• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Eliinaw

Kul att höra era tankar kring när man ska berätta för anhöriga, samt tankar kring kub och nipt.

Är det någon utav er som känt rörelser? Jag känner ibland när jag ligger på rygg. Känner som små kullerbyttor :p

• Elvii91
    Eliinaw skrev 2021-02-20 11:41:48 följande:

Vi berättade efter att vi gjorde KUB..För oss kändes det mer säkert efter att vi gjort kub och man såg att det fanns en liten människa där. Sen fick vi låg risk och det var superskönt. Jag ringde mina anhöriga och berättade...träffar inte mina föräldrar och syskon så ofta just nu pga covid-19.

Ja, vi känner lika och det är skönt att veta att allt är bra med bebis.

Nej samma här. Vi träffar typ inga alls, utan vi håller oss mest hemma.

Vi berättade för dem första igår, så nu känns allt lite mera verkligt. Vi överraskade mina svärföräldrar med fika utomhus och på avstånd och så berättade vi. De blev så glada. Det kändes roligt att kunna sprida sån glädje mitt i alla tråkigheter som corona medför!

Det blir mina föräldrars första barnbarn så jag vill gärna berätta face to face. Så förhoppningsvis kan vi överraska dem på liknande sätt som svärföräldrarna. :)
  • Elvii91
    Seven Costanza skrev 2021-02-20 18:03:02 följande:

Grattis till lyckade KUB-resultat! Vi har fortfarande inte berättat trots bra KUB. Det syns inte mycket så vi vill vänta till efter RUL så att vi även känner oss säkrare att berätta för vårt barn att vi väntar syskon. Tror att det ändå är väldigt lång tidshorisont för en femåring att berätta i mitten på mars och bebisen beräknad i början av augusti. Blev tvungen att berätta på jobbet dock för de ville redan ha in hur man tänkte jobba efter sommaren.

Kommer vara i minst vecka 20 när vi berättar för föräldrar och syskon så det ska bli kul att se om de har misstänkt något eller om det blir en överraskning. Ska dit i nästa vecka och då jag i slutet av vecka 17 så vi får väl se om någon frågar eller bara tror att jag lagt på mig lite .

Tack! Det var väldigt skönt. Har varit orolig samtidigt som jag har försökt att förutsätta att allt är bra med bebis.

Okej, jag förstår. För oss är detta första barnet så vi har inget eget barn att ta hänsyn till. Vi har dock blivande kusiner i vår närmsta familj men det kommer nog dröja lite innan vi berättar för dom tror jag.

Ja, både jag och min sambo kommer berätta för våra chefer denna veckan. Detta för att min sambos semesterplanering ska in snart och för att jag behöver justera i min planering på jobbet och min chef behöver ok:a det.

Att berätta för kollegorna får vänta lite, så att familj och närmsta vänner hinner få veta först.

Åh vad spännande! Kommer du berätta om någon frågar eller kommer du dra en vit lögn?
  • Elvii91
    Eliinaw skrev 2021-02-21 11:22:58 följande:

Kul att höra era tankar kring när man ska berätta för anhöriga, samt tankar kring kub och nipt.

Är det någon utav er som känt rörelser? Jag känner ibland när jag ligger på rygg. Känner som små kullerbyttor :p

Åh vad häftigt! Måste kännas mysigt! Vilken vecka är du i?

Jag har inte känt några rörelser men jag är ju bara i v 14 (13+1)än så länge. Så jag tänker att det kanske är lite tidigt för mig än.. men jag längtar!
  • Seven Costanza
    Elvii91 skrev 2021-02-22 11:43:44 följande:

Tack! Det var väldigt skönt. Har varit orolig samtidigt som jag har försökt att förutsätta att allt är bra med bebis.

Okej, jag förstår. För oss är detta första barnet så vi har inget eget barn att ta hänsyn till. Vi har dock blivande kusiner i vår närmsta familj men det kommer nog dröja lite innan vi berättar för dom tror jag.

Ja, både jag och min sambo kommer berätta för våra chefer denna veckan. Detta för att min sambos semesterplanering ska in snart och för att jag behöver justera i min planering på jobbet och min chef behöver ok:a det.

Att berätta för kollegorna får vänta lite, så att familj och närmsta vänner hinner få veta först.

Åh vad spännande! Kommer du berätta om någon frågar eller kommer du dra en vit lögn?

Jag har berättat för tre kollegor på jobbet den här veckan - den ena för att hon själv är gravid så jag tänkte att det är kul att ha någon att bolla med i verkligheten och de två andra för att deras arbetsuppgifter hänger ihop med mina

Jag kommer försöka ha lösa kläder för jag vill verkligen vänta till efter RUL för jag ser inte hur mina föräldrar ska kunna vara så diskreta att vi kan prata om graviditeten utan att infon når vårt första barn om du förstår hur jag menar . Efter RUL kommer det nog synas en del så då är det dags.

