• Anonym (Hehehe...)

Blåser henne

Jag har en fru som var otrogen mot mig i över ett halvår. Hon kan fortfarande inte vara ärlig och berätta hela sanningen för mig trots att jag frågat flera gånger....

Därför planerar jag nu att blåsa henne.

Jag har låtsats förlåta henne men jag väntar bara på rätt ögonblick att totalt sabba hennes liv.

Gör jag rätt eller fel tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

• Svar på tråden Blåser henne
  • Anonym (Hehehe...)
    molly50 skrev 2020-09-16 11:45:37 följande:
    För övrigt så tycke jag du gör rätt i att skilja dig från henne.
    Om hon inte vill det så är väl det straff nog för henne.
    Du vet ju inte heller hur hennes vänner kommer att reagera på ett anonymt meddelande om att din fru lurat dem på pengar.
    Om de inte vet vem det kommer ifrån så kanske de inte heller tar det på allvar.
    Och då lär ju inte heller din fru bli straffad för det.
    Bättre att det kommer direkt ifrån dig,i så fall. Och inte anonymt.
    Dom kommer märka när dom kollar upp vart deras pengar tar vägen....och som jag sagt tidigare bryr jag mig inte om vad dom tycker. Jag vill bara inte sitta inne med den hemligheten, jag tycker dom förtjänar att få veta om att hon lurar dom på pengar...
  • Anonym (Hehehe...)
    molly50 skrev 2020-09-16 11:48:11 följande:
    TS har väl inte varit oärlig mot sin fru.
    I alla fall inte om han inte har hunnit berätta,anonymt, för hennes vänner om vad hon gjort.
    Så jag tycker han kan vara den bättre människan och bara göra slut och gå vidare.
    Om hans fru inte vill det så lär det vara straff nog för henne.
    Straff nog för henne blir det inte om jag bara går som du skriver. Troligen stannar hon ju kvar hos mig av bekvämlighetsskäl snarare än av kärlek.
    Men som sagt så formulerade jag mig lite konstigt från början (men det går ju tyvärr inte och redigera inlägg här på FL).
    Hämnden är egentligen bara att jag vill se till att hennes vänner får veta vilket svin hon är mot dem...och jag tänker göra det i samband med skiljsmässan.
  • Anonym (Hehehe...)
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-16 13:13:24 följande:
    Som sagt människor med skeva moraliska värderingar går inte att resonera med kring moraliska frågor.
    mmmmm det är skrämmande hur en del "på ett dolt sätt" försöker göra allt för att försvara svek, bedrägerier och otrohet genom att flytta skulden till den bedragna parten.
    Men det lyser ju igenom rätt tydligt vilket vi sett i denna tråd.
    Men det är klart, om jag gör något fel så är det ju lättare att skylla på andra än att erkänna mitt eget misstag.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-16 13:30:44 följande:
    mmmmm det är skrämmande hur en del "på ett dolt sätt" försöker göra allt för att försvara svek, bedrägerier och otrohet genom att flytta skulden till den bedragna parten.
    Men det lyser ju igenom rätt tydligt vilket vi sett i denna tråd.
    Men det är klart, om jag gör något fel så är det ju lättare att skylla på andra än att erkänna mitt eget misstag.
    Välkommen till FL. Att skylla allt på den bedragna är mer eller mindre standard i alla otrohetstrådar. Men givetvis vill man ju inte säga det rakt ut utan lindar in det i alla möjliga märkliga resonemang för att få sig själv att framstå som öppen och upplyst.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-16 13:25:43 följande:
    Straff nog för henne blir det inte om jag bara går som du skriver. Troligen stannar hon ju kvar hos mig av bekvämlighetsskäl snarare än av kärlek.
    Men som sagt så formulerade jag mig lite konstigt från början (men det går ju tyvärr inte och redigera inlägg här på FL).
    Hämnden är egentligen bara att jag vill se till att hennes vänner får veta vilket svin hon är mot dem...och jag tänker göra det i samband med skiljsmässan.
    Det går att göra tillägg på trådstarten. Kanske en bra idé eftersom många verkar haka upp sig på själva ordet hämnd.
  • Anonym (Hehehe...)

