• Anonym (Hehehe...)

Blåser henne

Jag har en fru som var otrogen mot mig i över ett halvår. Hon kan fortfarande inte vara ärlig och berätta hela sanningen för mig trots att jag frågat flera gånger....

Därför planerar jag nu att blåsa henne.

Jag har låtsats förlåta henne men jag väntar bara på rätt ögonblick att totalt sabba hennes liv.

Gör jag rätt eller fel tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

• Svar på tråden Blåser henne
  • Anonym (jaha)
    Blygmike skrev 2020-09-14 18:11:08 följande:
    Ett tilläg:

Han säger att han ska totalt sabba hennes liv.

För planerat för min smak.
    Ja och det kommer han göra genom att avslöja hennes bedrägeri för vännerna hon blåst, är det oxå för mycket för din smak?

Exakt vad är det som är fel med att avslöja ett bedrägeri för de drabbade?
  • Anonym (jaha)
    Blygmike skrev 2020-09-14 18:09:58 följande:
    Det har jag inte skrivit?
    Jo det har du
    Blygmike skrev 2020-09-13 17:35:23 följande:

Då är du ju ännu värre än henne.

Jag svarade på hans fråga om man tycker han gör rätt eller fel. Han planerar inte att avslöja henne. Han planerar att blåsa henne.

Det tog jag som någon grym taskig hämnd på något vis för att såra henne och förstöra för henne.

För mig hade det räckt att bara lämna henne. Punkt.

Jag har inte läst allt annat utan svarade på hans frågeställning i tråd starten.

Min åsikt.

Nej, själva handlingen kommer bestå av ett avslöjande, att de sen får som konsekvens att det utöver att få de drabbade att bli varse om vad hon gjort OXÅ kommer såra henne och förmodligen förstöra hennes relation till de sk vännerna är väl snarare en konsekvens av hennes handlingar inte avslöjandet.

Gör man dumma saker kan man väl inte förvänta sig att andra ska hjälpa en dölja det? Speciellt inte någon man behandlat väldigt illa?

Varför ska TS känna empati för henne när hon själv inte visat det för någon annan?
  • Anonym (Hehehe...)
    Blygmike skrev 2020-09-14 18:11:08 följande:
    Ett tilläg:

Han säger att han ska totalt sabba hennes liv.

För planerat för min smak.
    Hon var ju otrogen över ett halvår...det är ju också att anse som planerat eller hur...
    Som man bäddar får man ligga.
  • Anonym (Hehehe...)

Jag svarade på hans fråga om man tycker han gör rätt eller fel. Han planerar inte att avslöja henne. Han planerar att blåsa henne.

Det tog jag som någon grym taskig hämnd på något vis för att såra henne och förstöra för henne.

För mig hade det räckt att bara lämna henne. Punkt.

Jag har inte läst allt annat utan svarade på hans frågeställning i tråd starten.

Min åsikt.
    Att bara lämna henne utan att meddela hennes vänner om hennes svek mot dom känns oerhört taskigt mot dom. Dom är ju offer för hennes svineri precis som jag.

Nu får hon stå till svars för vad hon gjort, inte mer än rätt anser jag.
  • Anonym (Hehehe...)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-14 14:10:40 följande:
    Ja det är TS beslut men nu frågade han vad ANDRA tycker; huruvida han gör rätt eller fel. Jag uttrycker inga sympatier för TS fru mer än att rent generellt tycka att hämnd är fel. Det var fel med otroheten och hon ångrar sig antagligen eftersom hon är kvar. TS behöver inte förlåta om han inte kan eller vill. Men det kan vara bra att tänka ett steg längre innan man hämnas vad någon än gjort. Följderna kanske blir värre för en själv än för någon annan. Fick jag ett brev om att någon vän lurat mig på pengar skulle jag tycka att det var udda. Jag skulle tycka att det var konstigt att personen inte ringde till mig.

