• Anonym (Hehehe...)

Blåser henne

Jag har en fru som var otrogen mot mig i över ett halvår. Hon kan fortfarande inte vara ärlig och berätta hela sanningen för mig trots att jag frågat flera gånger....

Därför planerar jag nu att blåsa henne.

Jag har låtsats förlåta henne men jag väntar bara på rätt ögonblick att totalt sabba hennes liv.

Gör jag rätt eller fel tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

• Svar på tråden Blåser henne
  • molly50
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-16 09:02:37 följande:
    Jag ska ju skilja mig. Förbereder det för fullt.

Å andra sidan är ju inte hon speciellt ärlig....
    Ja,det var just det jag syftade på.
    Att om hon inte var nöjd med er relation så kunde hon ha gjort slut istället för att vara otrogen,om det inte fungerat att prata.
  • molly50
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-16 09:02:37 följande:
    Jag ska ju skilja mig. Förbereder det för fullt.

Å andra sidan är ju inte hon speciellt ärlig....
    För övrigt så tycke jag du gör rätt i att skilja dig från henne.
    Om hon inte vill det så är väl det straff nog för henne.
    Du vet ju inte heller hur hennes vänner kommer att reagera på ett anonymt meddelande om att din fru lurat dem på pengar.
    Om de inte vet vem det kommer ifrån så kanske de inte heller tar det på allvar.
    Och då lär ju inte heller din fru bli straffad för det.
    Bättre att det kommer direkt ifrån dig,i så fall. Och inte anonymt.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-16 10:09:23 följande:
    Varför ska man vara ärlig mot människor som inte är det?
    TS har väl inte varit oärlig mot sin fru.
    I alla fall inte om han inte har hunnit berätta,anonymt, för hennes vänner om vad hon gjort.
    Så jag tycker han kan vara den bättre människan och bara göra slut och gå vidare.
    Om hans fru inte vill det så lär det vara straff nog för henne.
  • molly50
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-09-16 11:06:39 följande:
    Jag jämför inte era båda idiotier. Jag bara säger att jag förstår att hon ligger med andra. Du är inte särskilt trevlig någonstans och jag är mest förvånad att hon ens är så dum att hon vill ha dig kvar. Gör er båda en tjänst och dumpa henne idag. Att hålla på som du gör och skapa hämndplaner är så omoget så det finns inte på kartan. Var vuxen, var en riktig man och stå för vad du tycker istället! För just nu går du bara omkring och ljuger för henne.
    Du tycker inte det hade varit bättre,och framförallt ärligare, att hon gjort slut istället för att vara otrogen,om hon nu var så missnöjd med TS?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-09-16 11:48:11 följande:
    TS har väl inte varit oärlig mot sin fru.
    I alla fall inte om han inte har hunnit berätta,anonymt, för hennes vänner om vad hon gjort.
    Så jag tycker han kan vara den bättre människan och bara göra slut och gå vidare.
    Om hans fru inte vill det så lär det vara straff nog för henne.
    Fast återigen... varför ska man visa att man är en bättre människa för någon som inte ens förstår vad att vara en bra människa betyder? Det är som att visa en fin bild för någon som är blind. Totalt meningslöst.

Gå gör man för sin egen skull och det kommer aldrig vara ett "straff" för någon som bevisligen inte bryr sig ett dugg om dig. För hade hon brytt sig om TS så hade hon inte varit otrogen i ett halvår. Hade hon öht brytt sig om andra människor så hade hon inte heller snott pengar från vänner. Det är ju uppenbart att hon är en extremt egoistisk människa som inte bryr sig om någon annan än sig själv och det enda hon kommer bry sig om är att denna kris får en så smidig lösning som möjligt för hennes egen del och det enda hon bryr sig om TS är vad hon kan få ut av honom.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-16 12:18:56 följande:
    Fast återigen... varför ska man visa att man är en bättre människa för någon som inte ens förstår vad att vara en bra människa betyder? Det är som att visa en fin bild för någon som är blind. Totalt meningslöst.

Gå gör man för sin egen skull och det kommer aldrig vara ett "straff" för någon som bevisligen inte bryr sig ett dugg om dig. För hade hon brytt sig om TS så hade hon inte varit otrogen i ett halvår. Hade hon öht brytt sig om andra människor så hade hon inte heller snott pengar från vänner. Det är ju uppenbart att hon är en extremt egoistisk människa som inte bryr sig om någon annan än sig själv och det enda hon kommer bry sig om är att denna kris får en så smidig lösning som möjligt för hennes egen del och det enda hon bryr sig om TS är vad hon kan få ut av honom.
    Fortsättning....

En person som helt saknar moral och empati och som alltid agerar i egenintresse utan att bry sig om andra är en farlig person och TS gör alldeles rätt i att planera skilsmässan utan hennes inblandning för så fort hon blir medveten om vad han planerar så kommer hon göra allt hon kan för att sabba det och rädda sitt eget skinn utan att sky några medel.

