Anonym (Anonym) skrev 2020-09-14 14:10:40 följande:
Ja det är TS beslut men nu frågade han vad ANDRA tycker; huruvida han gör rätt eller fel. Jag uttrycker inga sympatier för TS fru mer än att rent generellt tycka att hämnd är fel. Det var fel med otroheten och hon ångrar sig antagligen eftersom hon är kvar. TS behöver inte förlåta om han inte kan eller vill. Men det kan vara bra att tänka ett steg längre innan man hämnas vad någon än gjort. Följderna kanske blir värre för en själv än för någon annan. Fick jag ett brev om att någon vän lurat mig på pengar skulle jag tycka att det var udda. Jag skulle tycka att det var konstigt att personen inte ringde till mig.
Vidare, TS lämnar ju sin fru så där ger han igen. Det verkar dock inte räcka som hämnd trots att det är den handling som gör henne mest ont. För iom de brev han ska skicka hamnar han i en situation där flera kan tänkas vilja hämnas på honom.
Jag tror definitivt inte att hon ångrar sig, men däremot tycker hon nog att det är jobbigt att otroheten avslöjades.
Följderna att avslöja hennes svek mot sina vänner kommer bara slå mot henne det kan jag lova. Hennes vänner och jag har ingen kontakt utöver nån enstaka fest eller liknande. De bor kvar på orten hon kommer ifrån och där kommer jag inte vistas efter skiljsmässan.
Och om nån blir arg på mig för att jag har talat om att de blivit grundlurade av min fru så får de väl bli det. Jag kan inte bry mig mindre, det är personer jag inte kommer att umgås med efter skiljsmässan oavsett.
Att det skulle göra mest ont om jag lämnade henne tror jag inte alls.... Hon lär ju knappast älska mig eftersom hon bedrog mig så pass länge. Ett fyllemisstag, visst det kanske inte betyder så mycket, men ett halvår....då är kärleken borta.