• Anonym (Hehehe...)

Blåser henne

Jag har en fru som var otrogen mot mig i över ett halvår. Hon kan fortfarande inte vara ärlig och berätta hela sanningen för mig trots att jag frågat flera gånger....

Därför planerar jag nu att blåsa henne.

Jag har låtsats förlåta henne men jag väntar bara på rätt ögonblick att totalt sabba hennes liv.

Gör jag rätt eller fel tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

• Svar på tråden Blåser henne
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-16 12:18:56 följande:
    Fast återigen... varför ska man visa att man är en bättre människa för någon som inte ens förstår vad att vara en bra människa betyder? Det är som att visa en fin bild för någon som är blind. Totalt meningslöst.

Gå gör man för sin egen skull och det kommer aldrig vara ett "straff" för någon som bevisligen inte bryr sig ett dugg om dig. För hade hon brytt sig om TS så hade hon inte varit otrogen i ett halvår. Hade hon öht brytt sig om andra människor så hade hon inte heller snott pengar från vänner. Det är ju uppenbart att hon är en extremt egoistisk människa som inte bryr sig om någon annan än sig själv och det enda hon kommer bry sig om är att denna kris får en så smidig lösning som möjligt för hennes egen del och det enda hon bryr sig om TS är vad hon kan få ut av honom.
    Och är hon så egoistisk så lär hon inte ta det så bra att bli lämnad.
    Det får ju inte hon ut något av.
    Det kan kanske kännas bra för stunden att hämnas.
    Men långsiktigt så tror jag inte att det får TS att må ett dugg bättre.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-16 12:30:38 följande:
    Fortsättning....

En person som helt saknar moral och empati och som alltid agerar i egenintresse utan att bry sig om andra är en farlig person och TS gör alldeles rätt i att planera skilsmässan utan hennes inblandning för så fort hon blir medveten om vad han planerar så kommer hon göra allt hon kan för att sabba det och rädda sitt eget skinn utan att sky några medel.

Man kan inte behandla såna människor som man behandlar normala människor. För normala människor med normala värderingar kommer agera moraliskt även i en konflikt men människor som henne kommer inte sky några medel.
    Och han har väl inga planer på att berätta om skilsmässan för sin fru förrän alla papper är klara heller.
    Så då kan hon protestera så mycket hon vill.
  • molly50
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-16 13:17:58 följande:
    Dom kommer märka när dom kollar upp vart deras pengar tar vägen....och som jag sagt tidigare bryr jag mig inte om vad dom tycker. Jag vill bara inte sitta inne med den hemligheten, jag tycker dom förtjänar att få veta om att hon lurar dom på pengar...
    Ja,det är klart att de förtjänar det. Och din fru ska också anmälas för det om du har bevis för vad hon har gjort.
    Men varför måste du smyga med det?
    Det lär ju komma fram att det är du ändå om det kommer i samband med skilsmässan.
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-16 13:25:43 följande:
    Straff nog för henne blir det inte om jag bara går som du skriver. Troligen stannar hon ju kvar hos mig av bekvämlighetsskäl snarare än av kärlek.
    Men som sagt så formulerade jag mig lite konstigt från början (men det går ju tyvärr inte och redigera inlägg här på FL).
    Hämnden är egentligen bara att jag vill se till att hennes vänner får veta vilket svin hon är mot dem...och jag tänker göra det i samband med skiljsmässan.
    Om hon absolut inte vill skiljas från dig så lär det bli ett straff för henne om du begär skilsmässa.
    Att hennes vänner ska få veta vad hon gjort mot dem har jag skrivit att jag tycker är en självklarhet.
    Men du borde stå för att det är du som ger dem informationen. Inte göra det anonymt.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-09-16 17:24:30 följande:
    Jag hämnades och mådde bra av det både då och nu. Vetskapen om att alla inblandade fick vad de förtjänade hjälpte mig något enormt med att släppa ilskan och bitterheten. 