Jag tackar för all input.

Jag har nu bestämt mig för att genomföra skilsmässan snarast möjligt och när den är klar kommer jag skicka anonyma brev till de av hennes vänner som hon under lång tid har lurat på pengar.

Jag vill förtydliga att de personer hon har lurat på pengar är hennes barndomsvänner som jag inte kommer att träffa överhuvudtaget efter skilsmässan. Vi har aldrig umgåtts...jag har träffat dom max en gång per år under vårt 15-åriga äktenskap...så om dom av nån anledning skulle bli arga på mig så får det bli så.
    Jag vill hur som helst inte ha på mitt samvete att jag vet om att hon fortsätter lura dom på pengar utan att göra något åt saken.

Att bara "vända andra kinden till" när jag blir illa behandlad är inte min stil.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-16 13:59:35 följande:

Jag tackar för all input.

Jag har nu bestämt mig för att genomföra skilsmässan snarast möjligt och när den är klar kommer jag skicka anonyma brev till de av hennes vänner som hon under lång tid har lurat på pengar.

Jag vill förtydliga att de personer hon har lurat på pengar är hennes barndomsvänner som jag inte kommer att träffa överhuvudtaget efter skilsmässan. Vi har aldrig umgåtts...jag har träffat dom max en gång per år under vårt 15-åriga äktenskap...så om dom av nån anledning skulle bli arga på mig så får det bli så.
    Jag vill hur som helst inte ha på mitt samvete att jag vet om att hon fortsätter lura dom på pengar utan att göra något åt saken.

Att bara "vända andra kinden till" när jag blir illa behandlad är inte min stil.

Jag tycker du gör rätt, lycka till!

Några tips...

1) Se till att gardera dig ordentligt, när skiten träffar fläkten kommer det inte bli vackert och du kan förvänta dig att hon kommer försöka jävlas med dig på alla sätt som går.

2) Har ni barn så försök hålla dem utanför skiten så mycket ni kan, de oskyldiga i detta och förtjänar inte att få skit för det. Det är inte omöjligt att hon kommer snacka skit om dig för dem för att rentvå sig själv. Håll ögonen öppna och var beredd på det och håll hela tiden fokus på barnens bästa.

3) Om ni har barn så skilj på era känslor och deras, även om du avskyr deras mamma och hon avskyr dig så kommer hon alltid vara deras mamma och ni kommer behöva samarbeta kring barnen. 

4) Kolla upp allt som rör bodelning och juridik kring en skilsmässa så du inte hamnar i trubbel.

5) Se till att lösa nytt boende (om de är du som ska flytta) asap. Sånt kan ta tid.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Y) skrev 2020-09-16 12:53:39 följande:

Hur kan du tycka att det är värre att vännerna får veta att frun lurat dem på pengar, än att hon har lurat dem på pengar? Mår hon dåligt av att sanningen kommer fram, så borde hon aldrig ha begått det här brottet. Hon har bara sig själv att skylla. Tycker du rent generellt att man inte ska anmäla brott, för att gärningsmannen då kanske mår så dåligt att hen begår självmord?

Återigen antyder du att du inte tycker att otrohet är särskilt allvarligt (även om du tycker att det är fel) och att det borde förlåtas, i alla fall om den otrogna parten ångrar sig. Den åsikten får ju stå för dig. Många av oss tycker att otrohet är så allvarligt att det inte går att förlåta, oavsett om den otrogna visar ånger eller inte. Har man själv blivit bedragen så har man lättare att förstå det synsättet, men det verkar du inte ha blivit?

Hennes ekonomiska bedrägeri jag aldrig får förklarat är givetvis fel och en fråga för polisen. Det handlar om själva principen att TS inte berättar detta för hennes vänner pga hans höga moral. Visst, han kom på det där om att det är en fråga om moral efter att jag resonerat kring etik och moral... Men i hans första inlägg precis som följande var det väldigt tydligt att han enbart ska skicka dessa brev för att hämnas på frun. Inte pga hans moral!

