• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • isabelle81

4 aug - Seven Costanza (2:a barnet)

8 aug - Holy93 (1:a barnet)

9 aug - Tjoppan (5:e barnet)

14 aug - Perssonlund (3:e barnet)

15 aug - Mommo (2:a barnet)

17 aug - Perzika (3:e barnet)

17 aug - Soltroll (1:a barnet)

22 aug - Katizi80 (1:a barnet)

22 aug - isabelle81 (5:e barnet)

23 aug - Slinkann (3:e barnet)

• Perzika
    HannaNova skrev 2021-02-16 16:05:06 följande:

Hej igen,

Jag får nu lämna gruppen då jag igår var på KUB där de inte såg något så fick göra vaginalt ultraljud idag och fick veta att mina foster inte lever, det var tvillingar och de hade båda vart döda sen vecka 5-6. Skulle vart i vecka 13 idag. Känner mig så lurad då jag inte misstänkt missfall alls då jag hade mina gravidsymptom kvar. Har nu tagit abortpiller och hoppas på bebis 2022 istället. Lycka till alla!!

Jag beklagar verkligen! Precis som Perssonlund skriver, att man blir verkligen berörd. Det är svårt att säga de rätta orden men jag kan bara önska er all lycka till och håller tummarna att ser kommer gå bättre nästa gång!
  • Perzika
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-02-16 16:27:05 följande:

Beklagar :( <3

Jag va också på kub igår men det gick inte att genomföra för vätskeansamling i bebisen. Ska träffa läkare på fredag men det lät inte alls positivt. Så hemskt nu när man inte får ha med sin partner heller :(

Vad säger du!? Var det mer samling än den föemodade i nacken som de mäter? Nej det är tufft att vara själv, jag hoppas att allt får vägen! <3
  • Perzika
    isabelle81 skrev 2021-02-16 20:56:56 följande:

Vad härligt :) Var på kub igår och allt såg bra ut! Så skönt. Blir 40 i juni så oroat mig en del faktiskt. Nytt bf 22 aug så ändrar i listan :)

Efter kub la jag ut på sociala medier och blev direkt anstormad med grattis :) Bara fyra stycken har frågat ?var det planerat? denna gången haha. Förra gången var det fler men då var det nog mer oväntat då nr 3 hann bli 9 år innan hon föddes. Nu är det ingen som tror på mig när jag säger ?men NU är det sista!? ;)

Vi kommer ta reda på kön :) kan säga redan nu att det är en tjej ;) har två av varje så jag har haft rätt på mina gissningar tidigt med de andra :)

Berättade för min chef på medarbetarsamtal mer för ca 2 v sedan :) hon blev glad och det kändes verkligen ärligt :)

Kan vara svårt med mamma. När folk tycker mycket brukar jag tänka att ja det är deras åsikt men den får stå för den personen. Vet att det är svårare när det är någon som står en nära...

Vad skönt att läsa att det har gott bra! Hahah, vad roligt att ni blir så stor familj! Var det som jobbade på BB dessutom?

Kärlek har man ju alltid gott om :)

Haha, vad roligt att du redan ?vet?!

När jag var på KUB så fick jag känslan av en kille. Min man tror dock på tjej så det blir intressant att kolla på RUL!

Ja nu ska vi berätta för syskonen i dagarna, så det ska bli kul! Jag ska helt klart återkomma när jag har berättat för min mamma och berätta om hennes reaktion :)
  • Anonym (hoppfull)
    Perzika skrev 2021-02-16 22:46:30 följande:
    Vad säger du!? Var det mer samling än den föemodade i nacken som de mäter? Nej det är tufft att vara själv, jag hoppas att allt får vägen! <3

Nej inte i nacken utan i buken. Så mycket vätska att de inte kunde mäta huvud-rumpamåttet riktigt så därför kunde de inte få ut någon sannolikhet för det andra heller. Allt va över ganska fort när hon insåg att hon inte kunde mäta det hon skulle. Sköterksan försökte se om hon kunde få grepp om var vätskan kom ifrån men lyckades inte hitta källan, bara att det var väldigt mycket. Huvudet såg bra ut men nederdelen av överkroppen hade väldigt mycket ansamlad vätska :(

Har googlat en del nu och det finns möjlighet att allt går bra men allt beror på vad vätskan är och varför den finns där. Kan bero på hjärtfel, brustna njurar, trasiga tarmar osv.. :(

Tack, är ett vrak. så är så himla glad att jag är föräldraledig annars hade jag fått sjukskriva mig.

• Perzika
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-02-16 23:01:06 följande:

Nej inte i nacken utan i buken. Så mycket vätska att de inte kunde mäta huvud-rumpamåttet riktigt så därför kunde de inte få ut någon sannolikhet för det andra heller. Allt va över ganska fort när hon insåg att hon inte kunde mäta det hon skulle. Sköterksan försökte se om hon kunde få grepp om var vätskan kom ifrån men lyckades inte hitta källan, bara att det var väldigt mycket. Huvudet såg bra ut men nederdelen av överkroppen hade väldigt mycket ansamlad vätska :(

Har googlat en del nu och det finns möjlighet att allt går bra men allt beror på vad vätskan är och varför den finns där. Kan bero på hjärtfel, brustna njurar, trasiga tarmar osv.. :(

Tack, är ett vrak. så är så himla glad att jag är föräldraledig annars hade jag fått sjukskriva mig.

Det tror jag det! Vi tänker på dig! <3
  • Perzika
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-02-16 23:01:06 följande:

Det tror jag det! Vi tänker på dig! <3
  • isabelle81
    HannaNova skrev 2021-02-16 16:05:06 följande:

Hej igen,

Jag får nu lämna gruppen då jag igår var på KUB där de inte såg något så fick göra vaginalt ultraljud idag och fick veta att mina foster inte lever, det var tvillingar och de hade båda vart döda sen vecka 5-6. Skulle vart i vecka 13 idag. Känner mig så lurad då jag inte misstänkt missfall alls då jag hade mina gravidsymptom kvar. Har nu tagit abortpiller och hoppas på bebis 2022 istället. Lycka till alla!!

Nej så hemskt :( Fruktansvärt! Tänker på dig! Kramar
  • isabelle81
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-02-16 16:27:05 följande:

Beklagar :( <3

Jag va också på kub igår men det gick inte att genomföra för vätskeansamling i bebisen. Ska träffa läkare på fredag men det lät inte alls positivt. Så hemskt nu när man inte får ha med sin partner heller :(

Håller tummarna för dig! Hoppas på det bästa. Vården för undantag för partner. Där jag jobbar tillåter vi pappor stanna på BB om det finns särskilda skäl så stå på dig om det! Kramar
  • Eliinaw

Uppdaterar listan lite:)

1 aug - Eliinaw (2:a barnet)

4 aug - Seven Costanza (2:a barnet)

9 aug - Tjoppan (5:e barnet)

14 aug - Perssonlund (3:e barnet)

15 aug - Mommo (2:a barnet)

17 aug - Perzika (3:e barnet)

17 aug - Soltroll (1:a barnet)

22 aug - Katizi80 (1:a barnet)

23 aug - Slinkann (3:e barnet)

25 aug - isabelle81 (5:e barnet)