Seven Costanza skrev 2021-02-20 18:03:02 följande:
Grattis till lyckade KUB-resultat! Vi har fortfarande inte berättat trots bra KUB. Det syns inte mycket så vi vill vänta till efter RUL så att vi även känner oss säkrare att berätta för vårt barn att vi väntar syskon. Tror att det ändå är väldigt lång tidshorisont för en femåring att berätta i mitten på mars och bebisen beräknad i början av augusti. Blev tvungen att berätta på jobbet dock för de ville redan ha in hur man tänkte jobba efter sommaren.
Kommer vara i minst vecka 20 när vi berättar för föräldrar och syskon så det ska bli kul att se om de har misstänkt något eller om det blir en överraskning. Ska dit i nästa vecka och då jag i slutet av vecka 17 så vi får väl se om någon frågar eller bara tror att jag lagt på mig lite .
Tack! Det var väldigt skönt. Har varit orolig samtidigt som jag har försökt att förutsätta att allt är bra med bebis.
Okej, jag förstår. För oss är detta första barnet så vi har inget eget barn att ta hänsyn till. Vi har dock blivande kusiner i vår närmsta familj men det kommer nog dröja lite innan vi berättar för dom tror jag.
Ja, både jag och min sambo kommer berätta för våra chefer denna veckan. Detta för att min sambos semesterplanering ska in snart och för att jag behöver justera i min planering på jobbet och min chef behöver ok:a det.
Att berätta för kollegorna får vänta lite, så att familj och närmsta vänner hinner få veta först.
Åh vad spännande! Kommer du berätta om någon frågar eller kommer du dra en vit lögn?