• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • endotjej92
    Livetutandig skrev 2021-06-03 19:59:21 följande:

Det är så spännande att följa er! Nu har vi precis dragit igång vår första IVF efter nästan 5 års försök på egen hand. Det långa protokollet. Jag är på dag två av synarela. För er som tagit den -har ni fått någon biverkning och efter hur lång användning fick ni det?

Jag håller tummarna för alla som kämpar.

Hej! Mina biverkningar var att jag inte kunde sova fast jag var hur trött som helst! Låg vaken nästan hela nätterna första två veckorna, sen när jag började med gonal-f kombinerat med halverad dos synarela så vill jag sova hela tiden haha det är så konstigt. Det blev som kroppen ville ta igen all missad sömn så jag sover lite här och där om dagarna???? sen en annan sak som var extremt jobbigt är att mina känslor påverkades så mkt och jag blev så känslig och grät lite då och då haha men hoppas inte detta händer dig! Men jag förstod sen att det var ganska vanliga biverkningar????
  • endotjej92
    endotjej92 skrev 2021-06-04 09:13:27 följande:

Hej! Mina biverkningar var att jag inte kunde sova fast jag var hur trött som helst! Låg vaken nästan hela nätterna första två veckorna, sen när jag började med gonal-f kombinerat med halverad dos synarela så vill jag sova hela tiden haha det är så konstigt. Det blev som kroppen ville ta igen all missad sömn så jag sover lite här och där om dagarnasen en annan sak som var extremt jobbigt är att mina känslor påverkades så mkt och jag blev så känslig och grät lite då och då haha men hoppas inte detta händer dig! Men jag förstod sen att det var ganska vanliga biverkningar

• Iväntanpåivf

Tack Alla för grattis. Fortfarande inte riktigt fattat. Testdag på söndag. Så hoppas nu att den vill stanna kvar.

Truuly skrev 2021-06-04 08:53:53 följande:

Jag mår okej! Kämpar med mina demoner, men annars är allt bra. Fortfarande noll symtom så det oroar mig lite. Rd9 och inte vågat testa än. Blir nog att jag väntar in mensen. Eller så kanske jag borde ta ett test och ha helgen på mig att bearbeta besvikelsen om det visar negativt? Men samtidigt vågar jag inte förstöra helgen.Men vilket fint plus!! Stort grattis! Så underbart!

Har/hade du några symtom?

Tack. Nej har inte haft några symptom att tala om. Har tänkte det berott på progesteronet. Lite känningar i magen ibland och uppblåst och varm. Tyckt det varigt alldeles för varmt hemma.

Och så höll sig basaltempen sig hög men tänkte att det också berodde på progesteronet. Så egentligen mest avsaknad av symptom. :)
    Chajsa skrev 2021-06-04 08:48:21 följande:

WOW! Grattis <3 är det med en blastocyst?

Tack. Ja det är med en blastocyst. Fryst återföring.
  • Annna84
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-04 08:00:05 följande:

RD10 och vågade mig på att testa.

I chock och så glad. Hade intalat mig att det nog va kört denna gången. ????????

Grattis! Vad underbart
  • Estelle011

Jag var på första ultraljud imorse efter jag har börjat med sprutor (försök nr 2), och allt såg jättebra ut. Dem har redan bokat äggplock! Jag har 10 fina blåsor, och några små som kan växa. Förra gången var jag på vul 3 gånger innan plocket. Det känns fort men ändå positivt :) 

Ingen Lutinus denna gången. Måste man inte ha det? Hoppas dem har inte glömt att säga, men jag tror inte det. 

• Ninni1000

Nu är jag inne på ruvardag 14 och detta är min första ivf. Jag har testdag nu på söndag den 6/6. På ruvardag 12 fick jag på kvällen en liten blödning och jag blev jättenere och tänkte nu är det över. Dagen efter var det ingen blödning men bin flytningar. Ringde kliniken och berätta detta och de sa att blödningar inte är ovanliga och inte heller flytningar och att jag ska fortsätta med progrestron (eller hur det stavas)tabletterna. Har någon liknande erfarenhet och hur har det gått för er? I övrigt är jag öl i mina bröst, svullen om magen och galet trött. Ställer mig in på att det kommer bli negativt test men vill ändå ha lite hopp kvar.

• Clemmentina
    Estelle011 skrev 2021-06-04 10:25:25 följande:

Jag var på första ultraljud imorse efter jag har börjat med sprutor (försök nr 2), och allt såg jättebra ut. Dem har redan bokat äggplock! Jag har 10 fina blåsor, och några små som kan växa. Förra gången var jag på vul 3 gånger innan plocket. Det känns fort men ändå positivt :) 

Ingen Lutinus denna gången. Måste man inte ha det? Hoppas dem har inte glömt att säga, men jag tror inte det. 

Vid färskåterföring får man alltid Lutinus (eller annat progesteron) men du börjar ju tidigast vid äggplocket så de kanske säger det då!? :) Härligt med många fina blåsor!
  • Jill92

Nu är jag också ruvare!! Känns helt otroligt( även om man såklart inte ska ta ut något i förskott). Men bara känslan av att ha satt in ett embryo är svindlande och ny för mig :)

Av de två äggen som de fick ut på äggplock hade båda befruktats normalt, ett till mig och ett som de odlar några extra dagar och sen troligtvis till frysen.

• Chajsa
    Jill92 skrev 2021-06-04 15:53:49 följande:

Nu är jag också ruvare!! Känns helt otroligt( även om man såklart inte ska ta ut något i förskott). Men bara känslan av att ha satt in ett embryo är svindlande och ny för mig :)

Av de två äggen som de fick ut på äggplock hade båda befruktats normalt, ett till mig och ett som de odlar några extra dagar och sen troligtvis till frysen.

Åh vilket resultat, wow! Jag är på rd 4, håller tummarna för våra små!
  • Jill92
    Chajsa skrev 2021-06-04 16:23:30 följande:

Åh vilket resultat, wow! Jag är på rd 4, håller tummarna för våra små!

Ja så glad!! Verkligen, kul att följas åt lite! <3
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021