• Anonym (Hehehe...)

Blåser henne

Jag har en fru som var otrogen mot mig i över ett halvår. Hon kan fortfarande inte vara ärlig och berätta hela sanningen för mig trots att jag frågat flera gånger....

Därför planerar jag nu att blåsa henne.

Jag har låtsats förlåta henne men jag väntar bara på rätt ögonblick att totalt sabba hennes liv.

Gör jag rätt eller fel tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

• Svar på tråden Blåser henne
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Y) skrev 2020-09-14 13:18:12 följande:
    Ok. Jag har sett flera sådana människor här på FL, förutom det där med att påstå sig ha kunskaper i psykologi. Otrohetsförsvararna kräver alltid sympati och förståelse för otrogna, samt framställer de otrogna som offer och skuldbelägger de bedragna. För eller senare kryper det alltid fram att de själva är eller har varit otrogna, men aldrig blivit bedragna. Jag vet inte om de har bristande empati eller bara skuldkänslor som de försöker förtränga.
    Eller en kombo av båda kanske... det krävs en viss empatilöshet för att svika och förnedra sin partner genom att vara otrogen, och sen identifierar man sig med andra som gjort likadant och tar dem i försvar.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (L) skrev 2020-09-14 13:24:49 följande:
    Är det samma som kallade alla för ? Hollywoodfruar ? som inte höll med henom?

Eller en annan liknande varelse?
    Skulle inte förvåna mig, den personen hade inte alla hästar hemma och kläckte ur sig mycket konstig BS i väldigt hög kvantitet Flört
  • Anonym (L)
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-14 13:37:02 följande:

Skulle inte förvåna mig, den personen hade inte alla hästar hemma och kläckte ur sig mycket konstig BS i väldigt hög kvantitet 

Hen skrev också att man ska förlåta allt och låta sig behandlas som skit av personer som redan bevisat 1000 gånger vad de går för , annars är man ? Hollywoodfru? mm. :)

Kunde vara vem som helst , otrogna partners , falska vänner, släktingar mm.

Och det var alltid offrets fel att bli illa behandlat.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Y) skrev 2020-09-14 10:44:55 följande:

Suck, nu är du ju igång igen. Varför fortsätter du att uppmana TS att förlåta sin fru? Återigen: det är helt ovidkommande hur fint du tycker det är med förlåtelse och att alla otrogna förtjänar att bli förlåtna. Det är helt och hållet TS beslut huruvida han vill förlåta sin fru eller inte. Det är inget som vare sig du eller jag har rätt att lägga oss i. Samma sak med det du skrev om att han bör prata med sin fru och ta reda på varför. Han är INTE skyldig sin fru detta! Är han ointresserad av orsaken och vill bara vill lämna utan att prata så är det hans fulla rätt. Dessutom skriver han ju i trådstarten att frun inte vill berätta hela sanningen, vilket ju sannolikt innebär att han har försökt prata med henne.

Du skriver inlägg efter inlägg, det ena längre än det andra, där du uttrycker dina sympatier för frun och skuldbelägger TS. Tycker du öht inte att fruns otrohet var fel? Har du ingen som helst förståelse för TS sårade och arga känslor? När jag läser dina inlägg får jag intrycket att du inte tycker att otrohet är någon big deal. Att det bara är att prata om det och sedan förlåta. Får jag fråga om du själv har blivit bedragen någon gång? Vet du hur det känns? Eller har du varit den som bedragit och sedan velat bli förlåten? Det du skriver får mig att misstänka det senare.

Och nej, TS fick nyligen veta att frun lurat sina vänner på pengar. Därför har han inte berättat tidigare. Återigen: läs alla TS inlägg innan du kommenterar.

Ja det är TS beslut men nu frågade han vad ANDRA tycker; huruvida han gör rätt eller fel. Jag uttrycker inga sympatier för TS fru mer än att rent generellt tycka att hämnd är fel. Det var fel med otroheten och hon ångrar sig antagligen eftersom hon är kvar. TS behöver inte förlåta om han inte kan eller vill. Men det kan vara bra att tänka ett steg längre innan man hämnas vad någon än gjort. Följderna kanske blir värre för en själv än för någon annan. Fick jag ett brev om att någon vän lurat mig på pengar skulle jag tycka att det var udda. Jag skulle tycka att det var konstigt att personen inte ringde till mig.