Jag är helt emot otrohet. Det är väl inte särskilt vanligt att man förespråkar det. Jag har upplevt otrohet själv någon gång för länge sedan. Jag kunde gå vidare utan att "tappa det". Är glad för att jag inte var så dum att jag lade energi på att förstöra denna persons liv. Då hade jag inte varit den jag är idag utan fortfarande känt skuld för att jag medvetet gick in för att "nu jävlar ska den personen få". Jag kunde gjort massa dumma saker men valde att inte göra det.

Många är någon gång med om ett känslomässigt svek. Ett sådant behöver inte innebära att partnern legat med någon annan även om TS fru nu gjorde det. Man upplever en sorg förstås och blir besviken. Jag tror knappast frun planerade otroheten och att det fanns något syfte att vara elak. Då skulle Hon vara ett stort undantag för hur människor fungerar. Det är ju inte så att hon är den första personen i världen som är otrogen. Jag försvarar inget av det hon gjort men tycker ändå att TS planerade hämnd är obehaglig.
  • Anonym (Hehehe...)
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-16 14:33:45 följande:
    Jag tycker du gör rätt, lycka till!

Några tips...

1) Se till att gardera dig ordentligt, när skiten träffar fläkten kommer det inte bli vackert och du kan förvänta dig att hon kommer försöka jävlas med dig på alla sätt som går.

2) Har ni barn så försök hålla dem utanför skiten så mycket ni kan, de oskyldiga i detta och förtjänar inte att få skit för det. Det är inte omöjligt att hon kommer snacka skit om dig för dem för att rentvå sig själv. Håll ögonen öppna och var beredd på det och håll hela tiden fokus på barnens bästa.

3) Om ni har barn så skilj på era känslor och deras, även om du avskyr deras mamma och hon avskyr dig så kommer hon alltid vara deras mamma och ni kommer behöva samarbeta kring barnen. 

4) Kolla upp allt som rör bodelning och juridik kring en skilsmässa så du inte hamnar i trubbel.

5) Se till att lösa nytt boende (om de är du som ska flytta) asap. Sånt kan ta tid.
    Vi har inga gemensamma barn, och boendet är löst, men tack för varningen. Äktenskapsförord finns så den biten är lugn.
  • Anonym (Hehehe...)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-16 14:46:06 följande:
    Hennes ekonomiska bedrägeri jag aldrig får förklarat är givetvis fel och en fråga för polisen. Det handlar om själva principen att TS inte berättar detta för hennes vänner pga hans höga moral. Visst, han kom på det där om att det är en fråga om moral efter att jag resonerat kring etik och moral... Men i hans första inlägg precis som följande var det väldigt tydligt att han enbart ska skicka dessa brev för att hämnas på frun. Inte pga hans moral!

Jag är helt emot otrohet. Det är väl inte särskilt vanligt att man förespråkar det. Jag har upplevt otrohet själv någon gång för länge sedan. Jag kunde gå vidare utan att "tappa det". Är glad för att jag inte var så dum att jag lade energi på att förstöra denna persons liv. Då hade jag inte varit den jag är idag utan fortfarande känt skuld för att jag medvetet gick in för att "nu jävlar ska den personen få". Jag kunde gjort massa dumma saker men valde att inte göra det.

Många är någon gång med om ett känslomässigt svek. Ett sådant behöver inte innebära att partnern legat med någon annan även om TS fru nu gjorde det. Man upplever en sorg förstås och blir besviken. Jag tror knappast frun planerade otroheten och att det fanns något syfte att vara elak. Då skulle Hon vara ett stort undantag för hur människor fungerar. Det är ju inte så att hon är den första personen i världen som är otrogen. Jag försvarar inget av det hon gjort men tycker ändå att TS planerade hämnd är obehaglig.
    Jag fattar inte vad du menar med "Det handlar om själva principen att TS inte berättar detta för hennes vänner pga hans höga moral"

Måste vara en missuppfattning här nånstans...för jag ska ju berätta detta för hennes vänner...det är ju det som är själva hämnden......
Svar på tråden Blåser henne