• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Veneria
    Clemmentina skrev 2021-06-06 19:47:41 följande:

Fy vad trist! :( Vill ju säga att det inte är kört (vilket det inte är) men de flesta får nog positivt på rd8 om de är gravida. Men det finns såklart undantag. Håller tummarna för att detta är ett sådant. Har ni några i frysen?

Jag har redan tagit ett tröstglas vin här så denna cykel har jag redan gett upp hoppet om. Bara 1 liten stackare i frysen - får se om det hinner bli något innan sommaren annars blir det nya tag till hösten.
  • Smilla93

Har inte varit här inne och läst på ett tag men scrollade lite och wow vad många som testat positivt senaste tiden!!! Stort grattis till alla er, såååå kul!! :D Detta skänker så mycket glädje och hopp till alla som ännu inte lyckats än eller som mig som inte ens har kommit igång! <3

Men då en liten fundering.. Jag fick primolut nor för att få igång mensen och äntligen få starta. Åt dessa 2 ggr/dag i 10 dagar och tog sista tabletten i onsdags. Igår kväll fick jag en lätt blödning (äntligen tänkte jag) men när jag vaknade hade jag sjuk mensvärk men hade kommit typ en droppe i bindan och har knappt blött någonting under dagen. Brukar blöda väääldigt mycket när jag har mens i ungefär en vecka så jag undrat Hur jag ska tolka detta? Någon som startat mens med primolut? Bör jag anmäla mens även om det bara kommit lite? Känner mig lite lost och tar tacksamt emot svar från er som vet! <3

• Inalina
    Smilla93 skrev 2021-06-06 22:04:40 följande:

Har inte varit här inne och läst på ett tag men scrollade lite och wow vad många som testat positivt senaste tiden!!! Stort grattis till alla er, såååå kul!! :D Detta skänker så mycket glädje och hopp till alla som ännu inte lyckats än eller som mig som inte ens har kommit igång! <3

Men då en liten fundering.. Jag fick primolut nor för att få igång mensen och äntligen få starta. Åt dessa 2 ggr/dag i 10 dagar och tog sista tabletten i onsdags. Igår kväll fick jag en lätt blödning (äntligen tänkte jag) men när jag vaknade hade jag sjuk mensvärk men hade kommit typ en droppe i bindan och har knappt blött någonting under dagen. Brukar blöda väääldigt mycket när jag har mens i ungefär en vecka så jag undrat Hur jag ska tolka detta? Någon som startat mens med primolut? Bör jag anmäla mens även om det bara kommit lite? Känner mig lite lost och tar tacksamt emot svar från er som vet! <3

hejsan! vad spännande att du är på G nu! jag har också fått ta primulot nor för att tajma in min IVF med min klinik (som endast kör IVF vissa veckor i månaden, tydligen så det funkar här i Schweiz..) dock har jag ju inte behövt 'anmäla' mens då utan jag har fått börja med sprutorna 5 dagar efter att ha tagit sista tabletten, och jag har oftast börjat blöda efter 2-3 dagar.

men enligt min klinik är det en 'blödning' och inte ens mens som framkallas efter Primolut Nor om jag förstår det rätt. jag skulle ringa kliniken om jag var du =)! lycka till!
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-06-06 19:42:24 följande:
    Åh tack snälla! Det gjorde jag med. :) Men pratade med bm idag och vi bestämde att köra på progynon istället så att det verkligen blir fet innan de stänger för semestern. De har bara stängt på midsommarafton!
    Hej! Så bra att det blir FET denna månaden, förstår att du absolut inte ska behöva vänta tills efter sommaren nu när du redan väntat en evighet!!Förvånad så roligt att du äntligen är igång nu!!!Hjärta
  • Inalina
    Truuly skrev 2021-06-05 07:51:29 följande:

Rd 10 och jag tog ett test. Svagt positivt??! Testdag på måndag. Vågar man tro? Herregud! Mitt första plus nånsin i så fall! Helt skakis!

stort grattis!!! Solig det är häftigt när man får första plusset nånsin, så svårt att förstå att det faktiskt KAN gå!Hjärta
  • Inalina
    Olivia1992 skrev 2021-06-05 08:08:40 följande:

Det här är så sjukt och overkligt för mig... tror inte på stickorna heller! Jag skrev här för ett tag sedan och hade en färskåterföring på ett fint embryo! Följdes åt i tråden tillsammans med alla er! Men sedan på RD 7 eller 8 tog jag ett test som visade negativt! Blev jätte ledsen och sket i allt verkligen, även FL för att få tankarna på den vanliga vardagen och släppa stressen! Började blöda dagen efter också så då tänkte jag att det är ju totalt kört nu. Tog Inge mer test sen efter ?mensen?

