• Anonym (Hehehe...)

Blåser henne

Jag har en fru som var otrogen mot mig i över ett halvår. Hon kan fortfarande inte vara ärlig och berätta hela sanningen för mig trots att jag frågat flera gånger....

Därför planerar jag nu att blåsa henne.

Jag har låtsats förlåta henne men jag väntar bara på rätt ögonblick att totalt sabba hennes liv.

Gör jag rätt eller fel tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

• Svar på tråden Blåser henne
  • Anonym (Svar på tal)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-15 10:36:55 följande:
    Jag tror definitivt inte att hon ångrar sig, men däremot tycker hon nog att det är jobbigt att otroheten avslöjades.

Följderna att avslöja hennes svek mot sina vänner kommer bara slå mot henne det kan jag lova. Hennes vänner och jag har ingen kontakt utöver nån enstaka fest eller liknande. De bor kvar på orten hon kommer ifrån och där kommer jag inte vistas efter skiljsmässan.
    Och om nån blir arg på mig för att jag har talat om att de blivit grundlurade av min fru så får de väl bli det. Jag kan inte bry mig mindre, det är personer jag inte kommer att umgås med efter skiljsmässan oavsett. 

Att det skulle göra mest ont om jag lämnade henne tror jag inte alls.... Hon lär ju knappast älska mig eftersom hon bedrog mig så pass länge. Ett fyllemisstag, visst det kanske inte betyder så mycket, men ett halvår....då är kärleken borta.
    För att ge dig perspektiv på din lilla plan, hade det varit jag som var i din frus sits och du kom med ett sådant avslöjande, bevis eller inte, så skulle de strunta fullständigt i det. Så om du tror att du ska kunna förstöra hela hennes liv med det så kan jag redan nu säga att det inte kommer att bli som du tänkt dig, inte ens i ett best case scenario. Det kanske finns några som blir förfärade och tycker synd om dig, men ingen kommer att vända henne ryggen, skälla på henne, hata henne eller något i den stilen. En stor andel kommer nog att tycka som jag, att du är barnslig och hämndlysten, och konstig. Är det någon som blir ensam är det du själv.
  • Anonym (Hehehe...)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-09-15 12:25:12 följande:

För att ge dig perspektiv på din lilla plan, hade det varit jag som var i din frus sits och du kom med ett sådant avslöjande, bevis eller inte, så skulle de strunta fullständigt i det. Så om du tror att du ska kunna förstöra hela hennes liv med det så kan jag redan nu säga att det inte kommer att bli som du tänkt dig, inte ens i ett best case scenario. Det kanske finns några som blir förfärade och tycker synd om dig, men ingen kommer att vända henne ryggen, skälla på henne, hata henne eller något i den stilen. En stor andel kommer nog att tycka som jag, att du är barnslig och hämndlysten, och konstig. Är det någon som blir ensam är det du själv.

Återigen handlar det om människor jag inte varken träffar eller umgås med.

Hur mycket det påverkar henne är upp till hennes vänner. Jag kan bara säga att de borde bli vansinniga med tanke på vad hon gjort.
  • Anonym (Svar på tal)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-15 12:46:31 följande:
    Återigen handlar det om människor jag inte varken träffar eller umgås med.

Hur mycket det påverkar henne är upp till hennes vänner. Jag kan bara säga att de borde bli vansinniga med tanke på vad hon gjort.
    Nej det borde de inte alls, för de flesta struntar i vad andra har för sig i sina relationer. Det är bara riktigt pryda och dömande människor som ens skulle få för sig att säga upp bekantskapen för att en vän varit otrogen.

Med tanke på din inställning och attityd i tråden kan jag bara säga att jag är inte förvånad att hon bedrog dig! Och med det i åtanke så lär de inte bara låta bli att döma henne, de kommer att trösta henne och visa förståelse för att hon inte orkade med er relation.
  • Anonym (Hehehe...)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-09-15 12:22:15 följande:

Fruktansvärt omogen inställning. Det kommer inte att förändra vad som redan hänt, det kommer bara att göra DIG till en sämre människa! Faktiskt sämre än henne, för hon vara antagligen inte trogen för att vara elak mot dig, men att hämnas är ren och skär aggression!

