• Kikijiki

    BF Augusti 2021

    Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

    Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

    Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

    Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

  • Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Seven Costanza
    Elvii91 skrev 2021-02-06 14:27:21 följande:

    Tack! Och grattis till dig också!

    Vad härligt med bra resultat på KUB. Jag är så spänd inför vårt KUB och hoppas verkligen att det är en frisk liten krabat där inne!

    Jag är så himla svullen fortfarande. Det har gått ner lite men jag har flera byxor hemma som jag inte kommer i. Hoppas svullnaden lägger sig lite snart och byts ut mot bebismage.

    Ja men visst, fem månader är ju god tid! Eftersom jag inte gjort kuben än så känns rul väldigt väldigt långt bort.. men jag hade nog gärna väntat tills efter rul också om jag fått välja helt själv.

    Jag har dock vissa saker på jobbet som jag snart behöver påbörja för att hinna klart den under hösten, eller ja det är planen för året iaf. Men det kommer ju inte gå nu och av den anledningen funderar jag på när jag ska berätta för chefen. Jag kommer inte berätta innan kub, men sen efter det vet jag inte hur länge jag kommer kunna vänta med att säga något. Jag tycker det är svårt.


    Aha, ja då är det ju ett lite annat läge om du ska påbörja projekt nu som spänner inpå hösten. Jag är lärare så för mig tar det ju slut i juni. Jag bara hoppas att vi inte måste lämna in konkreta önskemål för höstterminen innan jag har varit på RUL (har tid 10/3). Chefen frågade redan före jul hur jag tänkte inför nästa läsår och då var jag redan gravid men sa bara att åh så långt fram kan jag inte redogöra för ännu. Fick redan på senare att en kollega hade berättat om sin graviditet så det var nog därför som chefen undrade om jag kanske har tänkt gå upp till heltid i augusti men nänä det tänkte jag ju inte berätta då. Kollegan hade dock berättat precis efter KUB men hon är beräknad i maj så hon kommer ju behöva gå hem när vårterminen fortfarande är igång så det är ju lite skillnad. Förra gången berättade jag efter KUB och det är vanligt, men nu är jag fem år äldre (37) så jag är lite mer vaksam och vill höra även på RUL att allt ser bra ut innan jag berättar.
  • Anonym4848

    Som jag misstänkte fick vi bekräftat MA i veckan och nu fått testa på cytotec, vilket var riktigt vidrigt rent fysiskt men verkar haft ett snabbt förlopp, kommer knappt nånting nu 2 dagar efter så känns rätt okej. Hade så gärna hängt här med er och augusti kändes så perfekt på alla sätt så segt att vara tillbaka på ruta 1. Hoppas på bättre lycka nästa gång. <3

  • SpändFörväntan
    Anonym4848 skrev 2021-02-07 17:06:46 följande:

    Som jag misstänkte fick vi bekräftat MA i veckan och nu fått testa på cytotec, vilket var riktigt vidrigt rent fysiskt men verkar haft ett snabbt förlopp, kommer knappt nånting nu 2 dagar efter så känns rätt okej. Hade så gärna hängt här med er och augusti kändes så perfekt på alla sätt så segt att vara tillbaka på ruta 1. Hoppas på bättre lycka nästa gång. <3


    Vad sorgligt :(

    Hoppas ni får ett plus som håller sig kvar nästa gång!
  • Seven Costanza
    Anonym4848 skrev 2021-02-07 17:06:46 följande:

    Som jag misstänkte fick vi bekräftat MA i veckan och nu fått testa på cytotec, vilket var riktigt vidrigt rent fysiskt men verkar haft ett snabbt förlopp, kommer knappt nånting nu 2 dagar efter så känns rätt okej. Hade så gärna hängt här med er och augusti kändes så perfekt på alla sätt så segt att vara tillbaka på ruta 1. Hoppas på bättre lycka nästa gång. <3


    Så ledsamt, hoppas att ni orkar försöka igen snart och att det går hela vägen den gången. Ta hand om er!
  • Anonym4848

    Tack hörrni!

    Vi känner oss ändå rätt taggade på att börja försöka igen. Har typ ett 100-pack ÄL-stickor kvar hemma så bara att köra på.. :) känns bra att ha nåt att jobba på så man inte gräver ner sig..

    Stort lycka till till er alla! <3

  • Milie
    Elvii91 skrev 2021-02-05 15:09:31 följande:

    Hej!

    Jag hoppar gärna in här, hoppas det okej!

    Jag är i vecka 11 (10+5) idag. Har följt er i tråden ett tag nu men inte skrivit något. Allt känns fortfarande overkligt, jag kan liksom inte förstå det och det känns så konstigt att bara skriva att jag är gravid. Jag är helt överlycklig!

    Jag mår överlag rätt bra. Jag är trött, illamående och har ont i brösten. Under de senaste dagarna har jag haft väldigt ont i ena skinkan, det hugger och sträcker liksom, framförallt när jag reser mig och rör på mig. Väldigt jobbigt. Min barnmorska trodde det var någon nerv som kommit i kläm.

    Har KUB inbokat om 2 veckor. Längtar så! Ser så mycket fram emot det och håller tummarna för att bebis är frisk där inne i magen.

    Något som jag funderar en del på är när jag ska berätta för chefen? Jag tänker på planering och sånt. Hur tänker ni kring det?


