• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • IVF2021

På väg hem efter äggplock! 21 ägg ut. Förvånad då jag vill minnas att de räknade till 14 äggblåsor vid senaste VUL. Förra försöket var 0 av 18 ägg mogna. Så nu håller jag tummarna för att i alla fall något ägg är något att ha så vi kan få något embryo till frysen. Det blir totalfrys pga risk för överstimulering. Syntes redan lite vätska i livmodern.

Någon mer som haft problem med omogna ägg som sedan fått mogna och något embryo?

• Annna84
    Clemmentina skrev 2021-06-06 19:42:24 följande:

Åh tack snälla! Det gjorde jag med. :) Men pratade med bm idag och vi bestämde att köra på progynon istället så att det verkligen blir fet innan de stänger för semestern. De har bara stängt på midsommarafton!

Vad glad jag blir av att läsa detta <3 Tänker på dig!
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-06-07 11:19:54 följande:
    Åk förstår, det låter lite som ett logiskt pussel. Men ni hittar säkert en bra lösning. Hur länge behöver du vara där? Skönt att mannens spermier fanns i frysen trots allt! :)

Precis, det är mer flexibelt med progynon. Det blir ju ingen ägglossning alls utan man fejkar den genom att ta lutinus. Därmed går det att skjuta det någon dag framåt om det skulle behövas.
    Jag behöver ju komma dit någon dag innan ÄP och får ju göra mina VUL här i Schweiz i alla fall, och sen vet man ju aldrig när återföring blir, det beror ju liksom på befruktningen som du vet Drömmer hade ju gärna åkt hem och väntat i Schweiz till dag 5 och bara åkt över dagen då, men med Corona och inställda flyg etc är det liksom också lite svårt att veta hur det ska gå. (därav den logistiska mardrömmen Obestämd)

i Värsta fall får de väl frysa 'alla' (har ju inte fått några till frys nu senast...) på dag 5, men man vill ju då också att de ska klara sig så långt...

bra det finns alternativ till 'naturlig cykel', när jag gjorde mitt FET i Prag fick jag ta Estrofem vilket är Östrogentabletter tror jag för förberedande för FET och även fram till v 12, så klinikerna runtom i världen verkar göra lite olika..
    så förmodligen kan du göra din FET precis efter midsommarhelgen då?
  • Iväntanpåivf
    Clemmentina skrev 2021-06-06 19:42:24 följande:
    Åh tack snälla! Det gjorde jag med. :) Men pratade med bm idag och vi bestämde att köra på progynon istället så att det verkligen blir fet innan de stänger för semestern. De har bara stängt på midsommarafton!
    Vad skönt! Då är det snart dags för FET för dig. spännande. håller tummarna såklart. 
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-06-07 11:42:37 följande:

Vad glad jag blir av att läsa detta <3 Tänker på dig!

Tack! Hur går det för dig? Testat något mer.

Gjorde du akupunktur nu innan fet? Kom på att jag måste börja nu i så fall.
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-06-07 11:43:42 följande:

Jag behöver ju komma dit någon dag innan ÄP och får ju göra mina VUL här i Schweiz i alla fall, och sen vet man ju aldrig när återföring blir, det beror ju liksom på befruktningen som du vet  hade ju gärna åkt hem och väntat i Schweiz till dag 5 och bara åkt över dagen då, men med Corona och inställda flyg etc är det liksom också lite svårt att veta hur det ska gå. (därav den logistiska mardrömmen )

i Värsta fall får de väl frysa 'alla' (har ju inte fått några till frys nu senast...) på dag 5, men man vill ju då också att de ska klara sig så långt...

bra det finns alternativ till 'naturlig cykel', när jag gjorde mitt FET i Prag fick jag ta Estrofem vilket är Östrogentabletter tror jag för förberedande för FET och även fram till v 12, så klinikerna runtom i världen verkar göra lite olika..

så förmodligen kan du göra din FET precis efter midsommarhelgen då?

Då hänger jag med. Det är helt klart en komplicerande faktor att inte veta när återföringen blir men skönt att kunna göra vul i Schweiz och bara resa för äggplock och återföring.

Progynon ä också östrogen så det är ungefär samma som med Estrofem då. Tog du dem när du blev gravid med dottern? Om det var så ger dig mig lite hopp att detta kan bli bra. Har jag turen att bli gravid får jag fortsätta med dem en bit in i graviditeten också liksom med Lutinus.
  • Clemmentina
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-07 12:01:06 följande:

Vad skönt! Då är det snart dags för FET för dig. spännande. håller tummarna såklart. 

Så glad jag blir! Tack för all pepp! :)
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-06-07 12:21:21 följande:
    Då hänger jag med. Det är helt klart en komplicerande faktor att inte veta när återföringen blir men skönt att kunna göra vul i Schweiz och bara resa för äggplock och återföring.

Progynon ä också östrogen så det är ungefär samma som med Estrofem då. Tog du dem när du blev gravid med dottern? Om det var så ger dig mig lite hopp att detta kan bli bra. Har jag turen att bli gravid får jag fortsätta med dem en bit in i graviditeten också liksom med Lutinus.
    Jaha men vad bra, då låter det som exakt det jag fick vid mitt lyckade FET i Prag och det var definitivt ett vinnande koncept, och det är deras 'normala förfarande' så jag tycker det låter väldigt bra! Min klinik ville att jag skulle fortsätta med både östrogen och progesteron till v 12. Kram! 
  • CarroAnd

Imorgon är det äggplock för min del. Vilket dag skedde återföring för er efter äggplocket?

• AndraSladdis
    Clemmentina skrev 2021-06-07 12:21:21 följande:

Jag tar också Progynon. Får fortsätta med dem till v12 om jag kommer så långt.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021