• Anonym (Hehehe...)

Blåser henne

Jag har en fru som var otrogen mot mig i över ett halvår. Hon kan fortfarande inte vara ärlig och berätta hela sanningen för mig trots att jag frågat flera gånger....

Därför planerar jag nu att blåsa henne.

Jag har låtsats förlåta henne men jag väntar bara på rätt ögonblick att totalt sabba hennes liv.

Gör jag rätt eller fel tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

• Svar på tråden Blåser henne
  • Silverqvist

Tycker du gör fel i att låtsas förlåta henne, hur du väljer att göra med eventuella avslöjanden så tycker jag du ska ge henne vad hon förtjänar, det kan vara viktigt hur och när du lägger fram det... Tror dock hon värderar sig själv högre än dig och sina väninnor och på en sån person biter det inte så mycket tyvärr..

Men lycka till!

// C

• Anonym (FYI)
    molly50 skrev 2020-09-18 09:35:38 följande:
    Ja,det är väl det bästa att bara försöka få igenom den så smidigt som möjligt.
    Men om hon ställer till med något så är det väl bara att anmla det. Om det är något olagligt.
    Annars bara ignorera.
    Jag trodde det inte heller om mitt ex. Men jag visste ändå att han inte skulle ställa till med något om jag valde att lämna. Vilket jag också gjorde.

Ja,jag tycker att du ska vara ärlig om att det är du som berättar.
    Som du skriver så kvittar det ju om du ändå inte tänker ha mer kontakt med dem sen.
    Jag tycker faktiskt också att du borde anmäla henne. Ifall hennes vänner inte tror dig.
    Det hon har gjort är något olagligt.
    Det är väl ändå inte ts sak att anmäla, Det kan ju verkligen slå tillbaka på honom själv om han har vetat om det si och så länge, utan att anmäla. Det måste ju vara dom som blivit lurade som skall anmäla.

Jag håller med ts i att sämsta hämnden av en otrohet är att bara lämna. För om man är otrogen räknar man nog med det ifall man blir avslöjad.
    Alltså värdelöst som hämnd.
    Och han har även rätt i att hon skiter förmodligen fullständigt i att han begär skilsmässa. Kanske lite obekvämt i början innan allt är i ordning, sen rullar livet på som vanligt, men med skillnaden att hon har ett skönt minne i huvudet av älskaren.
    Precis som det förmodligen blev för ditt ex. Han går ju inte fortfarande och sörjer, eller?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-17 13:33:15 följande:

Jag vill bara att skilsmässan ska gå så smidigt som möjligt. Eftersom jag absolut inte verkar känna den hon egentligen är så har jag ingen aning om vad hon skulle kunna tänkas hitta på. Vill därför inte chansa.

Hon har ju gjort något jag aldrig trodde hon skulle kunna göra (varit otrogen), så inget förvånar mig från och med nu.

Angående att vara anonym eller ej så förstår jag såklart att de kommer misstänka att det är jag. Och det kvittar faktiskt har jag kommit fram till...så jag kommer nog berätta för dom i mail där dom ser att det är jag....vad dom sen tycker/tänker bryr jag mig inte ett dugg om... En ev polisanmälan få dom göra själva.

Nej vi har vi har tack och lov inga barn.

Undrar också på vilket sätt hon skulle kunna ställa till det med skilsmässan. Boendet har du skrivit är ditt och att det är hon som får flytta ut. Antar att du vill att hon hittar nytt boende så snart som möjligt och där finns det ju en poäng i att berätta för henne att du vill skiljas så hon kan flytta ut ASAP. Det går inte att komma i sista sekunden och säga "idag skiljer vi oss, hehehe". Vill du att hon ska skriva på pappren direkt måste du berätta. Det är det smidigaste för dig. Och det är ju dig själv du tänker på. Säg helt enkelt som det är, att du inte kan fortsätta äktenskapet pga hennes otrohet. Sedan kan du göra som du vill med dina brev eller om det nu blir mail. Du skrev att breven var färdiga och bara att posta. Varför plötsligt maila när du gjort dig besväret att skriva de här breven. Det går väl att skriva att du är avsändaren på baksidan om du nu klistrat igen kuverten.