Vidare, TS lämnar ju sin fru så där ger han igen. Det verkar dock inte räcka som hämnd trots att det är den handling som gör henne mest ont. För iom de brev han ska skicka hamnar han i en situation där flera kan tänkas vilja hämnas på honom.
    Jag tror definitivt inte att hon ångrar sig, men däremot tycker hon nog att det är jobbigt att otroheten avslöjades.

Följderna att avslöja hennes svek mot sina vänner kommer bara slå mot henne det kan jag lova. Hennes vänner och jag har ingen kontakt utöver nån enstaka fest eller liknande. De bor kvar på orten hon kommer ifrån och där kommer jag inte vistas efter skiljsmässan.
    Och om nån blir arg på mig för att jag har talat om att de blivit grundlurade av min fru så får de väl bli det. Jag kan inte bry mig mindre, det är personer jag inte kommer att umgås med efter skiljsmässan oavsett. 

Att det skulle göra mest ont om jag lämnade henne tror jag inte alls.... Hon lär ju knappast älska mig eftersom hon bedrog mig så pass länge. Ett fyllemisstag, visst det kanske inte betyder så mycket, men ett halvår....då är kärleken borta.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-15 10:36:55 följande:

Jag tror definitivt inte att hon ångrar sig, men däremot tycker hon nog att det är jobbigt att otroheten avslöjades.

Följderna att avslöja hennes svek mot sina vänner kommer bara slå mot henne det kan jag lova. Hennes vänner och jag har ingen kontakt utöver nån enstaka fest eller liknande. De bor kvar på orten hon kommer ifrån och där kommer jag inte vistas efter skiljsmässan.

Och om nån blir arg på mig för att jag har talat om att de blivit grundlurade av min fru så får de väl bli det. Jag kan inte bry mig mindre, det är personer jag inte kommer att umgås med efter skiljsmässan oavsett. 

Att det skulle göra mest ont om jag lämnade henne tror jag inte alls.... Hon lär ju knappast älska mig eftersom hon bedrog mig så pass länge. Ett fyllemisstag, visst det kanske inte betyder så mycket, men ett halvår....då är kärleken borta.

Har ni uttryckligen pratat om huruvida ni ska fortsätta relationen eller inte? Vad vill i så fall hon i den frågan? Eller har det bara varit underförstått att ni ska fortsätta (fast det ska ni ju inte, men det vet ju inte hon)? Har hon visat någon ånger?
  • Anonym (Hehehe...)
    Anonym (Y) skrev 2020-09-15 11:04:30 följande:
    Har ni uttryckligen pratat om huruvida ni ska fortsätta relationen eller inte? Vad vill i så fall hon i den frågan? Eller har det bara varit underförstått att ni ska fortsätta (fast det ska ni ju inte, men det vet ju inte hon)? Har hon visat någon ånger?
    Vad hon vill skiter jag fullständigt i. 

Vi ska inte fortsätta, men det vet hon inte om än precis lika lite som jag visste att hon låg med en annan man i 6 månader. Och ja, hon har visat ånger, men det är ju helt irrelevant.

Jag har sagt att jag har förlåtit henne och vill fortsätta eftersom jag behöver tid till att ordna med saker innan skilsmässan.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Y) skrev 2020-09-15 11:04:30 följande:
    Men varför denna fokus på hennes känslor?

Om TS anser att det hon gjort är oförlåtligt så är det väl irrelevant vad hon tycker och känner, om hon vill fortsätta eller dra eller om hon ångrar sig eller ej?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-15 10:36:55 följande:

Tänk på att du i så fall kommer behöva backa upp ditt avslöjande med något slags bevis för annars kommer hon bara vända det emot dig, speciellt om de är hennes vänner så ligger ju deras lojalitet hos henne.
  • Anonym (Svar på tal)

Fruktansvärt omogen inställning. Det kommer inte att förändra vad som redan hänt, det kommer bara att göra DIG till en sämre människa! Faktiskt sämre än henne, för hon vara antagligen inte trogen för att vara elak mot dig, men att hämnas är ren och skär aggression!

Svar på tråden Blåser henne