på någon fråga jag ställt utan bara (medvetet?) valt att känna dig kränkt och missförstådd? Är det ditt sätt att kringgå frågor?

Borde inte samma spelregler, dvs vad man får gnälla över och hur man får uttrycka sig gälla både män och kvinnor?
    Jag känner mig inte det minsta kränk för att du är fullständigt förvirrad. Ställ frågor som handlar om det jag har skrivit isf vad du inbillar dig att det står, fast det inte står så, så ska du få svar.

Jag svarar aldrig på frågar där jag ställs till svars för något jag aldrig har sagt. Jag är liksom inte hela världens samvete.
  • Anonym (B643)
    elin1989 skrev 2020-09-11 14:44:17 följande:
    Det där är ju totalt skitsnack. De flesta kvinnor skulle ha full förståelse för att en man kan vara nervös för att gå på dejt. Sen om han sitter där och darrar som ett asplöv kanske det inte är så attraktivt men det är det väl inte om det är kvinnan som gör det heller.
    Jag hittar på?
  • Anonym (sådär)
    nihka skrev 2020-09-11 16:09:48 följande:
    Jag känner mig inte det minsta kränk för att du är fullständigt förvirrad. Ställ frågor som handlar om det jag har skrivit isf vad du inbillar dig att det står, fast det inte står så, så ska du få svar.

Jag svarar aldrig på frågar där jag ställs till svars för något jag aldrig har sagt. Jag är liksom inte hela världens samvete.
    På vilket sätt menar du att detta...
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-11 14:35:44 följande:

är att ställa dig till svars?

Det är är ganska enkelt och självklar fråga som borde vara ganska enkel att besvara?
Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?