• Anonym (B643)

Varför får inte män vara osäkra?

Kvinnor är ofta osäkra, kan handla om utseendet, rädda att inte duga åt män, att de är tråkiga, osv.

Här skulle det vara önskvärt om kvinnor kunde svara på varför män inte får vara osäkra?

• Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?
  • Anonym (olika)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-09-12 10:41:47 följande:
    Glöm inte att kvinnor måste ha stora bröst, fin rumpa och vara intressanta.

Stora bröst går att operera. Det är värre att ha liten penis.

Fin rumpa går att fixa. Det är värre för män att bli längre. Hur kul är det att dejta på styltor?

Kvinnor har ju det mannen är intresserad av mellan benen (en del män kan ju t om tänka sig att betala) så det är väl bara att känna lättnad över att man slipper ha humor, vara allmänbildad och kunna föra en intressant konversation.

Jag har alltid undrat varför kvinnor inte är lika intresserade av det män har mellan benen som män är av det kvinnor har mellan benen?

• Anonym (olika)
    Anonym (Inte Suffering) skrev 2020-09-12 10:36:41 följande:
    Hm, ja det finns en man eller möjligen kvinna som i åratal skrivit inlägg här på Familjeliv att män väljer bort korta kvinnor, och med korta menar hen då medellängd för kvinnor.

Annars så är det generellt så att män är längre än kvinnor. Du kan iaktta fenomenet om du ger dig ut bland folk.

Det innebär att oavsett eventuella längdpreferenser så är sannolikheten stor att en man som träffar en kvinna är längre än henne.

Jag ser också korta och tjocka män på stan som bevisligen har lyckats attrahera en kvinna. Personligen tror jag att det är gnällighet som är mest oattraktivt. Alltså precis den egenskap som många av flashbackarna som till och från invaderar FL har i övermått.

Kvinnor försöker ju sabotera för korta män genom att envisas med högklackat.

Egentligen borde det ju vara korta män som har högklackade skor eller möjligen platåskor.

• nihka
    Anonym (olika) skrev 2020-09-12 12:17:48 följande:

Kvinnor försöker ju sabotera för korta män genom att envisas med högklackat.

Egentligen borde det ju vara korta män som har högklackade skor eller möjligen platåskor.

Hahaha! Ja, det är därför kvinnor använder högklackat, för att sabotera för korta män. De lägger ut tusentals kronor på skor bara för att jävlas med någon de inte ens ser från där uppe. Så är det

Det absolut mest oattraktiva hos både män och kvinnor är ett fult psyke där man vill skuldbelägga omgivningen för de egna tillkortakommanden och hur man mår.

Offermentalitet går ju att göra något åt och det första steget är att erkänna det för sig själv. Det är offerkoftans ansvar att ta tag i sina problem och inte den anklagade omgivningens uppgift att försöka smörja deras offeregon.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (sg)
    Anonym (Inte Suffering) skrev 2020-09-12 08:11:19 följande:
    Märklig syn på män och kvinnor du har. Jag är själv man och lever i en värld där män kan uttala sig negativt om kvinnor utan att klassas som sjuka, i vissa sammanhang handlar det mest om jargong men i andra om om ett grundmurat förakt eller rentav hat.

Jag tror inte att det finns särskilt många unga flickor som stänger in sig på sitt rum och delar material med likasinnade som innebär att de utvecklar ett hat eller en fobi gentemot män. Flickorr vänder snarare hatet inåt i självdestuktivt beteende, som t ex att de skär sig, medan pojken jag berättade om höll på att utveckla fittofobi.

Du verkar tycka att det är orättvist att blyghet inte är någon framgångsfaktor för män medan kvinnor kan vara blyga och ändå locka till sig män. Men livet är inte alltid rättvist och det finns ju biologiska och kulturella skillnader mellan män och kvinnor och blyghet i sig innebär inte att pojkar/män blir utan kvinnor, men blyghet i kombination med fittofobi tycks vara ett säkert sätt att garanterat stöta bort kvinnor, särskilt som fittofober så gott som alltid gnäller om att allt alltid är någon annans fel.
    Nu finns det iofs tjejer som skriver på nätet och är lika hatiska som incels. Så dom finns i lika hög grad.