    Jag tycker det hjälper om man ligger på golvet och sätter in en hård boll under skinkan och rullar lite på den beroende på hur ont det gör. Det ska göra ont men inte outhärdligt så klart. På så vis kan man massera loss det själv. Det finns solida bollar, släta och knottriga på sportbutiker och vissa Apotek. De bör vara i storleken av en tennisboll men solida så de inte kollapsar :D

    Jag spyr dagligen och rasar i vikt så jag berättade för chefen bara en vecka in i illamåendet. Var väl i vecka 6 typ. Är i vecka 15 nu.
  • Perzika

    Hej tjejer!


    Det är lite skralt i tråden, läser alltid på kvällarna men när jag ska svara så får jag inte fram några mellanslag så alla ord sitter ihop och går inte att läsa... Tungan uteNu har jag varit på KUB i början av veckan! Jättekul att jag fick en barnmorskan som var under upplärning för just KUB så jag fick passa på att kolla in min bebis medan hon och hennes mentor "övade" på att ta rätt mått. Som den sprattlade! Hjärta


    Såg jättebra ut och jag fick låg risk, jag hade ju googlat en massa innan för det var ju ingen som sagt att man mäter en spalt med vätska.... Var lite nojig just för att jag googlat och fått fram någon sannolikhetssiffra för någon med min ålder (38) men där kanske man skulle låta bli. 


    Försökte fråga om kön men hon sa att man inte riktigt såg det i den veckan (13).


    Skulle ni kolla kön? Vi tänkte inte det först men vi båda har ändrat oss, jag tror också att jag då tänker för mycket av vad det är för kön under förlossningen medan att jag istället bara vill "njuta" av hela förloppet eftersom man väntar på henne eller honom. Jag respekterar ju att folk såklart känner olika.

    Vi har fortfarande inte berättat för någon, men träffar man mig ser man min kula. Har lite ångest att berätta för chefen, jag tycker inte om att sätta någon i klistret, men nej jag är ju inte oumbärlig hahah


    Min riktiga ångest är däremot för min egen mamma. Hon har alltid åsikter och genom åren blir det hellre att jag undviker att berätta saker. Vi har en "bra" relation och pratas vid varannan vecka men just jobbigare grejer som jag vet vad hon redan kommer tycka sopar jag gärna under mattan. Sa jag att jag var 37 år eller? hahahaha

  • Perzika
    Milie skrev 2021-02-11 10:33:09 följande:
    Jag tycker det hjälper om man ligger på golvet och sätter in en hård boll under skinkan och rullar lite på den beroende på hur ont det gör. Det ska göra ont men inte outhärdligt så klart. På så vis kan man massera loss det själv. Det finns solida bollar, släta och knottriga på sportbutiker och vissa Apotek. De bör vara i storleken av en tennisboll men solida så de inte kollapsar :D

    Jag spyr dagligen och rasar i vikt så jag berättade för chefen bara en vecka in i illamåendet. Var väl i vecka 6 typ. Är i vecka 15 nu.
    Jag lider med dig! - spyr du fortfarande!?
  • Perzika

    Jag har sett att det är några nya här (välkomna!) - ni får ni gärna kopiera listan om ni vill!


     


    4 aug - Seven Costanza (2:a barnet)


    9 aug - Tjoppan (5:e barnet)


    14 aug - Perssonlund (3:e barnet)


    15 aug - Mommo (2:a barnet)


    17 aug - Perzika (3:e barnet)


    17 aug - Soltroll (1:a barnet)


    22 aug - Katizi80 (1:a barnet)


    23 aug - Slinkann (3:e barnet)


    25 aug - isabelle81 (5:e barnet)

  • Perzika
    Elvii91 skrev 2021-02-05 15:09:31 följande:

    Hej!

    Jag hoppar gärna in här, hoppas det okej!

    Jag är i vecka 11 (10+5) idag. Har följt er i tråden ett tag nu men inte skrivit något. Allt känns fortfarande overkligt, jag kan liksom inte förstå det och det känns så konstigt att bara skriva att jag är gravid. Jag är helt överlycklig!

    Jag mår överlag rätt bra. Jag är trött, illamående och har ont i brösten. Under de senaste dagarna har jag haft väldigt ont i ena skinkan, det hugger och sträcker liksom, framförallt när jag reser mig och rör på mig. Väldigt jobbigt. Min barnmorska trodde det var någon nerv som kommit i kläm.

    Har KUB inbokat om 2 veckor. Längtar så! Ser så mycket fram emot det och håller tummarna för att bebis är frisk där inne i magen.

    Något som jag funderar en del på är när jag ska berätta för chefen? Jag tänker på planering och sånt. Hur tänker ni kring det?


    Grattis och välkommen!


    Hoppas det är bättre med skinkan!! Tipset med bollen är bra! Önskar blodgenomströmningen.


    Gick det bra att berätta för chefen?


    Alltså när man planerar att få är ju lite hur man mår och vad man jobbar med. Jag jobbar och jobbade på kontor men mina andra två barn, jobbade in i det sista och hade tänkt att gå två veckor innan, men sonen kom 3 veckor innan BF så det var ju bara att inte gå till jobbet igen haha


    Lite samma visa med dotter, hon kom 2 veckor innan, men jag mådde ju bra så det gick ju. Har man foglossning etc så behöver man gå tidigare helt klart. Kanske någon annan som har med erfarenhet av det?


     

Svar på tråden BF Augusti 2021