Man kan inte behandla såna människor som man behandlar normala människor. För normala människor med normala värderingar kommer agera moraliskt även i en konflikt men människor som henne kommer inte sky några medel.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-16 11:24:14 följande:

Skit i dessa löjliga kommentarer, min gissning är att det är personer som själva varit otrogna. Du kommer aldrig kunna resonera med dem. De kommer alltid ta hennes i försvar och tycka du är boven i dramat oavsett vad. Det enda som duger är om du förlåter allt på en gång och erkänner hur dum du är som blir arg över att hon varit otrogen och hur allt såklart är ditt fel. 

Där kom det igen! Vi som.tucner det är fel att göra som TS planerar är själva vidriga människor som själva är otrogna och därför försvarat frun. Jag har skrivit att det var FEL av henne att vara otrogen. Det gör det emellertid inte RÄTT att planera att "sabba hennes liv". Klart det är värre att utstuderat vilja förstöra en annan MÄNNISKAS liv. Därav mina invändningar. Man gör helt enkelt inte så.

TS har skrivit och förklarat varför hon var otrogen. Att hon då var deprimerad eller något sådant. Mådde dåligt iaf. Förtjänar hon att sänkas för något vi inte vet om hon ångrar eller ej? Tänk om hon efter den här såå briljanta hämnden mår så dåligt att hon t o m suiciderar? Jag skulle inte må särskilt bra då om jag var TS.

Eller kanske vore det ett optimalt utfall för honom!
  • Anonym (Y)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-16 12:31:11 följande:

Där kom det igen! Vi som.tucner det är fel att göra som TS planerar är själva vidriga människor som själva är otrogna och därför försvarat frun. Jag har skrivit att det var FEL av henne att vara otrogen. Det gör det emellertid inte RÄTT att planera att "sabba hennes liv". Klart det är värre att utstuderat vilja förstöra en annan MÄNNISKAS liv. Därav mina invändningar. Man gör helt enkelt inte så.

TS har skrivit och förklarat varför hon var otrogen. Att hon då var deprimerad eller något sådant. Mådde dåligt iaf. Förtjänar hon att sänkas för något vi inte vet om hon ångrar eller ej? Tänk om hon efter den här såå briljanta hämnden mår så dåligt att hon t o m suiciderar? Jag skulle inte må särskilt bra då om jag var TS.

Hur kan du tycka att det är värre att vännerna får veta att frun lurat dem på pengar, än att hon har lurat dem på pengar? Mår hon dåligt av att sanningen kommer fram, så borde hon aldrig ha begått det här brottet. Hon har bara sig själv att skylla. Tycker du rent generellt att man inte ska anmäla brott, för att gärningsmannen då kanske mår så dåligt att hen begår självmord?

Återigen antyder du att du inte tycker att otrohet är särskilt allvarligt (även om du tycker att det är fel) och att det borde förlåtas, i alla fall om den otrogna parten ångrar sig. Den åsikten får ju stå för dig. Många av oss tycker att otrohet är så allvarligt att det inte går att förlåta, oavsett om den otrogna visar ånger eller inte. Har man själv blivit bedragen så har man lättare att förstå det synsättet, men det verkar du inte ha blivit?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-16 12:31:11 följande:

Nja, du snackar om mycket mer än om vad du tycker om TS hämnd. Det är ju uppenbart att dina sympatier ligger hos TS fru och inte TS, det är det ju flera som reagerat på här.

Att snacka om suicid är ju bara ännu ett patetiskt försök att få henne att framstå som ett offer. Hon valde själv att försätta sig i denna situation och ALLT som händer nu är en direkt konsekvens av hennes egna val och handlingar.

Eller vore kanske en suicid ett optimalt utfall för dig så du kan skuldbelägga TS ännu mer och göra henne till martyr?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Y) skrev 2020-09-16 12:53:39 följande:
    Hur kan du tycka att det är värre att vännerna får veta att frun lurat dem på pengar, än att hon har lurat dem på pengar? Mår hon dåligt av att sanningen kommer fram, så borde hon aldrig ha begått det här brottet. Hon har bara sig själv att skylla. Tycker du rent generellt att man inte ska anmäla brott, för att gärningsmannen då kanske mår så dåligt att hen begår självmord?

Återigen antyder du att du inte tycker att otrohet är särskilt allvarligt (även om du tycker att det är fel) och att det borde förlåtas, i alla fall om den otrogna parten ångrar sig. Den åsikten får ju stå för dig. Många av oss tycker att otrohet är så allvarligt att det inte går att förlåta, oavsett om den otrogna visar ånger eller inte. Har man själv blivit bedragen så har man lättare att förstå det synsättet, men det verkar du inte ha blivit?
    Som sagt människor med skeva moraliska värderingar går inte att resonera med kring moraliska frågor.
Svar på tråden Blåser henne