• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Seven Costanza
    trueme skrev 2021-01-20 14:40:47 följande:

Hej

Plussade i lördag och enligt uträkningen är bf 30/8

Det är vårat andra barn och kom som en överraskning eftersom våran dotter är född 17/6 -20

Knappt något samliv och vi använde kondom

Välkommen!

Mår du bra?
  • Seven Costanza
    Eliinaw skrev 2021-01-20 16:10:52 följande:

Jag pratade med min barnmorska förra veckan jag var där och frågade då om man kan se kön vid KUB. Hon sa att oftast kan dom se kön på KUB. Ibland kan bebis vara lite blyg och det kan vara svårt att se. Jag minns att jag fick reda på kön på KUB när jag väntade min son år 2015.

Var på KUB idag och daterades till 12+1, BF 3/8. BM jag träffade sa att hon inte kunde se kön och menade att alla bebisar ser ut som pojke såhär tidigt. Jag hoppas på en pojke så jag letade efter en snopp men själv hittade jag tvärtom ingen, haha! Fick fina resultat och det var det viktigaste .
  • Eliinaw

Ja de kanske är olika. Med min son såg hon direkt att det var en pojke. Till och med jag såg en snopp på skärmen när hon visade hehe. Men kanske är svårare att se om det är en flicka om det nu är så att alla ser ut som pojkar :)

• trueme
    Seven Costanza skrev 2021-01-21 14:59:18 följande:

Välkommen!

Mår du bra?

Jag mår bra lite morgon illamående bara

Mycket flytningar så blir nervös ibland att det ska vara blod

Hur mår du?
  • Seven Costanza
    trueme skrev 2021-01-21 19:35:20 följande:

Jag mår bra lite morgon illamående bara

Mycket flytningar så blir nervös ibland att det ska vara blod

Hur mår du?

Jag mår som vanligt så jag har varit lite orolig att det inte fanns något därinne, men allt verkade bra på KUB. Har också haft mycket flytningar men det har blivit mindre nu.
  • Anonym4848

Jag har ju räknat ner dagarna och sen timmarna till imorgon då vi äntligen skulle på tidigt UL. Eftersom jag typ inte har några symtom alls så har de sista två veckorna sen jag bokade känts som två år typ. Åsså ringde de ikväll och måste skjuta upp till söndag. Bröt ihop fullständigt i telefon över att behöva vänta 2 dagar till nu när vi var så nära. Bad om ursäkt över min reaktion men blev både arg och ledsen..orimlig reaktion kanske? Behöver bara betala 500 ist för 1000 kr, alltid nåt. Så nu börjar världens längsta helg. :(

• Seven Costanza
    Eliinaw skrev 2021-01-21 19:23:00 följande:

Ja de kanske är olika. Med min son såg hon direkt att det var en pojke. Till och med jag såg en snopp på skärmen när hon visade hehe. Men kanske är svårare att se om det är en flicka om det nu är så att alla ser ut som pojkar :)

Ja jag vet inte. Blev väldigt ställd när jag absolut tyckte att det inte verkade vara en pojke och hon tvärtom tycker att alla ser ut som pojkar. Sju veckor till RUL så jag får ge mig till tåls.
  • Eliinaw

Ja det är en evig väntan ibland haha. Jag ska göra KUB nu på tisdag. Ska fråga om de kan titta kön när man ändå är där.

En fråga bara: någon som extrema känslo dippar?

Jag är extremt känslig och gråter för minsta lilla ....lite halvt jobbigt ibland.

• Seven Costanza
    Eliinaw skrev 2021-01-23 09:05:38 följande:

Ja det är en evig väntan ibland haha. Jag ska göra KUB nu på tisdag. Ska fråga om de kan titta kön när man ändå är där.

En fråga bara: någon som extrema känslo dippar?

Jag är extremt känslig och gråter för minsta lilla ....lite halvt jobbigt ibland.

Nej det har jag inte känt av själv hittills, men har hört att det är ganska vanligt.
  • Eliinaw
    Seven Costanza skrev 2021-01-23 13:57:32 följande:

Nej det har jag inte känt av själv hittills, men har hört att det är ganska vanligt.

Ja det är säkert olika för varje person också. Alla får ju olika. Jag kan knappt titta på gulliga djur eller söta videos utan att fälla en tår haha
Svar på tråden BF Augusti 2021