• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • isabelle81
    Seven Costanza skrev 2021-03-17 22:09:37 följande:

Tack så mycket - jag ska bara vänja mig vid tanken att det blir en lillasyster och har börjat fundera mer på namn och sådär, men känns fortfarande konstigt eftersom jag tyckte att jag visste preciiis att det var en pojke . Jag var också rätt nervös inför RUL och där vi går får mannen faktiskt följa med trots pandemin, men sedan hade vi i sista stund ingen barnvakt så det blev lite oroligt för mig, mer än jag hade tänkt. Hoppas allt går bra för er på RUL!

Tack :) Låter härligt! Vi har också börjat prata så smått om namn, dock bara tjejnamn hehe. Ja här (Skåne) får min man inte vara med. Jag tycker synd om alla som väntar första barnet i denna pandemi :(
  • Seven Costanza
    isabelle81 skrev 2021-03-17 23:16:53 följande:

Tack :) Låter härligt! Vi har också börjat prata så smått om namn, dock bara tjejnamn hehe. Ja här (Skåne) får min man inte vara med. Jag tycker synd om alla som väntar första barnet i denna pandemi :(

Ja, min svägerska fick första barnet i höstas och jag vet faktiskt inte hur det var med regler kring partner då, men vad jag vet är att hon har tyckt att föräldraledigheten inte alls varit som hon hade tänkt eftersom alla mammagrupper samt öppna förskolan och liknande varit stängda, så jag hoppas att det bättrar sig till det är dags för oss.
  • Beaa

Hej, om ni skulle få gissa utifrån mitt ultraljud, vad skulle ni gissa då för kön?

Någon som kan se utifrån bilderna? :)

• Elvii91

Jag läser om era RUL och längtar efter mitt som är den 6 april. Jag pendlar väldigt i känslor kring det. Ena stunden är jag väldigt orolig och nästa stund så ser jag verkligen fram emot det! Just idag ser jag fram emot det och 2 veckor innan det är dags känns som en evighet!

Jag är i vecka 18 nu och imorse tror jag att jag kände bebis som buffade lite i magen. Det kändes alltså inte på utsidan utan bara på insidan. Detta är min första graviditet så jag har lite svårt att lita på att det faktiskt var det jag kände. Har ni känt bebis? Hur känns det?

• Holy93
    Elvii91 skrev 2021-03-23 10:23:28 följande:

Jag läser om era RUL och längtar efter mitt som är den 6 april. Jag pendlar väldigt i känslor kring det. Ena stunden är jag väldigt orolig och nästa stund så ser jag verkligen fram emot det! Just idag ser jag fram emot det och 2 veckor innan det är dags känns som en evighet!

Jag är i vecka 18 nu och imorse tror jag att jag kände bebis som buffade lite i magen. Det kändes alltså inte på utsidan utan bara på insidan. Detta är min första graviditet så jag har lite svårt att lita på att det faktiskt var det jag kände. Har ni känt bebis? Hur känns det?

För mig kändes det precis så första gången :) små buffande kanske tre-fyra gånger sen försvann det, nästan som pulserande. Nu är jag i vecka 19+6 och känner samma buffande fast starkare och oftare! Både jag och mannen har känt utanpå magen också :)
  • isabelle81
    Seven Costanza skrev 2021-03-18 06:28:59 följande:

Ja, min svägerska fick första barnet i höstas och jag vet faktiskt inte hur det var med regler kring partner då, men vad jag vet är att hon har tyckt att föräldraledigheten inte alls varit som hon hade tänkt eftersom alla mammagrupper samt öppna förskolan och liknande varit stängda, så jag hoppas att det bättrar sig till det är dags för oss.

Ja det är jättetråkigt verkligen :( vi har vår flicka på 22 mån hemma (hon har ej börjar dagis och kommer inte heller göra det framöver) och jag hade planer på öppna förskolan och kyrkis etc men allt är inställt.
  • Milie
    Perzika skrev 2021-03-14 07:53:30 följande:

Hej alla!

