• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Veneria
    Truuly skrev 2021-06-05 07:51:29 följande:

Rd 10 och jag tog ett test. Svagt positivt??! Testdag på måndag. Vågar man tro? Herregud! Mitt första plus nånsin i så fall! Helt skakis!

Stort grattis!!!
  • Truuly
    IVF2021 skrev 2021-06-05 08:39:11 följande:

Jag tycker man vant sig vid att gå ensam men känner väl att mannen som tycker detta är jättespännande blir lite utanför. Han får ju liksom bara andrahandsinformation och blir lite utanför.

Senaste VUL såg bra ut. De laborerar med att ge så små doser de bara kan men ändå få en tillväxt. Blev 18 omogna ägg senast då de behövde ge en annan ägglossningsspruta och plocka lite för tidigt pga risk för överstimulering. Nu är det istället 12 äggblåsor på g vilket kanske blir mer rimligt. Sitter utanför RMC som vanligt nu. 2-2,5 h väntan mellan blodprov och besök. Börjar bli van.

Hur går det gör dig? Var i processen är du nu?

Ja precis, partnern blir ju lite utanför i detta pga pandemin. Så skönt att de kan få vara med framöver nu!

Åh men det låter ju jättebra! Håller tummarna att de får ut många fina mogna ägg på måndag!

Har du fått göra blodprov vid varje besök?

Tack!<3 ja, förhoppningsvis har jag ingen nytta av att besöksförbudet hävs nästa vecka ;)
    Clemmentina skrev 2021-06-05 08:48:39 följande:

Absolut, det är inget svagt test! Nu hoppas vi bara på att det blir starkare och starkare. Grattis! :)

Tack!! Ja hoppas verkligen. Kommer alltid att vara orolig för en massa. Men det är bara att försöka leva med det.
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-05 08:55:23 följande:

Men grattis!!! Det strecket vågar du tro på. :)

Tack!! Du gav mig lite hopp eftersom du inte heller hade/har några symtom och plussade.

Så vill ge lite hopp till alla er som inte känner av några symtom, att det inte behöver vara kört för det!

Jag har typ varit helt utan symtom trots lutinus. Så har varit så nere sen RD 2. Känner ingenting nu heller så det är ju lite svårt att tro.
  • Olivia1992
    Clemmentina skrev 2021-06-05 08:50:45 följande:

Jösses, vilken grej! Så starkt ju. Stort grattis! Du får berätta vad det digitala säger. Var mensen du fick som den brukar eller var det mindre?

Jaaa men så sjukt! Jag återkommer under dagen! Nu när jag tänker efter så hade jag nog lite mindre och mer tunn/rinnande mens! Och den var väldigt långdragen, blödde liksom lite i 7 dagar, Men hade mensvärken från aldrig förr!
  • Olivia1992
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-05 08:58:17 följande:

Grattis! Vad roligt! Ska bli spännande att höra ifall det va ivfen trots allt eller spontant :)

Är ju ett superstarkt streck

Jaaa det ska bli väldigt spännande, ska iväg och köpa strax! Så jag återkommer under dagen! Just nu känns det som att det är fel på stickorna... haha! Man blir helt knäpp i den här processen!
  • apan95

Va glad man blir av att se era plus, även om jag är ny i tråden! Grattis till alla er! <3

• Annna84
    Truuly skrev 2021-06-05 07:51:29 följande:

Rd 10 och jag tog ett test. Svagt positivt??! Testdag på måndag. Vågar man tro? Herregud! Mitt första plus nånsin i så fall! Helt skakis!

Grattis!! Första försöket och allt, underbart! Det är definitivt ett plus :)
  • Annna84
    Olivia1992 skrev 2021-06-05 08:08:40 följande:

Det här är så sjukt och overkligt för mig... tror inte på stickorna heller! Jag skrev här för ett tag sedan och hade en färskåterföring på ett fint embryo! Följdes åt i tråden tillsammans med alla er! Men sedan på RD 7 eller 8 tog jag ett test som visade negativt! Blev jätte ledsen och sket i allt verkligen, även FL för att få tankarna på den vanliga vardagen och släppa stressen! Började blöda dagen efter också så då tänkte jag att det är ju totalt kört nu. Tog Inge mer test sen efter ?mensen?

Sedan efter ?mensen? (2 veckor efter) har jag haft lite små rosa i flytningarna då och då. Tänkte Inge mer på det mer än att det är från alla jäklans hormoner man sprutar i sig!

Jag och min sambo kom överens om att byta klinik, dricka vin och ha en skön sommar ihop, spaninen om en vecka osv.

Och sen igår????? Tog jag ett gravtest bara för att, rent spontant! Och det var två jätte tydliga streck på 6 sekunder! Jag tror knappt på resultatet fortfarande! Imorse kom var det samma resultat! Och jag vet inte om det är ifrån IVFn eller oss själva. Har beräknad mens imorgon!

Ska köpa ett digitalt idag för att se veckor.

Jag är i chock......

Test från igår

Test från idag

Men wow!!!! Jag har tänkt på dig! Det där är ju superstarkt! Det måste ha tagit sig på IVFen. Grattis! Mirakel kan ske
  • Iväntanpåivf
    Truuly skrev 2021-06-05 09:16:57 följande:

Ja precis, partnern blir ju lite utanför i detta pga pandemin. Så skönt att de kan få vara med framöver nu!

Åh men det låter ju jättebra! Håller tummarna att de får ut många fina mogna ägg på måndag!

Har du fått göra blodprov vid varje besök?

Tack!<3 ja, förhoppningsvis har jag ingen nytta av att besöksförbudet hävs nästa vecka ;)Tack!! Ja hoppas verkligen. Kommer alltid att vara orolig för en massa. Men det är bara att försöka leva med det.Tack!! Du gav mig lite hopp eftersom du inte heller hade/har några symtom och plussade.

Så vill ge lite hopp till alla er som inte känner av några symtom, att det inte behöver vara kört för det!

Jag har typ varit helt utan symtom trots lutinus. Så har varit så nere sen RD 2. Känner ingenting nu heller så det är ju lite svårt att tro.

Det är så olika för alla. Bra att vi vågade testa till slut. :)
  • Iväntanpåivf
    Olivia1992 skrev 2021-06-05 09:23:01 följande:

Jaaa det ska bli väldigt spännande, ska iväg och köpa strax! Så jag återkommer under dagen! Just nu känns det som att det är fel på stickorna... haha! Man blir helt knäpp i den här processen!

Ja man blir helknäpp :) haha.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021