• Anonym (Hehehe...)

Blåser henne

Jag har en fru som var otrogen mot mig i över ett halvår. Hon kan fortfarande inte vara ärlig och berätta hela sanningen för mig trots att jag frågat flera gånger....

Därför planerar jag nu att blåsa henne.

Jag har låtsats förlåta henne men jag väntar bara på rätt ögonblick att totalt sabba hennes liv.

Gör jag rätt eller fel tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

• Svar på tråden Blåser henne
  • Anonym (Y)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-16 13:59:35 följande:

Jag tackar för all input.

Jag har nu bestämt mig för att genomföra skilsmässan snarast möjligt och när den är klar kommer jag skicka anonyma brev till de av hennes vänner som hon under lång tid har lurat på pengar.

Jag vill förtydliga att de personer hon har lurat på pengar är hennes barndomsvänner som jag inte kommer att träffa överhuvudtaget efter skilsmässan. Vi har aldrig umgåtts...jag har träffat dom max en gång per år under vårt 15-åriga äktenskap...så om dom av nån anledning skulle bli arga på mig så får det bli så.
    Jag vill hur som helst inte ha på mitt samvete att jag vet om att hon fortsätter lura dom på pengar utan att göra något åt saken.

Att bara "vända andra kinden till" när jag blir illa behandlad är inte min stil.

Uppdatera gärna om hur det går!
  • Anonym (Hondendär)

Har inte orkat läst igenom alla sidor. Hejar på dig TS! Har själv varit i liknande sits som dig jag vet hur det känns. och jag hade gjort precis som du om jag haft möjligheten .

Han krossade mig totalt, jag lyssnade på alla andra. "karma" skulle straffa honom. Pfft, de har inte hänt.

Heja dig, hoppas subban får de hon förtjänar.

• Anonym (K)

Hur fick du reda på att hon lurat folk?

• Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-09-16 22:19:12 följande:
    Och hanterar man sin personliga kris först så kanske man inte ens behöver tänka på att hämnas.
    Inte riktigt, en personligt kris tar ju år att hantera. Hämnas gör så snart som möjligt. 

Att ägna sig åt önsketänkande och rena fantasier som karma och tro att dra är detsamma som en hämnd är ju inte heller ett friskt sätt att hantera en kris.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-17 09:55:17 följande:
    Inte riktigt, en personligt kris tar ju år att hantera. Hämnas gör så snart som möjligt. 

Att ägna sig åt önsketänkande och rena fantasier som karma och tro att dra är detsamma som en hämnd är ju inte heller ett friskt sätt att hantera en kris.
    Det är klart att man måste bearbeta. Och det måste få ta den tid som behövs.
    Men hämnd behöver inte vara en del av den bearbetningen.
    För mig räckte det att se mitt ex må dåligt och att han knappt kunde se mig i ögonen eller ens säga hej när vi mättes för att det skulle kännas bättre för mig.
    Jag visste att han mådde dåligt och det räckte för mig.
    Jag fokuserade hellre på mig själv och mitt eget mående än att ödsla den energin på någon som ändå inte var värd det.
    Så såg jag på det.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-09-17 10:29:18 följande:
    För mig räckte det att se mitt ex må dåligt och att han knappt kunde se mig i ögonen eller ens säga hej när vi mättes för att det skulle kännas bättre för mig.
    Jag fokuserade hellre på mig själv och mitt eget mående än att ödsla den energin på någon som ändå inte var värd det.
    Så såg jag på det.
    Ja, och jag har redan skrivit att det inte BEHÖVER vara en del av det men att det oxå KAN vara det om man vill och tycker att det hjälper medan du är inne på att hämnd absolut inte får förekomma för att det med alla säkerhet är skadligt. Och då undrar jag vad du har för belägg för att det skulle vara skadligt och inte kunna hjälpa?

Bara för att man själv inte TYCKER att man ska hämnas så betyder väl inte det att andra inte kan tycka att det är bra och känna att det hjälper dem komma framåt?
  • Anonym (jaha)
    Så såg jag på det.
    Dessutom blandar du ihop saker i ditt inlägg.

Du pratar om att fokusera på sig själv... men det har ju inte ett dugg med hämnd att göra. Hur kan du då påstå att bara lämna skulle vara "hämnd nog"? Och vad är det som säger att man inte kan göra både och, hämnas, dra och fokusera på sig själv?

Ditt ex är väl ingen mall för alla som varit otrogna? Bara för att han inte kunde se dig i ögonen så betyder väl inte det att alla kommer agera så? Andra kan väl lika gärna stirra och hånflina åt dig eller göra sitt bästa för att göra livet ett helvete för dig trotts att du går omkring och föregår med gott exempel?
  • Anonym (Hehehe...)
    Så såg jag på det.
    Jag är övertygad om att hon inte skulle må dåligt för fem öre om jag "bara skilde mig". Hon skulle möjligtvis tycka det att det är jobbigt att leta boende oc kanske tycka att det vore trist med lite sämre ekonomi. Men ha svårt att se mig i ögonen eller gå vidare med sitt liv är nog noll bekymmer.
    I och med otroheten har hon ju visat att hon inte bryr sig ett skit om mig.

Min hämnd är ju egentligen ingen hämnd...mer bara ett sätt att se till att de hon lurar på pengar får reda på det.
    Jag tänker inte säga det direkt med anledningen att hon då kan ställa till jävelskap i skilsmässan. Den chansen ska hon inte få. 
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-17 10:49:19 följande:
    Ja, och jag har redan skrivit att det inte BEHÖVER vara en del av det men att det oxå KAN vara det om man vill och tycker att det hjälper medan du är inne på att hämnd absolut inte får förekomma för att det med alla säkerhet är skadligt. Och då undrar jag vad du har för belägg för att det skulle vara skadligt och inte kunna hjälpa?

Bara för att man själv inte TYCKER att man ska hämnas så betyder väl inte det att andra inte kan tycka att det är bra och känna att det hjälper dem komma framåt?
    Var har jag skrivit att hämnd absolut inte får förekomma? Visa mig gärna det eller sluta lägga ord i min mun.
    Jag skriver bara att man kan gå vidare med sitt liv utan att behöva hämnas.
Svar på tråden Blåser henne