Typ... ok, de blåste mig rejält, men nu har de iaf fått vad de förtjänade och jag kan släppa skiten nu och blicka framåt. Jag tror snarare att det är mycket lättare att hamna i bitterhet om man låter bli att hämnas och går omkring och känner att man fick äta bajsmackan helt själv.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-16 17:42:03 följande:
    Jag hämnades och mådde bra av det både då och nu. Vetskapen om att alla inblandade fick vad de förtjänade hjälpte mig något enormt med att släppa ilskan och bitterheten. 

Typ... ok, de blåste mig rejält, men nu har de iaf fått vad de förtjänade och jag kan släppa skiten nu och blicka framåt. Jag tror snarare att det är mycket lättare att hamna i bitterhet om man låter bli att hämnas och går omkring och känner att man fick äta bajsmackan helt själv.
    Jag har också blivit bedragen. Och jag valde att inte hämnas.
    Jag tyckte det räckte med att visa hus besviken och sårad jag blev.
    Och sen jobbade jag med mig själv och mina känslor och gick vidare med mitt liv.
    Och det verkade ta betydligt hårdare på honom än om jag utövat någon slags hämnd.
    Jag tycker att om något tyder på bitterhet så är det att man måste hämnas.
    Men vi är alla olika och reagerar på olika sätt på svek.
  • Anonym (Hehehe...)
    molly50 skrev 2020-09-16 17:53:16 följande:

Och sen jobbade jag med mig själv och mina känslor och gick vidare med mitt liv.

Och det verkade ta betydligt hårdare på honom än om jag utövat någon slags hämnd.

Fast hämnden är ju bara att jag kommer berätta för hennes vänner om vad hon gjort mot dom. Något annat ska jag inte göra (förutom att skilja mig).

Det kan bli så att jag talar om för dom utan att vara anonym...men jag förstår inte varför det skulle spela nån roll?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-09-16 17:53:16 följande:
    Ja man kan se på det på olika sätt och därför behöver ju inte en hämnd vara något negativt för en själv. Vissa mår bra av det andra inte.

Nja, ilska och bitterhet känner nog ALLA som blivit illa behandlade, det är en fullt naturlig reaktion. Att sen fastna i bitterhet är något helt annat. En hämnd behöver inte ha någon som helst koppling till långvarig bitterhet. Det kan man fastna i oavsett och har mer med hur man hanterar sin personliga kris att göra än en eventuell hämnd i sig.
  • molly50
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-16 18:02:22 följande:
    Fast hämnden är ju bara att jag kommer berätta för hennes vänner om vad hon gjort mot dom. Något annat ska jag inte göra (förutom att skilja mig).

Det kan bli så att jag talar om för dom utan att vara anonym...men jag förstår inte varför det skulle spela nån roll?
    Ja,vad spelar det för roll om du berättar det för dem direkt istället för att smyga?
    Du framstår kanske som mer trovärdig,framförallt.
    Sen om du ändå inte har för avsikt att umgås med dem efter att ni skilt er och du struntar i om de blir sura på dig så kan du ju likaväl berätta det direkt istället för att smyga och göra det anonymt.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-16 18:04:08 följande:
    Ja man kan se på det på olika sätt och därför behöver ju inte en hämnd vara något negativt för en själv. Vissa mår bra av det andra inte.

Nja, ilska och bitterhet känner nog ALLA som blivit illa behandlade, det är en fullt naturlig reaktion. Att sen fastna i bitterhet är något helt annat. En hämnd behöver inte ha någon som helst koppling till långvarig bitterhet. Det kan man fastna i oavsett och har mer med hur man hanterar sin personliga kris att göra än en eventuell hämnd i sig.
    Och hanterar man sin personliga kris först så kanske man inte ens behöver tänka på att hämnas.
  • Anonym (A)
    molly50 skrev 2020-09-16 17:24:30 följande:
    Kloka ord
Svar på tråden Blåser henne