• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Slinkann

Fy vad tråkigt att några fått så sorgliga besked Skickar massa styrkekramar till er och hoppas att det är er tur snart! <3

Jag var på KUB igår och allt såg fint ut med bebis på UL men vi fick rätt så dåligt resultat ändå. BM såg dock på UL att det hade varit en tvillinggraviditet men att den ena dött väldigt tidigt, hon trodde att det kunde påverka resultatet.

Fick göra NIPT så nu är det bara att vänta på resultatet...

• Holy93
    Eliinaw skrev 2021-02-17 18:07:33 följande:

Uppdaterar listan lite:)

1 aug - Eliinaw (2:a barnet)

4 aug - Seven Costanza (2:a barnet)

9 aug - Tjoppan (5:e barnet)

14 aug - Perssonlund (3:e barnet)

15 aug - Mommo (2:a barnet)

17 aug - Perzika (3:e barnet)

17 aug - Soltroll (1:a barnet)

22 aug - Katizi80 (1:a barnet)

23 aug - Slinkann (3:e barnet)

25 aug - isabelle81 (5:e barnet)

Kopiera gärna senaste, mitt datum försvann nu haha
  • isabelle81
    Eliinaw skrev 2021-02-17 18:07:33 följande:

Uppdaterar listan lite:)

25 aug - isabelle81 (5:e barnet)

Jag ändrade mitt datum till 22:a men är nu tillbaka på 25:e... Jag kopierar igen.
  • isabelle81
    Perzika skrev 2021-02-16 22:53:28 följande:

Vad skönt att läsa att det har gott bra! Hahah, vad roligt att ni blir så stor familj! Var det som jobbade på BB dessutom?

Kärlek har man ju alltid gott om :)

Haha, vad roligt att du redan ?vet?!

När jag var på KUB så fick jag känslan av en kille. Min man tror dock på tjej så det blir intressant att kolla på RUL!

Ja nu ska vi berätta för syskonen i dagarna, så det ska bli kul! Jag ska helt klart återkomma när jag har berättat för min mamma och berätta om hennes reaktion :)

Jätteskönt! Ja det stämmer :) Arbetsskada ;) Så mysigt med bebisar och även senare såklart. Däremot är jag inte så bra på att vara föräldraledig ;) Brukar ta 4-5 månader sen vill jag jobba lite timmar iallafall :) Nu jobbar vi båda deltid och turas vi om att vara hemma med lillan som är 21 månader. Jag är ledig idag och igår :)

Ja ta det med en nypa salt. Jättemånga som tycker så mkt som sagt. Nu är det ingen på jobb som tror på mig när jag säger jo men NU är det sista ;) Men det är VERKLIGEN sista. Kommer sterilisera mig. Blir 40 och tredje snittet så det blir stopp :)

Spännande med syskonen :) Uppdatera gärna med reaktionerna! Hoppas min dotter mjuknar med tiden :)
  • isabelle81

8 aug - Holy93 (1:a barnet)

22 aug - isabelle81 (5:e barnet)

Hoppas alla är med nu :)

• isabelle81
    Slinkann skrev 2021-02-17 23:40:20 följande:

Fy vad tråkigt att några fått så sorgliga besked Skickar massa styrkekramar till er och hoppas att det är er tur snart! <3

Jag var på KUB igår och allt såg fint ut med bebis på UL men vi fick rätt så dåligt resultat ändå. BM såg dock på UL att det hade varit en tvillinggraviditet men att den ena dött väldigt tidigt, hon trodde att det kunde påverka resultatet.

Håller tummarna :) Då är det säkert så att det var pga tvillinggraviditet som det blev dåligt resultat.

Jag funderade mkt på det här med kub. Om man skulle gå på nipt direkt. Även om man får bra resultat så är det bara en sannolikhet.... är det genom nipt man kan få reda på könet? Kramar
  • Anonym (hoppfull)
    isabelle81 skrev 2021-02-18 10:07:41 följande:

Håller tummarna :) Då är det säkert så att det var pga tvillinggraviditet som det blev dåligt resultat.

Jag funderade mkt på det här med kub. Om man skulle gå på nipt direkt. Även om man får bra resultat så är det bara en sannolikhet.... är det genom nipt man kan få reda på könet? Kramar

Ja med nipt brukar man få reda på könet om man vill veta det :) är ju mycket säkrare med nipt än kub men kostar desto mer. Funderar hur det kommer bli för mig (om jag nu får bra besked imorgon) som skulle göra kub i måndags, men nu kommer tiden för att kunna göra det gått ut. Undrar om det blir fv prov direkt då istället.
  • Jolly23
    Slinkann skrev 2021-02-17 23:40:20 följande:

Vad jobbigt! Vad fick du för siffror? Jag fick väldigt högt resultat på kub men gjorde nipt som visade sig vara bra. Väntan är ju bedrövlig! Håller tummarna för dig!
  • Jolly23
    isabelle81 skrev 2021-02-18 10:07:41 följande:

Jag som fått riktigt dåliga resultat 2 gånger trots att det sedan visat sig vara bra skulle aldrig någonsin mer göra kub. Skulle göra nipt direkt nästa gång.

Vi fick inte reda på könet när vi gjorde nipt. Det är lite olika hur dom gör.
  • Perzika

Japp då berättade vi för barnen:

?Är det sant?? ?Åh vad roligt? ?Vi ska får bebis!? Min åttåring har kramat min mage flera gånger efter det ??

Berättade för mor och far.

Mor: ?Jaja...? (total silent)

Far: ?Men ni skulle väl inte skaffa fler barn??

Mor: ?Då får ni skaffa större bil?

Jag: ?Vi har två bilar idag, vi ser inte det som något problem?

...

Far: ?Ja men då får man ju säga grattis!?

Samtalet fortsatte och min mamma sa aldrig grattis...

Min farhåga var sann, men nu har jag dragit av plåstret iaf.

Kan tillägga att jag är enda barnet, så de har två barnbarn.

De är väldigt trevliga och sociala annars. Inte direkt att jag kommer be dem vara barnvakt. Så synd att de (främst mamma) beter sig så här...

Bättre ringa svärmor, hon kommer bli överlycklig iaf!

Svar på tråden BF Augusti 2021