Anonym4848 skrev 2021-01-24 15:19:50 följande:
Idag var vi få iväg på privat UL. Enligt sista mens v 9+3 Idag, och vi vet exakt vilken dag det blev till, gör vi låg bara en dag vid ÄL och enligt det v 9+5. Hon försökte utanpå magen först men verkade inte hitta något. Bytte till vaginalt och även då höll hon på i flera minuter innan hon hittade nåt. Hon sa att jo vi är gravida, men mycket mindre än v. 9, kanske v 7?! Jag tyckte inte man såg något hjärta först men hon såg det sen och visade sen och jo nåt liiitet fladder såg man nog men hon sa att det är så tidigt att det blir inte tydligare.
Hon tyckte vi skulle vara glada, vi är gravida, ett hjärta slår och graviditeten är inuti livmodern. Men jag kan såklart inte släppa att det var så mycket mindre än det borde? Googlar bilder på ultraljud i v 9 och de ser helt annorlunda ut, de embryona tar ju liksom upp en rätt stor del av det svarta fältet. På mitt är det en miniklump i ett stort svårt hav typ...hjälp?! :(
Vi får hålla tummarna för dig! Låter ju inte helt orimligt att du inte känner så mycket symptom då hormonökningen är "extrem i vecka 8-9" så det kanske kommer snart nu istället. Men vissa behöver ju inte heller känna något.
En bekant födde barn utan riktigt vetat om att hon varit gravid. Hon hade en kroppsform så det var svårt att se.. Det hennes egen mor som upplevde att något inte stämde.... Vattnet gick hemma sen kom en bebis på sjukhuset!
Låter sunt att glädjas åt lilla hjärtat som tickar. Ingen idé att oroa sig varken bra för dig eller den lille :) Är det första barnet?