Vidare, TS lämnar ju sin fru så där ger han igen. Det verkar dock inte räcka som hämnd trots att det är den handling som gör henne mest ont. För iom de brev han ska skicka hamnar han i en situation där flera kan tänkas vilja hämnas på honom.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-14 14:10:40 följande:
    Ja det är TS beslut men nu frågade han vad ANDRA tycker; huruvida han gör rätt eller fel. Jag uttrycker inga sympatier för TS fru mer än att rent generellt tycka att hämnd är fel. Det var fel med otroheten och hon ångrar sig antagligen eftersom hon är kvar. TS behöver inte förlåta om han inte kan eller vill. Men det kan vara bra att tänka ett steg längre innan man hämnas vad någon än gjort. Följderna kanske blir värre för en själv än för någon annan. Fick jag ett brev om att någon vän lurat mig på pengar skulle jag tycka att det var udda. Jag skulle tycka att det var konstigt att personen inte ringde till mig.

Vidare, TS lämnar ju sin fru så där ger han igen. Det verkar dock inte räcka som hämnd trots att det är den handling som gör henne mest ont. För iom de brev han ska skicka hamnar han i en situation där flera kan tänkas vilja hämnas på honom.
    På vilket sätt menar du att vara kvar är detsamma som att ångra sig?

Vad är det som säger att den andra mannen ens vill ha ett förhållande med henne?

Vad är det som säger att hon öht vill ersätta TS med någon annan och inte bara äta kakan och ha den kvar, ha TS OCH den andra mannen?

På vilket sätt är att meddela någon att hen blivit lurad på pengar något som behöver tänkas över noggrant? Tycker du att man INTE ska låta folk veta att de bli lurade på pengar?

Och på vilket sätt menar du att det hänger ihop med det du senare skriver om att han ska anmäla henne? 

Varför skulle det vara udda att man blir meddelad via brev istället för ett samtal? Jag skulle inte bry mig om HUR jag blev meddelad huvudsaken är ATT jag får reda på det. Du vet väl inte vilken slags relation TS har till hennes sk vänner?

Att lämna någon är INTE att ge igen. Lämna någon som varit otrogen gör man för sin EGEN skull och det har inte ett dugg med hämnd att göra. Hur kan du ens påstå något sånt och påstå dig vara psykolog när du inte ens verkar ha koll på vad hämnd betyder? 
  • Blygmike
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-14 09:58:28 följande:

Förklara gärna hur att avslöja en bedragare är VÄRRE än själva bedrägeriet?

Vad får dig att tro att alla säger åt sina barn att låta sig köras över utan protest? Jag lär mina barn att stå upp för sig själva.

På vilket sätt menar du att saker inte skulle bli bättre för vännerna av att få reda på att hon blåser dem?

Gissar mittenpartiet är för mig. Det andra sa väll inte jag?

Jag säger också åt mina barn att stå upp för sig själva, men inte att hämnas. Om någon slår sönder mitt barns mobil är det inte rätt att hämnas genom att slå sönder den andras mobil. Om någon slår mitt barn ska de självklart försvara sig och inte bara ta emot.

Men de ska inte hämnas genom att slå tillbaka en annan dag. Hoppas det förklarar hur jag tänker :)
  • Anonym (Y)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-14 14:10:40 följande:

Vi har ingen aning om hur ont det gör i frun att bli lämnad. Man skulle lika gärna kunna säga att hon sannolikt inte älskar TS, för gjorde hon det hade hon inte varit otrogen. Och älskar hon honom inte så bryr hon sig inte om ifall hon blir lämnad. Huruvida hon ångrar sig vet vi inte heller något om.

Vidare lämnar man inte för att hämnas, utan för att man blivit alldeles för sviken för att det ska gå att reparera.