Hur går det för er, har alla flyttat till Facebook nu?

Jag har ?outat? mig för hela jobbavdelningen nu så det känns bra! Har en mage som inte går att dölja... :)

Har RUL den 23 mars - gissar att ni har runtomkring nu i mars också? Hur går det för er? Något som gjort RUL redan?

Det blev fullt i den första så vi håller på bygga upp en till. Vi är bara 7 stycken där än så länge. Skrev för att fråga vad admin har för nick här. Återkommer. Eller så gör hon det :)

Gick det bra på RUL? Jag hade mitt förra veckan och det gick fint. Men det tog lång tid då bebis rörde sig mycket och navelsträngsfästet till moderkakan inte var så lätt att se. Själva moderkakan sitter i framvägg också, vilket kan göra det lite svårare också. Men till slut så!
  • Milie
    Undrar skrev 2021-03-16 18:39:46 följande:

Är bara här och läser men skulle vilja vara med i en hemlig fb grupp då vi ej gått ut med det helt ännu ????

Jag är med i en hemlig där vi bara är 7 personer än så länge. Jag kan återkomma när jag vet vad hon var för nick här.
  • Milie
    Seven Costanza skrev 2021-03-16 20:30:25 följande:

Var på RUL i onsdags - allt var bra men blev tyvärr inofficiellt tillbakaflyttad tre dagar så BF 6/8 istället för 3/8. Hoppas ändå att det blir tidigare för jag brukar börja jobba runt den 7/8 och jag har redan ett barn som fyller år på första arbetsdagen efter jullovet så det vore så himla typiskt om det ska vara så med båda barnen med den födelsedagsstressen precis när man har uppstart på jobbet.

Sedan var det faktiskt väldigt känslomässigt efter RUL för jag var SÅ säker på att det var en pojke eftersom jag mått exakt likadant som med sonen, men det är en flicka. Vi kommer att ha 5,5 år mellan barnen så jag har tänkt att det vore en större förhoppning om nära relation med ett syskon av samma kön, och när vår son har pratat om syskon har han bara pratat om att han vill ha en lillebror. Klart att jag förstår att det inte måste bli bättre relation med samma kön men kändes ändå som att luften gick ur mig för jag var som sagt SÅ säker och i mitt huvud har jag målat upp det som en lillebror. Är lite rädd nu helt ärligt att sonen på fem år inte ska bli glad så vi har fortfarande inte berättat för honom eller för våra föräldrar/vänner. Bara chefen och två nära kollegor som vet. Någon som varit i den sitsen - hur bemöter man ett barn om hen inte blir glad över nyheten att få ett syskon?

Svårt läge. Jag tänker att ni eller du får stålsätta dig lite och helt enkelt bara berätta. Man är ju lite hormonell och känslig som gravid och detta med vad barnen tycker om bebis är väldigt känsligt. Förbered er på att han kanske blir arg och ledsen. Sen accepterar ni hans reaktion. Det är okej att bli vadhannublir. Sen kan man säga att det kommer kännas bättre snart. Jag tror det är viktigt att inte försöka tysta om han yttrar sitt missnöje, även om det skär i hjärtat. Man själv har ju också föreställningar om kön och vuxna människor gråter över pojke/flicka, så det är helt normalt att barn måste få reagera. Men som sagt. Tufft känslomässigt för er också. Lycka till <3
  • Milie
    Elvii91 skrev 2021-03-23 10:23:28 följande:

Ganska nyss började jag känna bebis. Hon är min tredje. Moderkakan i framvägg vilket gör att det dröjt till nu i vecka 20 trots att jag vet hur det ska kännas :) Det är som en väldigt djup, kraftig och dov puls. Långt in i buken, nästan så det känns mest bakåt mot svanskotan. Kan bero på moderkakan att jag inte känner något framåt.
Svar på tråden BF Augusti 2021