Sedan efter ?mensen? (2 veckor efter) har jag haft lite små rosa i flytningarna då och då. Tänkte Inge mer på det mer än att det är från alla jäklans hormoner man sprutar i sig!

Jag och min sambo kom överens om att byta klinik, dricka vin och ha en skön sommar ihop, spaninen om en vecka osv.

Och sen igår????? Tog jag ett gravtest bara för att, rent spontant! Och det var två jätte tydliga streck på 6 sekunder! Jag tror knappt på resultatet fortfarande! Imorse kom var det samma resultat! Och jag vet inte om det är ifrån IVFn eller oss själva. Har beräknad mens imorgon!

Ska köpa ett digitalt idag för att se veckor.

Jag är i chock......

Test från igår

Hejsan!!!! och wow stort grattis till dig!!! VÄLDIGT starka plus får man ju säga, ingen tvekan där hahaGlad så häftigt att ni verkar ha lyckats naturligt detta gången! bra ide att ta blod prov så man kan säkerställa lite mer men låter ju som att ni lyckades precis efter IVFen! häftigt!! håller tummarna att du får din bebis nuHjärta
  • Clemmentina
    Veneria skrev 2021-06-06 21:20:24 följande:

Jag har redan tagit ett tröstglas vin här så denna cykel har jag redan gett upp hoppet om. Bara 1 liten stackare i frysen - får se om det hinner bli något innan sommaren annars blir det nya tag till hösten.

Det gjorde du rätt i! Då håller vi tummarna för den. Behövs bara ett toppembryo!
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-06-07 08:52:43 följande:

Hej! Så bra att det blir FET denna månaden, förstår att du absolut inte ska behöva vänta tills efter sommaren nu när du redan väntat en evighet!! så roligt att du äntligen är igång nu!!!

Tack för att du alltid kommer med så peppande ord! :) Ja det känns verkligen skönt att vi får göra FET nu. Hoppet lever! Hur var det nu för er. Blir det Tjeckien efter sommaren?
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-06-07 09:39:23 följande:
    Tack för att du alltid kommer med så peppande ord! :) Ja det känns verkligen skönt att vi får göra FET nu. Hoppet lever! Hur var det nu för er. Blir det Tjeckien efter sommaren?
    ja precis det blir Prag i augusti som det ser ut för oss just nu, vet inte riktigt hur det ska gå till med logistiken egentligen, det blir ett senare problem... kanske åker jag själv då vi har mannens frysta spermier kvar i Prag ändå (som jag trodde de hade kastat - men tydligen inte, haleluja!) vi har ingen som kan ha hand om dottern här om vi båda skulle åka, så alternativet är att vi åker alla 3 annars vilket skulle vara trevligast såklartGlad men det innebär att vi då måste underhålla henne och inte kan jobba därifrån så nja finns väl inget perfekt alternativ egentligen, får fundera lite kring det. har inte fått någon uppdatering från kliniken vad de tycker att vi borde göra annorlunda så det ser jag fram emot att läsa också! 

när man tar progynon, kan man skjuta upp återföringen några dagar då? jag minns inte hur det är i fryst cykel längre..
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-06-07 09:48:46 följande:

ja precis det blir Prag i augusti som det ser ut för oss just nu, vet inte riktigt hur det ska gå till med logistiken egentligen, det blir ett senare problem... kanske åker jag själv då vi har mannens frysta spermier kvar i Prag ändå (som jag trodde de hade kastat - men tydligen inte, haleluja!) vi har ingen som kan ha hand om dottern här om vi båda skulle åka, så alternativet är att vi åker alla 3 annars vilket skulle vara trevligast såklart men det innebär att vi då måste underhålla henne och inte kan jobba därifrån så nja finns väl inget perfekt alternativ egentligen, får fundera lite kring det. har inte fått någon uppdatering från kliniken vad de tycker att vi borde göra annorlunda så det ser jag fram emot att läsa också! 

när man tar progynon, kan man skjuta upp återföringen några dagar då? jag minns inte hur det är i fryst cykel längre..

Åk förstår, det låter lite som ett logiskt pussel. Men ni hittar säkert en bra lösning. Hur länge behöver du vara där? Skönt att mannens spermier fanns i frysen trots allt! :)

Precis, det är mer flexibelt med progynon. Det blir ju ingen ägglossning alls utan man fejkar den genom att ta lutinus. Därmed går det att skjuta det någon dag framåt om det skulle behövas.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021