Sen kan man ju ifrågasätta normer. För vi gör det ju på alla andra sätt när det gäller manligt och kvinnligt. Visst jag håller med om att bittra incels ska sluta hata kvinnor. Däremot måste man kunna ifrågasätta normen att män inte får ja dåligt självförtroende eller vara blyga. Jämställdhet handlar om att göra det mer jämställt för båda könen.
  • Anonym (sg)
    nihka skrev 2020-09-13 11:41:01 följande:
    Hahaha! Ja, det är därför kvinnor använder högklackat, för att sabotera för korta män. De lägger ut tusentals kronor på skor bara för att jävlas med någon de inte ens ser från där uppe. Så är det

Det absolut mest oattraktiva hos både män och kvinnor är ett fult psyke där man vill skuldbelägga omgivningen för de egna tillkortakommanden och hur man mår.

Offermentalitet går ju att göra något åt och det första steget är att erkänna det för sig själv. Det är offerkoftans ansvar att ta tag i sina problem och inte den anklagade omgivningens uppgift att försöka smörja deras offeregon.
    Nu håller jag inte med hatiska incels. Men snacket om offerkofta är tröttsamt. Om man säger att det är offerkofta när män som har dåligt självförtroende eller är blyga klagar på att normen gör att dom går bort. Då är det offerkofta när kvinnor klagar på att dom väljs bort i olika sammanhang för att dom är som dom är. En kvinna som tex vill jobba i ett mansdominerat jobb kan ju bli mer manlig. Men så säger man inte för givetvis ska man jobba med normer så att alla inte behöver vara stöpta likadant. Men när det gäller män och dejtning då verkar det vara en norm man inte får röra utan män med dåligt självförtroende ska bara skärpa sig och slänga offerkoftan. Som jag skrev det är fel att hata kvinnor som arga incels gör. Däremot är det inte fel att ifrågasätta den norm som män måste hålla sig inom.
  • Anonym (Svempa)
    Anonym (sg) skrev 2020-09-22 23:29:34 följande:

Nu finns det iofs tjejer som skriver på nätet och är lika hatiska som incels. Så dom finns i lika hög grad.

I lika hög grad? OK, visa på några inlägg från kvinnor, och visa på våldsdåd kvinnor utfört för att de skyller allt på att de inte får ligga.
  • Bjoer
    Anonym (sg) skrev 2020-09-22 23:35:58 följande:
    Nu håller jag inte med hatiska incels. Men snacket om offerkofta är tröttsamt. Om man säger att det är offerkofta när män som har dåligt självförtroende eller är blyga klagar på att normen gör att dom går bort. Då är det offerkofta när kvinnor klagar på att dom väljs bort i olika sammanhang för att dom är som dom är. En kvinna som tex vill jobba i ett mansdominerat jobb kan ju bli mer manlig. Men så säger man inte för givetvis ska man jobba med normer så att alla inte behöver vara stöpta likadant. Men när det gäller män och dejtning då verkar det vara en norm man inte får röra utan män med dåligt självförtroende ska bara skärpa sig och slänga offerkoftan. Som jag skrev det är fel att hata kvinnor som arga incels gör. Däremot är det inte fel att ifrågasätta den norm som män måste hålla sig inom.
    Frågan är väl om det är en norm som går att göra något åt. Vissa normer beror på annat än samhällets förväntingar.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Svempa) skrev 2020-09-23 08:59:30 följande:
    I lika hög grad? OK, visa på några inlägg från kvinnor, och visa på våldsdåd kvinnor utfört för att de skyller allt på att de inte får ligga.
    Vilken konstig fråga...det är väl klart att kvinnor inte kommer klaga på att de inte får ligga när kvinnor kan ligga när och var de vill?

Däremot kryllar det av hatiska inlägg från kvinnor mot män som klagar på att de inte får ligga.
  • nihka
    Anonym (sg) skrev 2020-09-22 23:35:58 följande:

Ja, det är lika oattraktivt med offermentalitet hos både män och kvinnor.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (sg)
    Anonym (Svempa) skrev 2020-09-23 08:59:30 följande:
    Sa jag att dom var hatiska för att dom inte får ligga. Nej jag skrev att det finns lika hatiska kvinnor. Ta tex extremfeminister. Och nu menar jag inte vanliga feminister jag är också feminist utan jag menar dom extrema. Det finns gott om extrema feminister som uttryckt hat mot män och att dom vill göra allt från att kastrera män till döda alla män. Finns även exempel med extrema feminister som gjort slag i saken och gett sig på män med våld. Det är inte vanligt att dom går till handling men det är inte vanligt att arga incels gör det heller. Det har varit några få fall där det skett. Dom flesta som är incels och skriver hatiskt på nätet kommer aldrig skada en kvinna. På samma sätt som dom flesta extremfeminister aldrig kommer skära tasken av någon man fast dom skriver att dom vill göra det. 
Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?