• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • apan95

Hej igen!

Fick inget svar på mitt första inlägg så testar igen med annan fundering..

har som sagt gått igenom första stimuleringen men blev inget återförande då de fanns risk för överstimulering. blev rätt besviken men fick mig även en ny besvikelse idag när jag fick reda på att återföringen blir tidigast i augusti. Trodde man kunde göra det efter bortfallsblödningen men måste tydligen vänta en hel cykel till och sen efter yttligare en mens blir det FET.

Jag undrar nu när de antagligen kommer ske 2 st ägglossningstest innan FET om man vågar ha oskyddat samlag de månaderna eller om man måste skydda sig? Någon som vet?

• Chajsa
    apan95 skrev 2021-06-04 20:43:22 följande:

Hej igen!

har som sagt gått igenom första stimuleringen men blev inget återförande då de fanns risk för överstimulering. blev rätt besviken men fick mig även en ny besvikelse idag när jag fick reda på att återföringen blir tidigast i augusti. Trodde man kunde göra det efter bortfallsblödningen men måste tydligen vänta en hel cykel till och sen efter yttligare en mens blir det FET.

Jag undrar nu när de antagligen kommer ske 2 st ägglossningstest innan FET om man vågar ha oskyddat samlag de månaderna eller om man måste skydda sig? Någon som vet?

Hej, åh vilken besvikelse! All denna väntan är olidlig. Uppfattar jag din fråga rätt om du kan ha oskyddat sex under sommaren fram tills att du ska till kliniken igen för att göra FET? Jag tänker i så fall att det inte ?skadar? att försöka bli gravid naturligt när man ändå bara väntar över sommaren. Blir du gravid får du ju ingen ägglossning så det kommer märkas. Jag kommer se juni-juli som en tid att försöka lite på egen hand om mitt nuvarande försök inte blir plus, mirakel kan ju ske. Lycka till!
  • apan95
    Chajsa skrev 2021-06-04 21:02:54 följande:

Hej, åh vilken besvikelse! All denna väntan är olidlig. Uppfattar jag din fråga rätt om du kan ha oskyddat sex under sommaren fram tills att du ska till kliniken igen för att göra FET? Jag tänker i så fall att det inte ?skadar? att försöka bli gravid naturligt när man ändå bara väntar över sommaren. Blir du gravid får du ju ingen ägglossning så det kommer märkas. Jag kommer se juni-juli som en tid att försöka lite på egen hand om mitt nuvarande försök inte blir plus, mirakel kan ju ske. Lycka till!

Ja men precis det jag undrade! Tänker också så, sen är oddsen låga men tänker de blir ändå första gången på nästan två år man kan ha sex bara för att man vill och då behöver man iallafall inte tänka på skydd :)

Spännande, håller tummarna! Tack för svar :)
  • Iväntanpåivf
    apan95 skrev 2021-06-04 20:43:22 följande:

Hej igen!

Samma hände mig. Segt att vänta.

De cykler som inte är återföring kan ni ligga på som ni vill .:)

När det är återföring vill de att man undviker oskyddat samlag från man börjar med ÄL test och iaf fram till återföring som jag har förstått det.
  • Iväntanpåivf
    Jill92 skrev 2021-06-04 15:53:49 följande:

Nu är jag också ruvare!! Känns helt otroligt( även om man såklart inte ska ta ut något i förskott). Men bara känslan av att ha satt in ett embryo är svindlande och ny för mig :)

Av de två äggen som de fick ut på äggplock hade båda befruktats normalt, ett till mig och ett som de odlar några extra dagar och sen troligtvis till frysen.

Härligt! Vilket fint resultat
  • apan95
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-04 21:53:28 följande:

Samma hände mig. Segt att vänta.

De cykler som inte är återföring kan ni ligga på som ni vill .:)

När det är återföring vill de att man undviker oskyddat samlag från man börjar med ÄL test och iaf fram till återföring som jag har förstått det.

skönt att höra att man inte är ensam! Känner sån besvikelse just nu.. ville så gärna ruva under semestern..men allt har väll en mening antar jag!

Hur gick det för dig med FET sen ? :)
  • Iväntanpåivf
    apan95 skrev 2021-06-04 22:21:52 följande:

skönt att höra att man inte är ensam! Känner sån besvikelse just nu.. ville så gärna ruva under semestern..men allt har väll en mening antar jag!

Hur gick det för dig med FET sen ? :)

Jag förstår det. Kände samma sak. Besviken och lite snopen. Man har väntat så länge på att starta och så blir det att man får vänta ännu längre.

Vi fick tre till frysen (av 22ägg) och första FET tog sig inte.

Men andra ruvar jag på just nu och det verkar ha gått vägen för jag plussade idag :)
  • IVF2021

Roliga nyheter från RMC Malmö kom idag på deras Instagram. Från måndag får partner följa med vid alla besök! Jag ska på min 5te kontroll imorgon (varit där varannan dag hela stimuleringen då det blev lite för mycket hormoner vid förra försöket) och de planerar preliminärt för plock på just måndag. Hurra! Jag tycker så synd om min man som fått sitta utanför i bilen alla dessa besök.

• Truuly
    IVF2021 skrev 2021-06-04 23:49:57 följande:

Roliga nyheter från RMC Malmö kom idag på deras Instagram. Från måndag får partner följa med vid alla besök! Jag ska på min 5te kontroll imorgon (varit där varannan dag hela stimuleringen då det blev lite för mycket hormoner vid förra försöket) och de planerar preliminärt för plock på just måndag. Hurra! Jag tycker så synd om min man som fått sitta utanför i bilen alla dessa besök.

Åh vilka goda nyheter! Har känts lite ensamt att gå ensam på alla besök.

Hur såg ditt sista vul ut? Lycka till på måndag!!
  • Truuly

Rd 10 och jag tog ett test. Svagt positivt??! Testdag på måndag. Vågar man tro? Herregud! Mitt första plus nånsin i så fall! Helt skakis!

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021