Hoppas allt går bra för dig med att berätta på jobbet!
  • Elvii91
    Seven Costanza skrev 2021-02-22 12:14:51 följande:

Jag har berättat för tre kollegor på jobbet den här veckan - den ena för att hon själv är gravid så jag tänkte att det är kul att ha någon att bolla med i verkligheten och de två andra för att deras arbetsuppgifter hänger ihop med mina

Jag kommer försöka ha lösa kläder för jag vill verkligen vänta till efter RUL för jag ser inte hur mina föräldrar ska kunna vara så diskreta att vi kan prata om graviditeten utan att infon når vårt första barn om du förstår hur jag menar . Efter RUL kommer det nog synas en del så då är det dags.

Hoppas allt går bra för dig med att berätta på jobbet!

Okej. Det förstår jag. En av mina nära kompisar är gravid med bf i maj och det ska bli så kul att berätta för henne!

Ja, jag förstår. Nej ibland är det inte alltid så lätt att vara diskret, speciellt inte när det gäller sånna här saker som oftast är väldigt glada nyheter. Men det kommer säkert gå fint, lösa stora kläder döljer ju bra. Håller tummarna!

Om inte annat så kanske många väljer att inte fråga utan väntar på att personen ifråga ska berätta själv (:

Tack! Jag är lite nervös men jag tror nog mest att min chef kommer bli glad för min skull och tacksam för att jag berättar.
  • Anonym (hoppfull)

Jag skulle berättat för min chef förra veckan om kuben visat bra. Mycket för att ge möjlighet att fixa en extra säsongare då min vikarie hade varit tänkt att gå säsong i sommar. Och om jag skulle få foglossning från helvetet igen så skulle jag va kryppling hela sommaren vilket inte är då schyst mot kollegorna när det inte finns personal så det täcker under högsäsong.

Men nu lutar det åt att jag jobbar året ut istället. Hoppas på 2022 som ett bättre år.

• Anonym (Glass)

Igår var det min tur för KUB

Fick se en liten bebis som låg och vinkade och fick väldigt fina siffror (1/15750)
    Blev framflyttad hela 5dagar trots att jag är helt säker på sista mens. Kan man verkligen ha ÄL 8dagar efter sista mens första dag?
    BM försa sig nästan utan att jag frågat så tror det är hen lillebror

Berättade för barnen igår och min 7åring blev överlycklig medan 5åringen la sig ner och grät och ville absolut inte bli storasyster:/

• Seven Costanza
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-02-23 18:09:52 följande:

Jag skulle berättat för min chef förra veckan om kuben visat bra. Mycket för att ge möjlighet att fixa en extra säsongare då min vikarie hade varit tänkt att gå säsong i sommar. Och om jag skulle få foglossning från helvetet igen så skulle jag va kryppling hela sommaren vilket inte är då schyst mot kollegorna när det inte finns personal så det täcker under högsäsong.

Men nu lutar det åt att jag jobbar året ut istället. Hoppas på 2022 som ett bättre år.

Tänker ni att ni försöker igen till våren/sommaren eller hur känns det?
  • Seven Costanza
    Anonym (Glass) skrev 2021-02-23 19:41:36 följande:

Igår var det min tur för KUB

Fick se en liten bebis som låg och vinkade och fick väldigt fina siffror (1/15750)

Blev framflyttad hela 5dagar trots att jag är helt säker på sista mens. Kan man verkligen ha ÄL 8dagar efter sista mens första dag?

BM försa sig nästan utan att jag frågat så tror det är hen lillebror

Berättade för barnen igår och min 7åring blev överlycklig medan 5åringen la sig ner och grät och ville absolut inte bli storasyster:/

Så bra siffror, kul! Själv blev jag tillbakaflyttad fyra dagar för de tog ingen hänsyn till cykellängd och oavsett vad så säger de väl en uträkning utifrån hur stort fostret är så jag antar då att jag antingen hade ÄL senare/långsam fästning eller att mitt foster helt enkelt är lite litet och ditt lite större jämfört med exakt den dagen det borde vara.

Haha ja ska man skratta eller gråta? Vi har en femåring (inga fler) och hoppas verkligen att han blir glad. Han har sagt att han ska få en lillebror i år och vi kommer inte att berätta förrän efter RUL så vi hoppas på att vi kan säga att det är det, men det är ju inga garantier att han blir glad ändå när det väl gäller. Hade hon några anledningar att hon inte ville bli storasyster eller vad tror ni? Det ändrar sig säkert!
Svar på tråden BF Augusti 2021