Bryr du dig verkligen inte ett dugg om alla tar hennes parti och tycker att du betett dig illa? Tänker du skicka med dina bevis i breven? På vilket sätt kan du ha bevis och hur kommer det sig att ingen av alla som blivit lurade på pengar upptäckt det? Om jag har 1000kr i kontanter skulle jag märka om det plötsligt var 100kr efter att en vän besökt mig. Gissar att hon inte hackat sig in på deras bankkonton direkt...
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-18 14:01:49 följande:
    Undrar också på vilket sätt hon skulle kunna ställa till det med skilsmässan. Boendet har du skrivit är ditt och att det är hon som får flytta ut. Antar att du vill att hon hittar nytt boende så snart som möjligt och där finns det ju en poäng i att berätta för henne att du vill skiljas så hon kan flytta ut ASAP. Det går inte att komma i sista sekunden och säga "idag skiljer vi oss, hehehe". Vill du att hon ska skriva på pappren direkt måste du berätta. Det är det smidigaste för dig. Och det är ju dig själv du tänker på. Säg helt enkelt som det är, att du inte kan fortsätta äktenskapet pga hennes otrohet. Sedan kan du göra som du vill med dina brev eller om det nu blir mail. Du skrev att breven var färdiga och bara att posta. Varför plötsligt maila när du gjort dig besväret att skriva de här breven. Det går väl att skriva att du är avsändaren på baksidan om du nu klistrat igen kuverten.

Bryr du dig verkligen inte ett dugg om alla tar hennes parti och tycker att du betett dig illa? Tänker du skicka med dina bevis i breven? På vilket sätt kan du ha bevis och hur kommer det sig att ingen av alla som blivit lurade på pengar upptäckt det? Om jag har 1000kr i kontanter skulle jag märka om det plötsligt var 100kr efter att en vän besökt mig. Gissar att hon inte hackat sig in på deras bankkonton direkt...
    Varför ska han vara ärlig mot henne när hon inte varit det mot honom? Om hon enbart agerat i sitt eget intresse så kan väl TS göra det med en kort tid tills allt är klart för hans del. Hon tänkte väl inte på hans välmående när hon bedrog honom?

På vilket sätt menar du att vännerna skulle ta hennes sida när de får reda på att hon blåst dem?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-18 14:27:43 följande:
    Varför ska han vara ärlig mot henne när hon inte varit det mot honom? Om hon enbart agerat i sitt eget intresse så kan väl TS göra det med en kort tid tills allt är klart för hans del. Hon tänkte väl inte på hans välmående när hon bedrog honom?

På vilket sätt menar du att vännerna skulle ta hennes sida när de får reda på att hon blåst dem?
    Dessutom behövs inte hennes underskrift. Han kan skicka in papperna utan.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2020-09-18 15:10:56 följande:
    Dessutom behövs inte hennes underskrift. Han kan skicka in papperna utan.
    Ja, Anonym verkar vilja måla upp en sån omöjlig och svår scenarion som möjligt för TS. Tidigare har han kört med risk för självmord oxå....Drömmer
  • Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-18 15:27:40 följande:
    Ja, Anonym verkar vilja måla upp en sån omöjlig och svår scenarion som möjligt för TS. Tidigare har han kört med risk för självmord oxå....Drömmer
    Jo...Har sett detObestämd
  • Anonym (Kör på)
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-17 23:42:40 följande:

`Delvist är det ju det för att...

1) Hans fru fick ju reda på vilket svin hon levde med, hon var tacksam att jag ringde

2) Han fick för en gång skull lära sig att bedra sin fru/ knulla andras fruar ger konsekvenser för honom oxå inte bara andra (han var skitsur vilket gav mig oändlig tillfredställelse)

3) Mitt ex våta drömar om ett liv med den hon var kär i och trodde var kär i henne gick i småbitar när hans fru ringde upp henne och hon fick reda på att hon bara varit ett knull och inte värd vatten och att hon blivit lika blåst av honbom som hon blåst mig, samt att hon offrat vårt förhållande och halva tiden med våra barn för ingenting.

Så rättvist som det kan bli 

Jag har missat om den andra, bedragna frun lämnade sin otrogne man eller stannade hon kvar? Vet du?

Så din exfru fick inte älskaren, vad gör hon nu?

Älskar såna här solskenshistorier ;)
  • Anonym (Y)
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-18 15:27:40 följande:
    Vänta, är Anonym en man? Jag har hela tiden trott att det var en kvinna. Skrev hen inte om sin man i nåt inlägg?

Men ja, jag håller med. Anonym framställer TS som en psykopat som riskerar att misshandla eller mörda sin nästa partner om han fullföljer hämnden, och TS som en genomgod person som bara har gjort något lite småtokigt.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Y) skrev 2020-09-19 14:39:28 följande:
    Vänta, är Anonym en man? Jag har hela tiden trott att det var en kvinna. Skrev hen inte om sin man i nåt inlägg?

Men ja, jag håller med. Anonym framställer TS som en psykopat som riskerar att misshandla eller mörda sin nästa partner om han fullföljer hämnden, och TS som en genomgod person som bara har gjort något lite småtokigt.
    TS fru som en genomgod person, ska det förstås vara.
Svar på tråden Blåser henne