Var hon otrogen i ett halvår utan att förstå hur det påverkade mig om det kom fram menar du?

HON har varit otrogen och HON har lutat sina vänner... Och ändå blir jag den sämre människan?
  • Anonym (Svar på tal)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-15 12:51:31 följande:
    Var hon otrogen i ett halvår utan att förstå hur det påverkade mig om det kom fram menar du?

HON har varit otrogen och HON har lutat sina vänner... Och ändå blir jag den sämre människan?
    Nej, jag säger att hon inte gjorde det för att vara elak. Det finns andra sätt att vara taskig mot den man är tillsammans med än att söka upp någon att ha sex med. För att säga det rakt ut: fattar inte du att hon hade andra orsaker att vara otrogen??

Ta och läs långsamt igen så kanske du fattar, men ja är det korta svaret.
  • Anonym (Svar på tal)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-15 12:51:31 följande:

Förresten, en fråga på det... Hon har lurat sina vänner...? Hur då? Om hon ligger med någon annan än dig så har det inte med hennes vänner att göra. Er relation har med er två att göra. Hennes vänskaper har inte med er relation att göra.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-15 11:26:35 följande:

Vad hon vill skiter jag fullständigt i. 

Vi ska inte fortsätta, men det vet hon inte om än precis lika lite som jag visste att hon låg med en annan man i 6 månader. Och ja, hon har visat ånger, men det är ju helt irrelevant.

Jag har sagt att jag har förlåtit henne och vill fortsätta eftersom jag behöver tid till att ordna med saker innan skilsmässan.

Jag frågade för att jag var nyfiken på hur hon har reagerat och betett sig efter att hennes otrohet uppdagades. Jag har aldrig sagt att du måste ta hänsyn till det.

Jag vet att ni inte ska fortsätta och att hon inte vet det. Jag var bara nyfiken på vad hon ville.
  • Anonym (Hehehe...)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-09-15 12:55:44 följande:
    Förresten, en fråga på det... Hon har lurat sina vänner...? Hur då? Om hon ligger med någon annan än dig så har det inte med hennes vänner att göra. Er relation har med er två att göra. Hennes vänskaper har inte med er relation att göra.
    Jag har skrivit flera ggr i tråden att hon har under en lång tid lurat flera av sina vänner på pengar.....och jag tycker det har att göra med nån form av moral att tala om för hennes vänner att hon har lurat dom en längre tid.
    Det kan omöjligt slå tillbaka mot mig eftersom det är hennes vänner på annan ort som jag varken tidigre har umgåtts med eller kommer att umgås med framöver... 

Varför hon var otrogen har hon förklarat...sen om det är sanningen eller ej struntar jag i...ska ju ändå skilja mig från skithögen. 
  • Anonym (Hehehe...)
    Anonym (Y) skrev 2020-09-15 13:04:03 följande:
    Jag frågade för att jag var nyfiken på hur hon har reagerat och betett sig efter att hennes otrohet uppdagades. Jag har aldrig sagt att du måste ta hänsyn till det.

Jag vet att ni inte ska fortsätta och att hon inte vet det. Jag var bara nyfiken på vad hon ville.
    Hon säger att hon vill fortsätta och att hon ångrar att det hände
  • Anonym (Y)
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-15 12:19:29 följande:

Men varför denna fokus på hennes känslor?

Om TS anser att det hon gjort är oförlåtligt så är det väl irrelevant vad hon tycker och känner, om hon vill fortsätta eller dra eller om hon ångrar sig eller ej?

För att jag var nyfiken. Ibland frågar man bara för att man är nyfiken och inget annat. Jag har aldrig sagt att TS måste ta hänsyn till hennes känslor.
Svar på tråden Blåser henne