Jag upplever att du väldigt ensidigt intar fruns perspektiv. Du antar att hon ångrar sig, att hon vill bli förlåten och att det kommer att göra ont i henne att bli lämnad. TS känslor visar du däremot ingen som helst förståelse för, trots att han sannolikt fortfarande är i chock och inte tänker helt rationellt pga sina starka känslor av svek och ilska. Hur kommer det sig att du har det perspektivet? Har du själv varit i fruns situation, men inte i TS?
  • Anonym (jaha)
    Blygmike skrev 2020-09-14 16:55:46 följande:
    Gissar mittenpartiet är för mig. Det andra sa väll inte jag?

Jag säger också åt mina barn att stå upp för sig själva, men inte att hämnas. Om någon slår sönder mitt barns mobil är det inte rätt att hämnas genom att slå sönder den andras mobil. Om någon slår mitt barn ska de självklart försvara sig och inte bara ta emot.

Men de ska inte hämnas genom att slå tillbaka en annan dag. Hoppas det förklarar hur jag tänker :)
    Men du svarade inte på hur att avslöja hennes bedrägeri skulle vara värre än hennes bedrägeri som du påstod?

Jag förstår hur du tänker och i den bästa av alla världar skulle det ju räcka med att föregå med gott exempel, men nu lever vi ju inte i en perfekt värld och alla förstår inte oavsett hur bra du själv bemöter deras svineri. Såna personen tror jag absolut behöver få sig en rejäl påminnelse om att deras beteende är oacceptabelt. Och det kan ju bara ske genom att de får skit tillbaka eftersom det är det enda som de bryr sig om, sig själva.

Jag tycker folk i denna tråd hakar upp sig för mycket på ordet hämnd, för vad är det TS planerar att göra? Han kommer avslöja henne för vännerna hon lura på pengar. Exakt vad är det som är kontroversiellt med det? Det är väl snarare något självklart som han borde få beröm för?

Att han väljer att vänta med det säger han själv beror på att han först vill lösa alla praktiska detaljer med skilsmässan innan han gör slag i saken.. ser inte heller något fel i det. Och jag kan absolut inte se varför TS skulle dalta med en kvinna som betett sig som ett svin mot både honom och sina vänner.
  • Blygmike
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-14 17:47:57 följande:

Men du svarade inte på hur att avslöja hennes bedrägeri skulle vara värre än hennes bedrägeri som du påstod?

Jag förstår hur du tänker och i den bästa av alla världar skulle det ju räcka med att föregå med gott exempel, men nu lever vi ju inte i en perfekt värld och alla förstår inte oavsett hur bra du själv bemöter deras svineri. Såna personen tror jag absolut behöver få sig en rejäl påminnelse om att deras beteende är oacceptabelt. Och det kan ju bara ske genom att de får skit tillbaka eftersom det är det enda som de bryr sig om, sig själva.

Jag tycker folk i denna tråd hakar upp sig för mycket på ordet hämnd, för vad är det TS planerar att göra? Han kommer avslöja henne för vännerna hon lura på pengar. Exakt vad är det som är kontroversiellt med det? Det är väl snarare något självklart som han borde få beröm för?

Att han väljer att vänta med det säger han själv beror på att han först vill lösa alla praktiska detaljer med skilsmässan innan han gör slag i saken.. ser inte heller något fel i det. Och jag kan absolut inte se varför TS skulle dalta med en kvinna som betett sig som ett svin mot både honom och sina vänner.

Det har jag inte skrivit?

Jag svarade på hans fråga om man tycker han gör rätt eller fel. Han planerar inte att avslöja henne. Han planerar att blåsa henne.

Det tog jag som någon grym taskig hämnd på något vis för att såra henne och förstöra för henne.

För mig hade det räckt att bara lämna henne. Punkt.

Jag har inte läst allt annat utan svarade på hans frågeställning i tråd starten.

Min åsikt.
  • Blygmike
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-14 17:47:57 följande:

Ett tilläg:

Han säger att han ska totalt sabba hennes liv.

För planerat för min smak.
Svar på tråden Blåser henne