• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • apan95
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-04 22:57:43 följande:

Jag förstår det. Kände samma sak. Besviken och lite snopen. Man har väntat så länge på att starta och så blir det att man får vänta ännu längre.

Vi fick tre till frysen (av 22ägg) och första FET tog sig inte.

Men andra ruvar jag på just nu och det verkar ha gått vägen för jag plussade idag :)

Wow! Va roligt att höra! STORT grattis! :) <3
  • Olivia1992

Det här är så sjukt och overkligt för mig... tror inte på stickorna heller! Jag skrev här för ett tag sedan och hade en färskåterföring på ett fint embryo! Följdes åt i tråden tillsammans med alla er! Men sedan på RD 7 eller 8 tog jag ett test som visade negativt! Blev jätte ledsen och sket i allt verkligen, även FL för att få tankarna på den vanliga vardagen och släppa stressen! Började blöda dagen efter också så då tänkte jag att det är ju totalt kört nu. Tog Inge mer test sen efter ?mensen?

Sedan efter ?mensen? (2 veckor efter) har jag haft lite små rosa i flytningarna då och då. Tänkte Inge mer på det mer än att det är från alla jäklans hormoner man sprutar i sig!

Jag och min sambo kom överens om att byta klinik, dricka vin och ha en skön sommar ihop, spaninen om en vecka osv.

Och sen igår????? Tog jag ett gravtest bara för att, rent spontant! Och det var två jätte tydliga streck på 6 sekunder! Jag tror knappt på resultatet fortfarande! Imorse kom var det samma resultat! Och jag vet inte om det är ifrån IVFn eller oss själva. Har beräknad mens imorgon!

Ska köpa ett digitalt idag för att se veckor.

Jag är i chock......

Test från igår

Test från idag

• Anonym1Ha
    Jill92 skrev 2021-06-04 15:53:49 följande:

Nu är jag också ruvare!! Känns helt otroligt( även om man såklart inte ska ta ut något i förskott). Men bara känslan av att ha satt in ett embryo är svindlande och ny för mig :)

Av de två äggen som de fick ut på äggplock hade båda befruktats normalt, ett till mig och ett som de odlar några extra dagar och sen troligtvis till frysen.

Åh lycka till nu!

Vi fick bara 1 av 6 befruktade, i fredags förmiddag innan återföringen ringde de och sa att det ägget slutat dela sig så blev ingen återföring för oss. Väldigt tråkigt. De såg ju även lite vätska i livmodern vid äggplocket så innan vi får börja en ny behandling ska de undersöka de vidare. Motigt det här. Men på nått sätt tar man sig vidare, ska bara få tiden att gå..

Heja ditt ägg!
  • Chajsa
    Anonym1Ha skrev 2021-06-05 08:17:34 följande:

Åh lycka till nu!

Vi fick bara 1 av 6 befruktade, i fredags förmiddag innan återföringen ringde de och sa att det ägget slutat dela sig så blev ingen återföring för oss. Väldigt tråkigt. De såg ju även lite vätska i livmodern vid äggplocket så innan vi får börja en ny behandling ska de undersöka de vidare. Motigt det här. Men på nått sätt tar man sig vidare, ska bara få tiden att gå..

Heja ditt ägg!

Kan förstå hur du känner dig och är ledsen för din skull :( så jobbigt när man haft en så lång process med sprutor och hoppats. Jag fick ju ett återsatt men hade också en låg befruktningsgrad och inga klarade sig till frysen. Allt i denna process handlar verkligen om att få tiden att bara gå, så tjatigt! Det går säkert bättre nästa gång, stor kram!
  • IVF2021
    Truuly skrev 2021-06-05 07:40:04 följande:

Åh vilka goda nyheter! Har känts lite ensamt att gå ensam på alla besök.

Hur såg ditt sista vul ut? Lycka till på måndag!!

Jag tycker man vant sig vid att gå ensam men känner väl att mannen som tycker detta är jättespännande blir lite utanför. Han får ju liksom bara andrahandsinformation och blir lite utanför.

Senaste VUL såg bra ut. De laborerar med att ge så små doser de bara kan men ändå få en tillväxt. Blev 18 omogna ägg senast då de behövde ge en annan ägglossningsspruta och plocka lite för tidigt pga risk för överstimulering. Nu är det istället 12 äggblåsor på g vilket kanske blir mer rimligt. Sitter utanför RMC som vanligt nu. 2-2,5 h väntan mellan blodprov och besök. Börjar bli van.

Hur går det gör dig? Var i processen är du nu?
  • IVF2021
    Truuly skrev 2021-06-05 07:51:29 följande:

Rd 10 och jag tog ett test. Svagt positivt??! Testdag på måndag. Vågar man tro? Herregud! Mitt första plus nånsin i så fall! Helt skakis!

Oj, wow! Ser nu svaret på min fråga! Du har nog inte nytta av att besöksförbudet hävs i nästa vecka. Grattis!!!!
  • Clemmentina

Rd 10 och jag tog ett test. Svagt positivt??! Testdag på måndag. Vågar man tro? Herregud! Mitt första plus nånsin i så fall! Helt skakis!

Absolut, det är inget svagt test! Nu hoppas vi bara på att det blir starkare och starkare. Grattis! :)
  • Clemmentina
    Olivia1992 skrev 2021-06-05 08:08:40 följande:

Det här är så sjukt och overkligt för mig... tror inte på stickorna heller! Jag skrev här för ett tag sedan och hade en färskåterföring på ett fint embryo! Följdes åt i tråden tillsammans med alla er! Men sedan på RD 7 eller 8 tog jag ett test som visade negativt! Blev jätte ledsen och sket i allt verkligen, även FL för att få tankarna på den vanliga vardagen och släppa stressen! Började blöda dagen efter också så då tänkte jag att det är ju totalt kört nu. Tog Inge mer test sen efter ?mensen?

Sedan efter ?mensen? (2 veckor efter) har jag haft lite små rosa i flytningarna då och då. Tänkte Inge mer på det mer än att det är från alla jäklans hormoner man sprutar i sig!

Jag och min sambo kom överens om att byta klinik, dricka vin och ha en skön sommar ihop, spaninen om en vecka osv.

Och sen igår????? Tog jag ett gravtest bara för att, rent spontant! Och det var två jätte tydliga streck på 6 sekunder! Jag tror knappt på resultatet fortfarande! Imorse kom var det samma resultat! Och jag vet inte om det är ifrån IVFn eller oss själva. Har beräknad mens imorgon!

Jag är i chock......

Test från igår

Test från idag

Jösses, vilken grej! Så starkt ju. Stort grattis! Du får berätta vad det digitala säger. Var mensen du fick som den brukar eller var det mindre?
  • Iväntanpåivf

Men grattis!!! Det strecket vågar du tro på. :)
  • Iväntanpåivf
    Olivia1992 skrev 2021-06-05 08:08:40 följande:

Jag är i chock......

Test från igår

Test från idag

Grattis! Vad roligt! Ska bli spännande att höra ifall det va ivfen trots allt eller spontant :)

Är ju ett superstarkt streck
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021