• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Anonym4848
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-01-24 23:44:00 följande:

Kan det va så konstigt att inget ägg släppte få utan först två veckor senare? Ifall ni haft sex fler gånger en tid efter äl kanske det inte är helt långsökt? Men håller tummarna att den låg konstigt och kurade ihop sig så det blev mätfel pga det <3

Ja man vet ju inte men plussade på ÄL+20 med jättestarkt plus och 2-3 v på CB digital så känns ju konstigt om det skulle vara ens typ ÄL+10 Eller mindre typ? Men egentligen har man ju ingen aning, man försöker ju läsa på och bli nån slags hobby-barnmorska haha får försöka låta naturen ha sin gång och hoppas på det bästa.. :/
  • Perzika
    Anonym4848 skrev 2021-01-24 15:19:50 följande:

Idag var vi få iväg på privat UL. Enligt sista mens v 9+3 Idag, och vi vet exakt vilken dag det blev till, gör vi låg bara en dag vid ÄL och enligt det v 9+5. Hon försökte utanpå magen först men verkade inte hitta något. Bytte till vaginalt och även då höll hon på i flera minuter innan hon hittade nåt. Hon sa att jo vi är gravida, men mycket mindre än v. 9, kanske v 7?! Jag tyckte inte man såg något hjärta först men hon såg det sen och visade sen och jo nåt liiitet fladder såg man nog men hon sa att det är så tidigt att det blir inte tydligare.

Hon tyckte vi skulle vara glada, vi är gravida, ett hjärta slår och graviditeten är inuti livmodern. Men jag kan såklart inte släppa att det var så mycket mindre än det borde? Googlar bilder på ultraljud i v 9 och de ser helt annorlunda ut, de embryona tar ju liksom upp en rätt stor del av det svarta fältet. På mitt är det en miniklump i ett stort svårt hav typ...hjälp?! :(

Vi får hålla tummarna för dig! Låter ju inte helt orimligt att du inte känner så mycket symptom då hormonökningen är "extrem i vecka 8-9" så det kanske kommer snart nu istället. Men vissa behöver ju inte heller känna något.

En bekant födde barn utan riktigt vetat om att hon varit gravid. Hon hade en kroppsform så det var svårt att se.. Det hennes egen mor som upplevde att något inte stämde.... Vattnet gick hemma sen kom en bebis på sjukhuset!  

Låter sunt att glädjas åt lilla hjärtat som tickar. Ingen idé att oroa sig varken bra för dig eller den lille :) Är det första barnet? 

• Perzika
    HannaNova skrev 2021-01-23 23:28:11 följande:

Hej där, vad roligt med en grupp!!

Är 25 år och gravid för första gången, plussade 21/12 och har bf 23/8.

Hej Hanna! Vad kul! Grattis! Första gången också! 

det finns en lista lite längre bak i flödet med användare och BF dag - har du lust att kopiera och uppdatera den? Glad

• Perzika

Ni är ju så fina och delar med er så nu när jag äntligen är inloggad på en dator så ska jag dar mitt strå till stacken;

För två veckor sedan bekostade jag privat tidigt UL. En liten rackare som låg där och viftade på foten och armarna. Själva UL-kollen gick så himla fort men det var ju bra att man fick en massa bilder och videos skickade till sig i efterhand. Helt klart en lukrativt bransch! Men allt såg bra ut och det var ju det viktiga. Jag äter ju konstant så jag var lite nervös att det skulle vara två men man kan tydligen äta så mycket med bara en 2,5 cm knodd i magen! Glad

Har i veckan varit och tagit alla prover inför kub så nästa KUB-UL väntas om två veckor. I slutet av mars väntar RUL - hallo det går så snabbt!! 

Jag har varit illamående i vecka 8-9 men är helt okej nu, men äter som sagt konstant, någon annan som känner igen sig?

Tänkte vänta efter KUB innan vi berättar för någon, men mina egna barn är väldigt misstänksamma.... hahah 

• Anonym (Lovelia)

Någon som gjort kub och fått hög risk?

• Anonym4848
    Perzika skrev 2021-01-25 17:09:43 följande:

Vi får hålla tummarna för dig! Låter ju inte helt orimligt att du inte känner så mycket symptom då hormonökningen är "extrem i vecka 8-9" så det kanske kommer snart nu istället. Men vissa behöver ju inte heller känna något.

En bekant födde barn utan riktigt vetat om att hon varit gravid. Hon hade en kroppsform så det var svårt att se.. Det hennes egen mor som upplevde att något inte stämde.... Vattnet gick hemma sen kom en bebis på sjukhuset!  

Låter sunt att glädjas åt lilla hjärtat som tickar. Ingen idé att oroa sig varken bra för dig eller den lille :) Är det första barnet? 

Tack snälla! Hoppas att hon var helt värdelös på att ultraljuda helt enkelt.. Haha jag är rätt "okänslig" av mig, aldrig reagerat på några p-medel eller andra hormongrejer så kan tänka mig att jag skulle kunna vara en sån som inte känner så mycket. Men det kan ju va önsketänkande också..

Avis på dig som har en 2,5 cm-klump, jämfört med min miniklump.. ;)
  • Eliinaw

Var på KUB idag. Allt såg bra ut. Blev bakåt flyttad bf. Så istället för 7 augusti blev det den 1a augusti. Hon räknade ut att jag är 13+1. Låg sannolikhet på alla tester. Så lättad.

• Perzika
    Eliinaw skrev 2021-01-26 20:25:19 följande:

Var på KUB idag. Allt såg bra ut. Blev bakåt flyttad bf. Så istället för 7 augusti blev det den 1a augusti. Hon räknade ut att jag är 13+1. Låg sannolikhet på alla tester. Så lättad.

Vad gott att höra! Grattis, vad skönt!
  • Perzika

Hur mår ni där ute?!

KUB-UL för mig i nästa vecka - kunde man se kön få förresten?

Fick hålla min kompis 3 veckors baby i helgen, OMG sötchock!!

• isabelle81

[quote=80915822][quote-nick]Eliinaw skrev 2021-01-26 20:25:19 följande:[/quote-nick]Var på KUB idag. Allt såg bra ut. Blev bakåt flyttad bf. Så istället för 7 augusti blev det den 1a augusti. Hon räknade ut att jag är 13+1. Låg sannolikhet på alla tester. Så lättad.[/quote

Så härligt! Grattis :)

Svar på tråden BF Augusti 2021